۰

معرفی ۱۰ فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

با توجه به اینکه فیلم الویس از کارگردان باز لورمن در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ اکران شد، واضح است که زندگی نامه ها و فیلم های مبتنی بر داستان های واقعی به این زودی ها از بین نخواهند رفت. چه سینمای فراگیر لورنس عربستان و چه سبک‌های موزیکال جوک‌باکس Rocketman، این نوع فیلم‌ها همیشه محبوب بوده‌اند و دلیل خوبی هم دارند.

چیزی در مورد ملموس بودن این داستان ها وجود دارد، این واقعیت که آنها واقعاً اتفاق افتاده اند، که آنها را برای مخاطبان بسیار جذاب می کند. خیلی ها را شگفت زده می کند که این رویدادها در زندگی واقعی انجام می شوند، و با وجود چنین مجموعه وسیعی از فیلم های مبتنی بر داستان های واقعی، ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ فیلم برتر بر اساس داستان واقعی بپردازیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Good Morning, Vietnam (1987)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

بر اساس تجربیات دی‌جی رادیویی AFRS، آدریان کروناور، صبح بخیر ویتنام رابین ویلیامز را در نقش دی‌جی رادیویی در یک فیلم کمدی با پس‌زمینه جنگ ویتنام بازی نشان می دهد. علیرغم کشمکش ها و آشفتگی های صحنه، فیلم به خاطر صحبت های خنده دار و بازی پرشور ویلیامز به یاد می آید.

چیزی که صبح بخیر ویتنام را بسیار خاص می کند خود کمدی نیست، بلکه نحوه استفاده از آن است. از نظر موضوعی، هدف آن رهایی از وحشت جنگ است، بنابراین مضامین سانسور داستان را در طول جنگ تقویت می کند. به همان اندازه مهم، این فیلم هرگز درگیری ویتنام را نادیده نمی گیرد، و این جزئیات کلیدی چیزی است که باعث می شود این فیلم بری لوینسون به جای یک فیلم خنده دار بی مزه، یک فیلم کلاسیک نامزد اسکار شود.

Cool Runnings (1993)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

با الهام از تشکیل و عملکرد تیم ملی سورتمه جامائیکا در بازی های المپیک زمستانی ۱۹۸۸، Cool Runnings آخرین فیلمی بود که در زمان حیات جان کندی اکران شد. علیرغم اینکه این فیلم تا چه حد به مرگ او نزدیک بود، جان کندی همچنان جذابیت و قهقهه هایی را که انتظار می رود ارائه می دهد، بدون اینکه مانع داستان یا قهرمانان واقعی، تیم باب اسلد جامائیکا شود.

اگرچه تیم باب اسلد کاملاً حضور ماندگاری مانند شخصیت جان کندی ندارد، اما پویایی آنها همچنان لذت بخش است. آنها گهگاه با هم دعوا می کنند، اما در پایان روز، مخاطبان آنها را دوست دارند، زیرا تیم برای دنبال کردن موفقیت، اختلافات خود را کنار گذاشته است. این تمرکز بر تغییر ذهن و اثبات خود در مواجهه با ناملایمات – به ویژه هنگامی که باب اسلد تصادف می کند – است که فیلم را تعریف می کند.

The Blind Side (2009)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

بر اساس کتاب The Blind Side: Evolution of a Game نوشته مایکل لوئیس، کوئینتون آرون در نقش مایکل اوهر، بازیکن فوتبال آمریکایی که بر تربیت فقیرانه خود غلبه کرده و در NFL بازی می کند، بازی می کند. این فیلم همچنین با بازی ساندرا بولاک در نقش مادر خوانده اوهر برنده اسکار شد.

دلیل محبوبیت این فیلم به خاطر بولاک است. او کاملاً نقش یک مادر پرانرژی را بازی می کند که از هیچ چیز برای حمایت از اوهر کوتاه نمی آید. برداشت او از این شخصیت به قدری ظریف است که به راحتی می‌توان سفر او را برای بزرگ کردن اوهر دنبال کرد.

A League Of Their Own (1992)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

A League of their Own با کارگردانی  پنی مارشال، داستانی از ایجاد لیگ بیسبال حرفه ای دختران آمریکایی (AAGPBL) در دهه ۱۹۴۰ ارائه می دهد. از این نظر، با توجه به اینکه شخصیت ها کاملاً برای فیلم ساخته شده اند، فیلم بر اساس یک داستان واقعی نیست، اما با توجه به اینکه AAGPBL صد درصد واقعی بود، همچنان از واقعیت الهام گرفته شده است.

در قلب این فیلم رابطه بین خواهران کیت و داتی است که بازی در یک تیم را شروع می کنند و قبل از اینکه داتی به چهره لیگ تبدیل شود و کیت فروش برود ، به هم تیمی های خود نزدیک می شوند. همیشه در پویایی بین این دو شخصیت، همراه با بازیکنان حامی، گرمای خاصی وجود دارد، بنابراین A League of their Own یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های بیسبال در تمام دوران است.

Remember The Titans (2000)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

به رهبری دنزل واشنگتن ، یاد تایتان ها داستان هرمان بون و تلاش او برای ادغام تیم فوتبال تی سی ویلیامز در سال ۱۹۷۱ را بیان می کند. در میان تبعیض و درگیری های بین فردی، این تیم در نهایت گرد هم می آید تا قهرمانی را به دست آورد.

واشنگتن ستاره این فیلم با بازی عالی خود در نقش بون است. در زندگی واقعی، آن‌ها یک تیم حرفه‌ای بودند که تقریباً در هر بازی به راحتی پیروز می‌شدند، اما در فیلم، در اکثر مسابقات برد آنها به‌سختی به تصویر کشیده می‌شوند. این انتخابی است که هم بر مبارزه ای که تیم به دلیل نژاد با آن روبرو بود و هم بر رفاقت بازیکنان تأکید می کند.

Glory (1989)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

۱۹۸۹ Glory داستان گروه پیاده نظام ۵۴ ماساچوست، یکی از اولین گروه های سیاهپوست ارتش اتحادیه را روایت می کند. این فیلم با بازی دنزل واشنگتن در یک نقش برنده اسکار، از نژادپرستی و تبعیض‌هایی که ۵۴ از سوی مافوق‌های خود با آن روبه‌رو می‌شد، دوری نمی‌کند، که در دستمزد کمتر و کمبود منابع نشان می‌دهد.

چیزی که Glory را تا این حد تکان دهنده و الهام بخش می کند این است که داستانی از افراد ضعیف است. گروه سیاه عملاً توسط رفقای سفیدپوست خود تحقیر می شدند، اما آنها توانستند از هیچ به یک واحد رزمی موفق تبدیل شوند. و اگرچه داستان آنها به تراژدی خاتمه می یابد، فداکاری آنها الهام بخش اتحادیه برای ایجاد گروه ها و واحدهای نظامی سیاه دیگر است که به مسیر رهایی و حقوق شهروندی منتهی می شود.

Tombstone (1993)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

یکی از چندین فیلم برای به تصویر کشیدن وقایع درگیری مسلحانه در O.K. کورال، تومستون با بازی کرت راسل و وال کیلمر در نقش تیرانداران مشهور وایات ارپ و داک هالیدی است. مانند هر وسترن خوب دیگری در این فیلم نیز صحنه های اکشن و عشق وجود دارد.

آنچه که فیلم را بالاتر از سایر اقتباس‌های رویارویی تقریباً افسانه‌ای در Tombstone، ارتقا می‌دهد، بازی ها است. با کرت راسل در نقش اصلی، Earp چیزی بیش از یک شوالیه ساده در زره درخشان، اما مردی ناقص است که باید به ندای مسئولیت پاسخ دهد. به همین ترتیب، وال کیلمر، تاریکی نهفته در زیر رفتار آرام مردی که کم کم به مرگ نزدیک می شود را نشان می داد. این بازی ها، همراه با سایر بازیگران، چیزی است که فیلم را به یاد ماندنی می کند.

Goodfellas (1993)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم Goodfellas از کارگردان مارتین اسکورسیزی، ظهور و سقوط هنری هیل، همکار اوباش و همکارانش را دنبال می کند. با بازی رابرت دنیرو، ری لیوتا، جو پسی و لورین براکو، این فیلم نامزد شش جایزه اسکار شد.

«رفقای خوب» که اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌هایی که تا کنون ساخته شده است، فراتر از اتفاقات اصلی زندگی‌نامه‌ای است و داستان پیچیده‌ای از عشق، میل و خیانت را در طول دو ساعت و نیم به طرز درخشانی نمایش می دهد.

Apollo 13 (1995)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

“Houston, we have a problem.” این تنها یکی از بسیاری از نقل قول‌هایی است که در نمایشنامه بزرگ ران هاوارد، آپولو ۱۳ بازسازی شده است، فیلمی که خدمه فضاپیما را دنبال می‌کند که می‌خواهند زنده به زمین بازگردند.

فراتر از درام جذاب ، نقطه جذاب اصلی فیلم ارتباط بین کاراکتر ها است. هیچ رقابتی برای اینکه ببینیم چه کسی می تواند از یکدیگر برتری داشته باشد وجود ندارد. در عوض، افرادی مانند تام هنکس، کوین بیکن و بیل پکستون روح شخصیت‌هایشان را تجسم می‌دهند و با هم کار می‌کنند تا از فرود فضاپیما اطمینان حاصل کنند.

Schindler's List (1993)

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فیلم برتر بر اساس داستان واقعی

فهرست شیندلر با بازی لیام نیسون در یک نقش نامزد اسکار، نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های کارگردان استیون اسپیلبرگ است، بلکه تا حد زیادی یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم داستان اسکار شیندلر را روایت می‌کند که از مردی که تلاش می‌کند ثروتی به دست آورد، به فردی تبدیل می‌شود که تلاش می‌کند پس از مشاهده وحشت هولوکاست تا حد امکان جان افراد را نجات دهد.

چیزی که فهرست شیندلر را به یک فیلم قدرتمند تبدیل می کند، امتناع آن از دوری از موضوع آن است. جنایات هولوکاست به طور کامل به نمایش درآمده است، فیلم از نشان دادن هرگونه همدردی با آمون گوث یا هر یک از بالاترین مقام های نازی خودداری می کند، و فیلمنامه حتی ایرادات اسکار شیندلر را به عنوان یک شخص تصدیق می کند. این وحشیانه است و مطلقاً چیزی نیست که بتوان در هر زمان به آن اشاره کرد، اما نمی توان منکر عظمت فیلم شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *