۰

۱۰ مورد از بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

Better Call Saul پس از شش فصل به پایان رسید و وینس گیلیگان و تمام تیم با دنیای Breaking Bad، حداقل در حال حاضر، خداحافظی کردند. این سریال فوق‌العاده دیگری بود که به پروده گیلیگان اضافه شد و اکنون دومین باری است که او در یک سریال درام  بازی می‌کند.

در واقع، باب اودنکرک یکی از بازیگرانی است که کار خود را با کمدی آغاز کرد و در تلویزیون راه خود را به درام پیدا کرد. برخی از بازیگران با چرخش های جدی خود که معمولاً از محافل طنز شناخته شده می آیند، تماشاگران را شگفت زده می کنند. اما برخی دیگر اکنون آنقدر برای سریال های درام خود شناخته شده اند که ممکن است باعث تعجب شود که قبلا آنها از طنز شروع کرده اند.

در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ مورد از بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند را با هم بررسی کنیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Jason Bateman

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

جیسون بیتمن سفری طولانی به سمت ستاره شدن داشت و برای اولین بار در نیمه اول زندگی حرفه‌ای خود در نقش‌های کوچکی در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلف ظاهر شد. تا زمانی که او شروع به روی آوردن به کمدی کرد، بیشتر به یک نام آشنا تبدیل شد. نقش به یاد ماندنی او به عنوان مفسر در Dodgeball اولین درخشش او بود و او آن را با بازی در Horible Bosses و Arrested Development دنبال کرد.

اما پس از آن، نتفلیکس یک سری شاخص را در استریمرها پخش کرد و او اولین سریال خود به نام Ozark را در سال ۲۰۱۷ با بازی در نقش یک نظافتچی انجام داد. این سریال پر از خنده خنده ، درام و خشونت است.

Olivia Colman

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بیشتر بینندگان اولیویا کولمن را بازیگری می دانند که بیش از هر شخصیت دیگری به خاطر بازی در نقش ملکه های انگلستان شناخته شده است. او در واقع جایزه اسکار را برای بازی در نقش ملکه در The Favorite و جایزه امی را برای کارش در The Crown دریافت کرد.

کولمن، با این حال، در واقع کار خود را به عنوان یکی از عناصر اصلی چشم انداز تلویزیونی کمدی بریتانیا آغاز کرد. بازی در برنامه های معروفی مانند Bruiser و Peep Show و حتی حضور به عنوان مهمان در برنامه های دیگر مانند نسخه بریتانیایی The Office. او طیف گسترده ای از نقش های کمدی دارد و بینندگان تیزبین متوجه او در تعدادی از کمدی های انگلیسی از اوایل دهه ۲۰۰۰ می شوند.

Bryan Cranston

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

Malcolm in the Middle یک کمدی کلاسیک اوایل دهه ۲۰۰۰ است. این سری ساختار کمدی خانوادگی داشت، اما با رگه‌ای از پوچی و هرج و مرج که همه چیز را از تعادل خارج می‌کرد و برایان کرانستون با نقش پدر، هال، بخش بزرگی از این مسخره بودن بودن را داشت.

برای مدت طولانی، برایان کرانستون به آن معروف بود. وینس گیلیگان با قرار دادن این بازیگر در نقش اصلی در Breaking Bad این وضعیت را تغییر داد. تماشاگران مشاهده کردند که هال احمق آنها به هایزنبرگ تهدیدآمیز و به یاد ماندنی تبدیل می شود و یکی از بهترین کاراکتر های دنیای سینما را رقم می زند.

Bill Hader

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بیل هدر که یک ستاره برجسته از SNL بود، به سرعت تبدیل به یکی از بازیگران مورد علاقه بازیگران شد و برای سال‌های آینده برای ۱۰ عضو برتر SNL در لیست‌های همیشگی جانشین شد. او می‌توانست هر هفته خودش، شخصیت‌ها، پارودی‌ها و هر چیز دیگری را که از او خواسته می‌شد به شیوه‌های جدید و هیجان‌انگیزی بازی کند.

فیلم‌هایی که او در آن زمان در آن حضور داشت کمدی‌های گسترده بودند و شخصیت‌هایش شبیه به آن‌هایی بودند که در SNL بازی می‌کرد. بنابراین وقتی هدر Barry را معرفی کرد، بسیاری از مردم منتظر یک اثر خنده دار دیگر بودند. چیزی که آنها به دست آوردند خنده دار بود، اما این برای همه اتفاق افتاد به جز بری، با بازی هدر، که مرد افسرده ای است که با درام های زیادی سر و کار دارد.

Hugh Laurie

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

هیو لوری برای اولین بار به لطف اجرای شیطنت آمیز House به اکثر مخاطبان آمریکایی معرفی شد. زمانی این یک شوخی بود که اکثر مردم بر این باور بودند که به دلیل لهجه عالی او ، لوری در واقع آمریکایی است تا انگلیسی.

همانطور که مشخص است، لوری یکی دیگر از بازیگران بریتانیایی بزرگ در صحنه کمدی زیرزمینی در اوایل کار خود بود. او در گروه‌های کمدی اجرا می‌کرد و در برنامه‌های ویژه Blackadder حضور داشت. لوری با حضور در فیلم کمدی بزرگ Veep در سه فصل آخر آن، با قدرت کامل به کمدی بازگشت.

Matthew McConaughey

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

متیو مک‌کانهی با کاریزما و جذابیت هایش در تگزاس، به نظر می‌رسید که برای بازی در کمدی‌های استونر و رمانتیک ساخته شده باشد. و برای مدتی، او در این نقش ها ظاهر می‌شد، نقش اول رمانتیک در مجموعه‌ای از کمدی‌هایی که سرگرم‌کننده که جذاب بودند اما چیزی نبودند که او را در جشنواره های جوایز قرار بدهند.

مک‌کانهی با Lincoln Lawyer، مجموعه‌ای از نقش‌های دراماتیک را آغاز کرد که نام مستعار مک کانهی را برای این دوره حرفه‌ای به ارمغان آورد. هر سال به نظر می رسید که او یکی پس از دیگری در نقش های دراماتیک برنده جوایز بازی می کند، که در فصل اول سریال True Detectives در نقش Rust Cohle، دراماتیک ترین و سخت ترین نقش او تا کنون، به اوج خود رسید.

Bob Odenkirk

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

زمانی که باب اودنکرک در بریکینگ بد در نقش وکیل ، سائول گودمن ظاهر شد، احتمالاً اکثر مخاطبان این بازیگر را قبلاً ندیده بودند. اما آنها بلافاصله عاشق این شخصیت شدند. به طوری که وینس گیلیگان تصمیم گرفت یک سریال پیش درآمد با بازی Odenkirk در نقش یک نسخه دراماتیک تر از Saul یا جیمی مک گیل همانطور که در Better Call Saul شناخته می شود، بسازد.

در حالی که بسیاری از مردم ممکن است قبل از اینکه اودنکرک را ندیده باشند، به احتمال زیاد برخی از کارهای او را بدون اینکه بدانند تماشا کرده اند. باب در سال ۱۹۸۷ توسط SNL استخدام شد و به مدت چهار سال در کنار افراد مشهور کمدی مانند کانن اوبراین و رابرت اسمیگل نوشت. او سپس به نوشتن برای تعدادی از برنامه های متنوع و بازی در برنامه کمدی HBO، به نام Mr. Show، ادامه داد. همه اینها قبل از بازی دراماتیک او در نقش سائول بود.

Chris Rock

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

حرفه او اخیرا تحت الشعاع رویدادهای اسکار ۲۰۲۲ قرار گرفته است، اما کریس راک هنوز یک کمدین مشهور جهانی است که به تور استندآپ خود ادامه می دهد. فیلم‌ها و حضورهای تلویزیونی کریس راک شامل کمدی‌هایی مانند زندگی‌نامه او به نام Everybody Hates Chris.

به همین دلیل است که وقتی اعلام شد فصل چهارم Fargo با بازی این کمدین خواهد بود همگی شگفت زده شدند. کریس راک نقش رهبر یک سندیکای جنایی سیاهپوست را بازی می‌کند و در حالی که این سریال قطعاً خنده دار است، راک شخصیت بسیار تیره‌تری را نسبت به قبل بازی می‌کند.

Katey Sagal

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

Bundy family بسیاری از کلیشه‌هایی را ایجاد می‌کنند که سال‌ها بعد از شکستن سنت‌های برنامه‌های قبلی در کمدی‌های تلویزیونی خانوادگی دیده می‌شد. کیتی ساگال نقش پگ باندی خنده‌دار را بازی می‌کند، مادری تنبل و خود شیفته که در سریال های قبلی از سنت‌های خانه‌دار خانگی گسست.

نقش ساگال Gemma Teller Morrow در Sons of Anarchy یک انحراف بزرگ از نقش اصلی او است. او دوباره نقش یک شخصیت مادرسالار را بازی می‌کند، اما این بار او یک محافظ سرسخت کلوپ موتورسواری‌اش و فرزندانش است که آماده می‌کند تا به محض اینکه به سن کافی بزرگ شوند، گروه را به دست بگیرند.

Vince Vaughn

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

بازیگران برتر کمدی که به فیلم های درام آمده اند

True Detective فصل دوم دوباره یک بازیگر کمدی را در نقش اصلی سریال فوق‌العاده تاریک قرار داد. وینس وان نقش فرانک سیمون، یک جنایتکار حرفه ای با خلق و خوی خشن را بازی می کند. وان نشان می‌دهد که این شخصیت از ابتدا زمانی که یک رهبر باند رقیب را کتک می‌زند و مثله می‌کند، شبیه شخصیت قبلی خود نخواهد بود.

قبل از این، وان عمدتاً برای نقش‌هایش در فیلم‌هایی مانند Wedding Crashersand Dodgeball شناخته می‌شد، جایی که او نقش اصلی کمدی دوست‌داشتنی، کمی احمقانه را بازی می‌کرد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *