۰

معرفی ۱۰ مورد از بهترین فیلم ها برای افسردگی

بهترین فیلم ها برای افسردگی

بهترین فیلم ها برای افسردگی

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ مورد از بهترین فیلم ها برای افسردگی بپردازیم که می توانند روحیه و حال شما را بهتر کنند بپردازیم و هر کدام را به صورت خلاصه و مفید بررسی کنیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

SILVER LININGS PLAYBOOK(2012)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : عاشقانه – درام

کارگردان : David O. Russell

امتیاز IMDb : نمره ۷.۷

خلاصه داستان : پت که پس از حمله وحشیانه به معشوق همسرش به یک مرکز بهداشت روان فرستاده می شود، پس از هشت ماه از مرکز خارج می شود و با تیفانی ملاقات می کند تا راه خود را با همسرش بهبود بخشد. Silver Linings نشان می‌دهد که داشتن یک بیماری روانی یک فرد را تعریف نمی‌کند، شما همچنان می‌توانید عشق پیدا کنید، و مهمتر از آن، قدرتی در درون خود پیدا کنید تا بپذیرید که مشکلی نیست. “کامل” نباشیم. هنگامی که خود را پذیرفتید، به جای اجتناب از مشکلات و یافتن مرکز خود در این فرآیند راحت‌تر می‌شوید.

INSIDE OUT (2015)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : خانوداگی – کمدی

کارگردان :  Pete Docter

امتیاز IMDb : نمره ۸.۲

خلاصه داستان : رایلی یازده ساله به سانفرانسیسکو نقل مکان می کند و زندگی خود را در مینه سوتا پشت سر می گذارد. او و پنج احساس اصلی‌اش، ترس، خشم، شادی، انزجار و غم، تلاش می‌کنند تا با زندگی جدید خود کنار بیایند. با بیرونی‌سازی فرآیند عاطفی درونی یک فرد، به ما این درک را می‌دهد که چگونه احساسات ما می‌توانند بر افکار و رفتارهای ما تأثیر بگذارند، اما مهمتر از آن، به ما یادآوری می‌کند که می‌توانیم روی این احساسات تسلط را داشته باشیم که حالت عاطفی خود را در زمان‌های مختلف انتخاب کنیم.

IT'S A WONDERFUL LIFE (1946)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : درام – کمدی

کارگردان :  Frank Capra

امتیاز IMDb : نمره ۸.۶

خلاصه داستان : جورج پس از نجات از اقدام به خودکشی توسط یک فرشته نگهبان، بینش هایی در مورد اینکه چگونه زندگی او افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده است، دریافت می کند و قدردانی جدیدی برای زندگی در شهر کوچک، دوستان و خانواده خود پیدا می کند. «وقتی افسرده هستیم، مستعد نادیده گرفتن خوبی های خود و تأثیرات مثبتی که بر دیگران می گذاریم هستیم. ما همچنین می‌توانیم از خود کمال طلب کنیم. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که زندگی‌مان می‌تواند زیبا باشد و ارزش زیادی داشته باشد، و وقتی با هم کار می‌کنیم و اغلب فرصت‌هایی برای گرد هم آوردن مردم ایجاد می‌کنیم، می‌توان نقص‌هایمان را برطرف کرد.»

۵۰۰DAYS OF SUMMER - (2009)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : درام – عاشقانه

کارگردان :  Marc Webb

امتیاز IMDb : نمره ۷.۷

خلاصه داستان : این فیلم که یک کمدی رمانتیک است، در مورد یک نویسنده کارت تبریک است که که ناگهان تصمیم می‌گیرد از دوستش  جدا شود. او با تأمل در مورد ۵۰۰ روز رابطه آنها و اینکه کجا اشتباه پیش رفت، خود را در این روند دوباره کشف می کند. «فیلم به ارائه دیدگاه کمک می کند. “در حالی که ممکن است احساس افسردگی کنید و زندگی هرگز بهتر نمی شود، به ما نشان می دهد که شادی و فرصت ها می توانند در گوشه و کنار زندگی ما باشند اما فقط در صورتی که مایل باشیم آنها را ببینیم و از آنها استفاده کنیم.”

AS GOOD AS IT GETS (1997)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : عاشقانه – کمدی

کارگردان :  James L. Brooks

امتیاز IMDb : نمره ۷.۷

خلاصه داستان : این کمدی رمانتیک حول محور ملوین اودال، نویسنده ای بدبخت و تنها در شهر نیویورک است که از قضا یک رمان نویس رمان عاشقانه پرفروش است. او از اختلال وسواس اجباری رنج می برد و عموماً همه اطرافیانش را ناراحت می کند. ملوین همسایه ای به نام سایمون دارد که به شدت مورد تعرض قرار می گیرد و در نتیجه دچار افسردگی می شود.

وقتی از ملوین از سگ سایمون مراقبت می کند، سفر او به سمت یک زندگی کامل تر آغاز می شود. مانند همه این فیلم‌ها، حرکتی از انزوا به سوی یکپارچگی وجود دارد. اغلب زمانی که ما افسرده هستیم، متوجه می شویم که بدون شادی واقعی در زندگی خود به سر می بریم. «ملوین که می‌تواند با موفقیت درباره عشق بنویسد نیز همین‌طور است، اما تنها در طول فیلم می‌تواند از تله اجبارش خارج شود و در واقع اولین قدم را برای یافتن عشق واقعی برمی‌دارد.»

THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER (2012)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : عاشقانه – درام

کارگردان :  Stephen Chbosky

امتیاز IMDb : نمره ۸.۰

خلاصه داستان : “اگر کسی ایده ای دارد که چرا افسرده است، ممکن است خوب باشد که فیلم های مرتبط با آن موضوع را تماشا کند. شاید آنها اخیراً دچار فقدان، جدایی یا در مرحله‌ای از زندگی هستند که باعث می‌شود درباره خود و دنیایشان سؤالاتی بپرسند.» «وقتی کسی با سؤالات در زندگی احساس سنگینی می کند، تماشای یک فیلم در سن بلوغ می تواند بسیار مفید و درمانی باشد.

«فیلم‌های سن بلوغ، داستان‌های نوجوانان یا بزرگسالان جوانی هستند که تغییرات عمیقی را در زندگی خود تجربه می‌کنند که باعث می‌شود تا شروع به ساختن هویت خود در بزرگسالی کنند.» The Perks of Being a Wallflower داستان یک نوجوان بی دست و پا از نظر اجتماعی است که با دو همکلاسی خود دوست می شود که به او کمک می کنند حس تعلق را کشف کند.

THE ACCIDENTAL TOURIST (1988)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : عاشقانه – درام

کارگردان :  Lawrence Kasdan

امتیاز IMDb : نمره ۶.۷

خلاصه داستان : شخصیت اصلی فیلم میکون لیری یک سفرنامه نویس است که به دلیل مرگ پسرش از نظر عاطفی فلج شده است. ازدواج او از بین رفت، او به عنوان یک سفرنامه نویس زندگی می کند که برای مسافران تجاری که از سفر متنفرند، راهنما تهیه می کند و به آنها نشان می دهد که چگونه از هر گونه دردسر در طول راه جلوگیری کنند. «گاهی اوقات، زمانی که ما، مانند مکون، افسرده هستیم، زندگی‌مان را به‌عنوان مجموعه‌ای از موانع برای عبور از مسیر خود به مکان‌های دیگر می‌بینیم و لذت‌های سفر را در طول مسیر از دست می‌دهیم».

کل فیلم بیداری آرام توانایی میکون را نشان می‌دهد که دوباره تحت تأثیر تلاش‌های مداوم و در نهایت موفقیت‌آمیز موریل برای برقراری ارتباط با او قرار گرفته است. راه خروج از افسردگی اغلب با تصادفات شاد، دیدگاه‌های جدید و روش‌های جدید دیدن اطرافیان همراه است. و گاهی اوقات حتی منجر به استقبال افراد جدید و غیرمنتظره در زندگی ما می شود.

LITTLE MISS SUNSHINE (2006)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : درام – کمدی

کارگردان :  Valerie Faris, Jonathan Dayton

امتیاز IMDb : نمره ۷.۸

خلاصه داستان : داستان خانواده‌ای دمدمی مزاج که در اتوبوس فولکس‌واگن قرار می گیرند تا ۸۰۰ مایل را طی کنند تا دختر جوانشان بتواند در مسابقه Little Miss Sunshine شرکت کند. این سفر در طول مسیر اتفاقات خنده‌ داری به همراه دارد. «گاهی اوقات، شما فقط نیاز به استراحت از غم دارید و می‌خواهید چیزی را تماشا کنید که برای شما شادی و خوشحالی به ارمغان بیاورد. این فیلم یک فیلم خنده دار با قلب، معنا، عشق، ماجراجویی و معصومیت است.

A CHARLIE BROWN CHRISTMAS (1965)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : انیمیشن – کمدی

کارگردان :  Bill Melendez

امتیاز IMDb : نمره ۸.۳

خلاصه داستان : این انیمیشن درباره پسر کوچکی به نام چارلی براون است که در فصل کریسمس افسرده شده است. «چقدر وقت‌ها در طول تعطیلات فراموش می‌کنیم که بسیاری از ما دقیقاً در فصلی که به شادی و نشاط مربوط می‌شود، حال و هوای ضعیفی داریم. “همدلی با چارلی به معنای همدلی با احساسات مختلط خود در مورد تعطیلات است و امیدواریم که این فشار کمی را از بین ببرد، تا حدی از غم و اندوه ما و هر احساس پیچیده ای که ممکن است در مورد تعطیلات یا هر لحظه دیگری که از ما انتظار می رود شاد باشیم درحال واقعا نیستیم .»

SMOKE (1995)

بهترین فیلم ها برای افسردگی

سبک فیلم : درام

کارگردان :  Wayne Wang

امتیاز IMDb : نمره ۷.۴

خلاصه داستان : این فیلم اقتباسی از داستان رمان‌نویس پل آستر است. در اینجا، این درام حول چند شخصیت می چرخد که در اطراف یک دخانیات در بروکلین زندگی می کنند که همگی متحمل ضررهای آسیب زا و قطع ارتباط شده اند، با این حال همگی شجاعت و سخاوت را پیدا می کنند تا فراتر از چیزی که می تواند به راحتی آنها را در چرخه تلخی گرفتار کند، حرکت کنند.

در عوض، هر کدام در نهایت تصمیم می‌گیرند تا برای کمک به دیگران که نیازمند هستند، ریسک کنند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *