۰

چگونه هری پاتر از محاکمه به جرم استفاده از طلسم لوموس ماکسیما گریخت؟

طلسم لوموس ماکسیما

یکی از نکات مبهم درباره فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان،در سکانس اول و استفاده هری از طلسم لوموس ماکسیما است.سوال این است که چگونه با وجود قانون منع استفاده از جادو برای افراد زیر سن قانونی،هری از این ورد استفاده کرد؟

۱-در کتاب سوم،چنین قسمتی موجود نیست و هری هنگامی که در خیابان با سیریس بلک(به شکل سگ)روبرو میشود،اقدام به استفاده از طلسم لوموس می کند.

۲-طلسم لوموس،مشابه نور یک چراغ قوه معمولی است و حتی اگر یک ماگل هم آن را مشاهده کند،این نور را جادو تصور نمیکند.

طلسم لوموس ماکسیما

۳-وزارت سحر و جادو،توانایی ردیابی دقیق شخص انجام دهنده طلسم را ندارد و با استناد به محل زندگی جادوگران،شخص مورد نظر را حدس می زند.دو مثال برای تایید موجود است:
الف:تام ماروولو ریدل که برای کشتن پدر،پدربزرگ و مادربزرگ خود به دهکده لیتل هنگلتون رفته بود،با استفاده از چوبدستی مورفین گانت(دایی خود)این کار را به اتمام رساند.از دید وزارت سحر و جادو،تنها خانواده جادوگر در دهکده مذکور حول آن،خانواده گانت بودند که به همین دلیل مورفین را به آزکابان فرستادند.
ب:دابی پیش از سال دوم تحصیل هری،وارد خانه شماره ۴ پرایوت درایو شد و از جادو استفاده کرد.از دید وزارت سحر و جادو،حضور یک جن خانگی در محله ماگل ها امری غیرممکن است و آقای پاتر(به عنوان تنها جادوگر حاضر در این محله)اخطار دریافت کرد.

۳-شاید در قانون درج شده باشد که استفاده از جادو برای یک شخص زیر سن قانونی جرم است،اما قرار نیست تمام این افراد اخراج شوند.هری جیمز پاتر با احتساب طلسمی که دابی انجام داد،۴ بار مرتکب این جرم شده است اما در دنیای ماگل ها هم قوانینی وجود دارند که در نظارت بر آنها،سختگیری صورت نمیگیرد.تصور کنید در آزکابان،یک قاتل را در کنار شخصی قرار دهند که به جرم نورانی کردن نوک چوبدستی خود،دستگیر شده است.تصوری که کمی خنده دار است.

۴-همچنین باید به خاطر داشته باشید که در آن زمان,هری به دلیل فرار سیریس بلک،تحت حمایت وزارت سحر و جادو بود. همه از جمله وزارتخانه می خواستند او را راضی نگه دارند تا دیگر فرار نكند و خود را به خطر نیندازد.این را با محاکمه او در کتاب و فیلم محفل ققنوس مقایسه کنید.زمانی که وزارتخانه تمام تلاش خود را برای انکار بازگشت ولدمور و بی اعتبار کردن این ادعا انجام داد.

۵-در پایان سال تحصیلی ۱۹۹۲-۱۹۹۳ پروفسور فیلیوس فلیت ویک،این ورد را به دانش آموزان سال دوم خود آموخت تا در تابستانِ قبل از سال سوم تمرین کنند.(همان گونه که هرماینی پیش از دوستی با هری و ران،از تمرین چند طلسم ساده در خانه خبر داد.)

برای مطالعه آخرین مقالات شخصیت های جهان های فانتزی در کنترل امجی یه دسته بندی آن سر بزنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *