۰

داستان بازی Doom 2016 دوم

داستان بازی Doom 2016

داستان بازی Doom 2016

داستان بازی Doom 2016 در سال ۲۱۴۹ و در یک تأسیسات پژوهشی روی سیاره مریخ جریان دارد. این تاسیسات توسط دکتر «ساموئل هِیدن»، یک دانشمند UAC اداره می‌شود، کسی که به خاطر بیماری سرطان مغز حالا در یک بدن اندروید ساکن است. پژوهشگران تاسیسات UAC در تلاش هستند تا طی فرآیندی از جهنم انرژی بگیرند. جهنم یک بُعد دیگر است که شیطان‌ها در آن سکونت دارند.

 این تلاش به منظور حل یک بحران انرژی روی زمین انجام می‌گرفت و قرار بود فرآیند تبادل انرژی از طریق برجی به نام برج «آرجنت» صورت گیرد. هیدن در کنار این فرآیند، چند سفر اعزامی به جهنم را تدارک دید و تعدادی آثار و شیاطین اسیر شده را برای مطالعه استخراج کرد. در میان این آثار یک تابوت سنگی بود که حامل جنگجویی به نام «دووم اسلایر» بود، کسی که پس از ایجاد یک هیاهو در جهنم توسط شیطان‌ها زندانی شده بود.

وقتی یکی پژوهشگران تاسیسات به نام «اولیویا پیرس»، پیمانی را با شیطان‌ها بست و دروازه‌ای را به جهنم باز کرد، تاسیسات مورد تصاحب شیاطین قرار گرفت و کارکنان زیادی جان خود را از دست دادند. هیدن با ناامیدی از شرایط به وجود آمده اقدام به رهاسازی دووم اسلایر کرد تا با هجوم شیاطین مقابله کند و دروازه را ببندد. دووم اسلایر پس از دریافت لباس مخصوصش، در سراسر تاسیسات مبارزه کرد. او ابتدا سیستم‌های ماهواره‌ای را اصلاح کرد و سپس به کمک هوش مصنوعی متعلق به هیدن یعنی «وگا» پی برد که همه کرکنان به استثنای «هیدن» و «پیرس» کشته شده‌اند یا تبدیل به شیطان شده‌اند.

داستان بازی Doom 2016

 اسلایر پس از پاکسازی هسته تاسیسات و جلوگیری از رخداد یک فاجعه، به تعقیب پیرس پرداخت. پیرس، فیلتر‌های القای انرژی را تخریب کرده بود و این موضوع باعث عصبانیت هیدن شده بود. اسلایر، پیرس را تا بالای برج دنبال کرد اما این پژوهشگر با استفاده از یک اکومولاتور، شکافی را به جهنم باز کرد که برج را تخریب کرد و اسلایر را نیز به سمت جهنم کشید.

دووم اسلایر پس از فرود در خلوتگاه «کادینگیر»، در مسیری برای رسیدن به یک تلپورت‌کننده مبارزه کرد و سرانجام دوباره به مریخ بازگشت و سپس با یک واگن برقی به سمت هیدن برگشت. هیدن یک سیستم قلاب را روی لباس اسلایر پیاده‌سازی کرد تا در صورت نیاز از جهنم بیرون کشیده شود. پس از آن هیدن که پی برده بود پیرس روی چیزی با قدرتی عظیم کار می‌کند، اسلایر را برای تحقیق به دفتر او در آزمایشگاه‌های «لازاروس» فرستاد.

داستان بازی Doom 2016

داستان بازی Doom 2016

در ادامه‌ی داستان بازی، دووم اسلایر پس از گذشتن از مجتمع پژوهشی پیشرفته و با ورود به آزمایشگاه‌های لازاروس، از وجود یک تیغه جهنمی و کلید-شکل به نام «کروسیبل» آگاه شد. اسلایر که برای بازگشت به جهنم به یک اکومولاتور دیگر احتیاج داشت به جتسجوی این آزمایشگاه‌ها پرداخت و با یک شیطان سایبری روبرو شد. او پس از شکست دادن این شیطان و فعالسازی اکومولاتور داخل سینه‌ی آن، سفر دیگری را به جهنم داشت.

او با رفتن به اعماق جهنم سرانجام به «نکروپولیس» رسید. اسلایر برای به دست آوردن کروسیبل از چنگ سه نگهبان جهنمی، در سراسر یک هزارتو مبارزه کرد و پس از به دست آوردن آن توسط هیدن از جهنم بیرون کشیده شد. دووم اسلایر پس از رسیدن به پردازش مرکزی وگا، با راهنمایی این هوش مصنوعی تاسیسات کنترلی وگا را نابود کرد و از قدرت آن برای ورود دوباره به جهنم استفاده کرد. حالا او قادر بود از کروسیبل برای نابود کردن منشا قدرت دروازه استفاده کند.

داستان بازی Doom 2016

او پس از ورود به اعماق Argent D’Nur سرانجام دوباره با پیرس روبرو شد، کسی که توسط شیاطین مورد خیانت واقع شده بود و به یک مغز متفکر عنکبوت-شکل تبدیل شده بود. این هیولا در نهایت به دست اسلایر نابود شد.

در پایان داستان بازی و پس از بازگشت اسلایر به مریخ، هیدن اقدام به مصادره کروسیبل کرد و قصد داشت از آن برای تحقیقات خود استفاده کند. با وجود تمام اتفاق‌هایی که افتاده بود او همچنان اصرار داشت که زمین به خاطر کمبود انرژی مستأصل است. هیدن برای اینکه دووم اسلایر تداخلی در نقشه‌هایش ایجاد نکند، او را به مکانی ناشناخته فرستاده و به او گفت که آن‌ها بعدا یکدیگر را ملاقات خواهند کرد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *