۰

دروازه جهنم از واقعیت تا افسانه

دروازه جهنم از واقعیت تا افسانه

دروازه جهنم از واقعیت تا افسانه

دروازه جهنم از واقعیت تا افسانه

در دهه ۸۰ قرن ۲۰ میلادى دانشمندان روسى در سیبرى دسته اى از آزمایشات حفارى را به سرپرستى دکتر پرفسور آزاکوف اجرا می کردند. این گودال ها معمولا به هدف تحقیقات ژئوتکنیک (مهندسی جغرافیایى) و یافتن مکانی از ذخایر نادر معدنی حفر می شدند، اما در این مورد، زمین شناسان در روسیه فقط می خواستند بدانند که چقدر مى توانند حفر کرده و در دل زمین پیش بروند.

• حفارى آنها بدون هیچ مشکلى در حال پیشروى بود تا زمانى که به عمق ۹ مایلى زمین میرسند که ناگهان مته وارد یک فضاى خالى میشود. سنسورهاى دماسنج مته، دماى گودال را بالاى ۱۱۰۰ درجه سانتى گراد نشان میداد پس تیم تحقیقاتى تصمیم گرفتند یک میکروفون مقاوم در برابر دماهاى بالا براى ارزیابى به گودال بفرستند.

• میکروفون فقط ۳۰ ثانیه به داخل گودال رفت و قبل از ذوب شدن از گودال خارج شد اما در همان ۳۰ ثانیه، دانشمندان به صداهاى عجیبى روى نوار برخورد کردند. این صداهاى عجیب، صداى جابجایى سنگ ها یا صداى جریان هاى گازى نبود! بلکه صداى فریادها و فغان هاى میلیون ها انسان درمانده بود!

• چطور ممکن بود؟ اولین واکنش دانشمندان تعلیق کردن پروژه و ترک منطقه بود. آنها مطمئن نبودند اما صداها داستانى داشتند! آیا آنها در جهنم را باز کرده بودند؟

⛓• نوار صوتى این اتفاق بعدها توسط Art Bell منتشر شد. بعدها دکتر آزاکوف در مصاحبه هایى این اتفاقات را رد و ترک محل را به دلیل پیدا نکردن منابع طبیعى که دنبالش بودند عنوان کرد، اما چرا ورورد به این منطقه هنوز هم ممنوع است؟

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *