۰

چرا در فیلم IT پنی وایز در فاضلاب زندگی می کند؟

پنی وایز

پنی وایز

Losers Club مجبور شد پنی وایز را تا فاضلاب دنبال کند تا در نهایت این موجود مرموز را شکست دهد، اما چرا IT در فاضلاب دری زندگی می کند؟ استیون کینگ از طریق رمان‌ها و داستان‌های کوتاه متعدد خود، خوانندگان را به وحشت انداخته است و در عین حال شخصیت‌ها، موقعیت‌ها و ترس‌های مختلف را از طریق آنها بررسی می‌کند. یکی از موفق ترین و دوست داشتنی ترین آثار کینگ، رمان IT است که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و با یک مینی سریال در سال ۱۹۹۰، یک سریال تلویزیونی در هند و یک فیلم دو قسمتی به قدری محبوب شد که اقتباس های متفاوتی از آن دریافت کرد.

مانند بسیاری دیگر از داستان‌های استیون کینگ، IT خوانندگان را به زندگی دری، مین و گروهی از بچه‌ها می برد که خود را «باشگاه بازنده‌ها» نامیده‌اند و با موجودی شیطانی و تغییر شکل دهنده در فاضلاب‌ها مواجه می‌شوند که به آن «IT» می‌گویند. از آنجایی که IT هر ۲۷ سال یک بار برای تغذیه بیدار می شود و این کار را از ترس قربانیان خود انجام می دهد، رمان به دو قسمت تقسیم می شود: یکی در سال ۱۹۵۷، به دنبال باشگاه بازندگان در کودکی، و دیگری در سال ۱۹۸۵، به دنبال داستان حال بازنده های بزرگسالی که برای آخرین بار دور هم جمع می شوند تا IT را شکست دهند. برای ترساندن و دستگیر کردن قربانیان، IT شکل بزرگ‌ترین ترس‌های آن‌ها را به خود می‌گیرد، اما شکل ترجیحی آن شبیه Pennywise، دلقک رقصنده است.

این پنی وایز بود که در حالی که در چاه خیابان مخفی شده بود با جورجی دنبرو روبرو شد و وقتی بازنده ها بیشتر و بیشتر در مورد IT و جنایات گذشته آن تحقیق می کردند، متوجه شدند که این موجود در فاضلاب زندگی می کند. بازندگان برای یافتن مخفیگاه IT و شکست دادن او وارد سیستم فاضلاب شدند، و در نهایت او را شکست دادند، اما در سال ۱۹۸۵ ، یک سوال در مورد لانه IT باقی می ماند: چرا فاضلاب؟ پاسخ می تواند کمی دشوار باشد زیرا پنی وایز دقیقاً در فاضلاب زندگی نمی کرد بلکه در زیر Derry زندگی می کرد، و از آنجایی که IT میلیون ها سال پیش قبل از ساخت Derry وارد آنجا شده بود، لانه آن قبل از ساخته شدن فاضلاب در جای خود بود. ورود مهاجران چیزی بود که او را بیدار کرد.

پنی وایز

به جای زندگی در فاضلاب، IT از این نقاط به عنوان نقاط دسترسی استفاده می کند، زیرا سفر در شهر و تعقیب قربانیان را برای آن آسان تر می کند. لانه IT در رمان به عنوان یک غار عمیق در زیر Derry و فاضلاب ساخته شده در اطراف آن توصیف شده است. ارتباط IT با این شهر به گونه‌ای بود که در برخی مواقع این موجود به عنوان Derry توصیف می‌شود، به همین دلیل است که وقتی IT در پایان رمان شکست خورد، Derry فروریخت. سیستم فاضلاب دری نه تنها طوری بود Pennywise/IT که هر طور که می خواست در شهر حرکت می کرد، بلکه زمینه ای برای برخی از لحظات کلیدی رمان، مانند Rituals of Chüd (که برای ارتباط با IT استفاده می شد و از طریق آن بیل با ماتورین آشنا شد) بود.

اقتباس‌های IT باعث سردرگمی در مورد مخفیگاه پنی‌وایز، منشأ این موجود، و اینکه چرا او در Derry زندگی می‌کرد و به نظر می‌رسید هرگز شهر را ترک نمی‌کرد، ابهاماتی ایجاد کرده است، اما به همه این سؤالات و موارد دیگر در رمان پاسخ داده شده است (جای تعجب نیست که این چنین طولانی است) . بنابراین، IT دقیقاً در فاضلاب زندگی نمی‌کند، بلکه در نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کند، و سیستم فاضلاب دری برای آن مفید بود زیرا به آن اجازه می‌داد آزادانه در سراسر شهر حرکت کند و قربانیان خود را از طریق آن به وحشت بیاندازد، همانطور که با جورجی این کار را انجام داد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *