۰

معرفی بعضی از بهترین فیلم های شبیه به Conjuring

فیلم های شبیه به Conjuring

فیلم های شبیه به Conjuring

سری فیلم های Conjuring به کارگرانی جیمز وان یکی از از محبوب ترین و ترسناک ترین سری های فیلم های ترسناک است که طرفداران بسیار زیادی دارد و همینطور فیلم های اسپین آف آن نیز به خوبی توانسته اند جای خود را پیدا کنند و این دنیا را گشترس بدهند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بعضی از بهترین فیلم های شبیه به Conjuring بپردازیم تا اگر شما هم طرفدار این سری هستید بتوانید فیلم های نزدیک به آن را نیز تماشا کنید.

Insidious (2010)

فیلم های شبیه به Conjuring

جیمز وان در طول زندگی حرفه ای خود چندین فیلم ترسناک و اکشن بسیار محبوب را کارگردانی کرده است و تعدادی فرنچایز موفق را در این روند خلق کرده است.

در کنار The Conjuring، کارگردان فرنچایز ترسناک Saw را با شریک خلاق لی وانل دارد، اما ساخته مناسب‌تر از این دو برای این فهرست، فرانچایز Insidious است، که در قسمت اول و دنباله آن نیز پاتریک ویلسون در نقش اصلی بازی می‌کنند. (که نقش اد وارن را در فیلم های احضار بازی می کند).

The Exorcism of Emily Rose (2005)

فیلم های شبیه به Conjuring

فیلم جن‌گیری اسکات دریکسون که بخشی از فیلم ترسناک شیطانی و بخش دیگر آن درام حقوقی دادگاه است، ترس‌های وحشتناک و تکان‌دهنده‌ای ندارد، اما اساسا بر محور بحث‌های الهیاتی است.

لورا لینی نقش یک وکیل سرسخت را بازی می کند که وظیفه دارد از کشیش تام ویلکینسون که متهم به مرگ یک دختر جوان در جریان جن گیری است، دفاع کند. طرفداران کانجورینگ هم عناصر مذهبی موجود در داستان و هم کیفیت بالای اجراها را از این فیلم تشخیص خواهند داد.

The Babadook (2014)

فیلم های شبیه به Conjuring

فیلم ترسناک روان‌شناختی جنیفر کنت به این ایده می‌پردازد که یک زن توسط یک نیروی ماورایی وحشت زده می‌شود، اما بسیار کمتر از منظر شیطانی و بیشتر از منظر احساسی این اتفاق رخ می دهد.

عنوان بابادوک به اندازه‌ای ترسناک است که انگار مستقیما از دنیای Conjuring خارج شده است، اما وزن دراماتیکی که در پشت روابط فیلم است واقعاً آن را متفاوت می کند.

Paranormal Activity (2007)

فیلم های شبیه به Conjuring

نه‌تنها یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستقلی که تا به حال ساخته شده است، بلکه Paranormal Activity اورن پلی جایگاه مهمی در تاریخ این ژانر به دست آورده است.

داستان تسخیر اهریمنی این فیلم توسط جیسون بلوم، تهیه کننده پرکار فیلم ترسناک ساخته شد و یک فرنچایز طولانی مدت را ایجاد کرد. هم Peli و هم Blum به همکاری با جیمز وان و تولید مشترک Insidious ادامه دادند.

Dead Silence (2007)

فیلم های شبیه به Conjuring

فیلم های شبیه به Conjuring

اولین فیلم جیمز وان و لی وانل پس از موفقیت Saw، مسیری ترسناک و فراطبیعی را آغاز کرد که به Insidious و The Conjuring منتهی می شد.

پس از تحویل یک بسته مرموز، همسر جیمی به قتل رسیده است. وقتی عمیق‌تر به این موضوع گاه می کند، متوجه می‌شود که مرگ او ممکن است با ventriloquist (کسی که به جای عروسک ها صحبت می کند) مرده و عروسک او ارتباط داشته باشد.

The Haunting (1963)

فیلم های شبیه به Conjuring

بسیاری از طرفداران Conjuring از شباهت نسبی این فیلم قدردانی می کنند و هیچ فیلم ترسناکی شبیه تر از اقتباس اصلی رابرت وایز از رمان شرلی جکسون “The Haunting of Hill House” وجود ندارد.

The Haunting نه تنها نقطه عطفی بسیار تأثیرگذار در این ژانر است، بلکه امروزه به عنوان یکی از بهترین فیلم های بی عیب و نقص در مورد یک خانه جن زده باقی مانده است و داستان آن می تواند برای روزها در افکار طرفداران باقی بماند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *