۰

شرکت AMD از کارت گرافیک RX 6500 XT رونمایی کرد

کارت گرافیک RX 6500 XT

AMD به‌تازگی یک کارت ویدیویی جدید و ارزان قیمت را برای گیمرهای رایانه‌های شخصی که دچار کمبود قطعات هستند معرفی کرده است. کارت گرافیک RX 6500 XT امروز در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد که نویدبخش عملکرد بالا در ۱۰۸۰p با قیمت بسیار پایین است.

Radeon RX 6500 XT دارای سرعت کلاک پایدار ۲.۶ گیگاهرتز، ۱۶ واحد محاسباتی و ۱۶ شتاب دهنده برای پشتیبانی از Ray Tracing است. همچنین از AutoHDR، DirectX 12 و AMD Fidelity FX Super Resolution پشتیبانی می کند. ۶۵۰۰ XT که بر اساس معماری RDNA 2 ساخته شده است، دارای ۴ گیگابایت GDDR6 VRAM و نرخ فریم های چشمگیر در عناوین مدرن خواهد بود.

در وب‌سایت AMD، سازنده اعلام کرد که توانسته‌اند در Resident Evil Village به سرعت ۱۰۸ فریم در ثانیه، در Age of Empires 4 به سرعت ۹۵ فریم در ثانیه و در Halo Infinite به سرعت ۷۸ فریم در ثانیه دست یابند. طبق گزارش ها، همه بازی ها با کیفیت ۱۰۸۰p و تنظیمات “بالا” اجرا می شدند، اگرچه جزئیات بیشتری از نظر تنظیمات گرافیکی یا ریگی که این بازی ها روی آن اجرا می شدند ارائه نشد.

کارت گرافیک RX 6500 XT

با این حال، در طول کنفرانس AMD، یکی از سخنگویان گفت که این نرخ فریم تنها با استفاده از FidelityFX Super Resolution امکان پذیر است، که پاسخ AMD به فناوری DLSS مبتنی بر هوش مصنوعی Nvidia است. اساساً بازی را با وضوح کمتر اجرا می کند و سپس از هوش مصنوعی برای ارتقاء وضوح بالاتر استفاده می کند. این ترفند استفاده از قدرت بسیار کمتر، عملکرد بسیار بهتر و وفاداری گرافیکی را امکان پذیر می کند. با این حال، هر بازی از FidelityFX Super Resolution پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین انتظار داشته باشید که عناوین دیگر نرخ فریم بسیار پایین‌تری تولید کنند.

همانطور که گفته شد، AMD کارت RX 6500 XT را به عنوان یک کارت اقتصادی پیشنهاد می کند. همین کارت تا ۳۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به Nvidia GTX 1650 ارائه می‌دهد و در عین حال فناوری گرافیکی مدرنی مانند RT را نیز ارائه می‌دهد. همچنین قیمت آن فقط ۲۰۰ دلار است، اما انتظار نداشته باشید که قیمت آن برای مدت طولانی روی ۲۰۰ دلار باقی بماند. کمبود فعلی پردازنده گرافیکی تقریباً هر کارت گرافیک جدید را با قیمت دو یا حتی سه برابر در اکثر خرده‌فروشان عرضه می‌کند.

RX 6500 XT در ۱۹ ژانویه عرضه می شود.

کارت گرافیک RX 6500 XT

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *