۰

آیا کارت گرافیک GTX 1650 ارزش خرید دارد ؟

کارت گرافیک GTX 1650

اگر کارت‌ گرافیک هایی مانند کارت‌های رده بالای سری و ۲۰-۳۰ RTX برای شما بسیار گران هستند، و اگر حتی کارت‌های ارزان‌تر GTX 1660 و GTX 1660 Ti فراتر از بودجه شما هستند، به احتمال زیاد به دنبال یک کارت ارزان‌قیمت انویدیا می گردید.

کارت گرافیک GTX 1650 به عنوان مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک راه اندازی شد و مردم هم درباره آن بسیار هیجان زده شدند.

با این حال، قبل از تصمیم گیری برای خرید، باید مطمئن شوید پولی را که برای خرید کارت گرافیک هزینه می کنید ارزشش را دارد که در این مقاله به همین موضوع می پردازیم.

در این مقاله همه چیز را در مورد GTX 1650 می خوانید : عملکرد آن چگونه است؟ آیا خوب است؟ و مهمتر از آن، آیا ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر ؟

کارت گرافیک GTX 1650

مشخصات کارت گرافیک GTX 1650

بیس کلاک۱۴۸۵ MHz
بوست کلاک۱۶۶۵ MHz
CUDA هسته های۸۹۶
VRAM۴ GB GDDR5
نوع حافظه۱۲۸-bit
مصرف برق۷۵W

کارایی :

کارت گرافیک GTX 1650

همانطور که از مشخصات ذکر شده در بالا می بینید، GTX 1650 خیلی عالی و بی نظیر به نظر نمی رسد. به هر حال نباید انتظار داشته باشید که یک پردازنده گرافیکی ۱۵۰ دلاری با مشخصات روی کاغذ شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

GTX 1650 عملکرد قابل توجهی را در مقایسه با GTX 1050 و ۱۰۵۰Ti دارد، بنابراین حداقل یک گام نسبت به GPU های سال گذشته جلوتر است.

اساسا این کارت گرافیک یک کارت ۱۰۸۰p قابل اعتماد است. می توان آن را برای عملکرد بهتر با یک خنک کننده مناسب تجهیز کرد و همچنین باید گفت که مصرف برق بسیار کمی دارد.

با این حال، در بخش حافظه کمی ناامید کننده است، زیرا تنها ۴ گیگابایت رم GDDR5 دارد. متأسفانه، این موضوع باعث می شود که این کارت در اجرای بعضی از بازی های سال ۲۰۲۲ کمی ضعیف عمل کند و مطمئناً نمی تواند رزولوشن بالاتر از ۱۰۸۰p را در بازی های سنگین تر مدیریت کند.

کارت گرافیک GTX 1650

همانطور که گفته شد، GTX 1650 به خودی خود یک کارت با بودجه مناسب است، اما او در این رقابت تنها نیست. با توجه به قیمت فعلی و رقابت، ما نمی توانیم آن را به عنوان اولین انتخاب به کسی توصیه کنیم، که همین موضوع ما را به نقطه بعدی می رساند.

Nvidia GTX 1650 در مقابل AMD Radeon RX 570

کارت گرافیک GTX 1650

برای مدت طولانی، انویدیا بر کارت گرافیک های رده بالا تسلط داشته است، در حالی که AMD در رده پایین و میان رده ارزش بهتری ارائه می دهد. این موضوع نیز همچنان درباره جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی ارزان قیمت تغییر نکرده است.

رقیب اصلی GTX 1650 کارت گرافیک Radeon RX 570 است، یک کارت AMD مبتنی بر Polaris که تقریباً در همه جهات به سادگی آن را برتر از رقیب خود می کند. عملکرد بهتری ارائه می دهد و هر دو نوع ۴ و ۸ گیگابایتی از این پردازنده گرافیکی وجود دارد.

بعلاوه، حافظه GDDR5 آن از یک رابط ۲۵۶ بیتی در مقابل رابط ۱۲۸ بیتی مورد استفاده در GTX 1650 استفاده می کند. مهمتر از همه، قیمت آن تقریباً به اندازه GTX 1650 است و اکنون بسیاری از مدل های آن را می توان به راحتی با تخفیف خریداری کرد.

کارت گرافیک GTX 1650

همانطور که در بنچمارک Rock Paper Shotgun بالا می بینید، RX 570 می تواند عملکرد قابل ملاحظه ای بهتری را در مقایسه با GTX 1650 ارائه دهد. البته، عملکرد به طور قابل توجهی از بازی به بازی، مثل همیشه، متفاوت است. می توانید مقایسه دقیق تری از این دو پردازنده گرافیکی را در Game Debate بررسی کنید.

البته RX 570 نیز یک پردازنده گرافیکی کامل نیست، زیرا تقریباً دو برابر GTX 1650 تشنه انرژی است که به دلیل معماری قدیمی Polaris 14 نانومتری آن است. با این حال، اکثر گیمرها موافق هستند که عملکرد و ارزش کلی ارائه شده توسط RX 570 مصرف انرژی اضافی آن را جبران می کند.

نتیجه گیری :

کارت گرافیک GTX 1650

با در نظر گرفتن همه چیز، باید بگوییم که تا زمانی که پردازنده‌های گرافیکی Radeon در بازار وجود دارند که ارزش بهتری نسبت به پول شما دارند، GTX 1650 ارزش خرید ندارد .

این یک پردازنده گرافیکی مناسب است، اما عملاً دلیلی برای انتخاب آن نسبت به RX 570 قدرتمندتر وجود ندارد.البته مطمئناً، ویژگی های اختصاصی انویدیا وجود دارد که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید؛ اما با این حال، اگر می‌خواهید با استفاده از کامپیوتر های شخصی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه، بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود ببرید، می‌توانیم بگوییم که مواردی مانند Ansel یا G-Sync زیاد به کار شما نخواهند آمد، و پیشنهاد آخر ما به شما خرید RX 570 است.

از طرف دیگر، اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید، می توانید یک RX 580 یا حتی یک RX 590 تهیه کنید، که آنها هم از نظر قدرت و کیفیت بسیار بهتر از رقبای خود عمل می کنند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *