۰

مفهوم بازی های AAA چیست ؟

بازی های AAA

“بازی های AAA” یک طبقه بندی است که نشان می دهد یک بازی توسط یک ناشر معتبر پشتیبانی می شود و احتمالا بودجه نسبتا زیادی دارد.

بنابراین، احتمالاً اصطلاحات «بازی های AAA» و «توسعه‌دهنده های AAA» را زیاد شنیده اید، اما واقعاً این در دنیای بازی‌های ویدیویی به چه معناست؟

خب، خیلی ساده است. هنگامی که به بازی ها اشاره می شود، “AAA” نشان می دهد که این بازی قرار است توسط یک ناشر بزرگ منتشر شود (به عنوان مثال EA، Ubisoft، Sony، Microsoft، Blizzard، و غیره)، و همچنین معمولا نشان می دهد که بودجه های بسیار بالایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

بازی های AAA

در عصر امروز، بازی‌ها اغلب به عناوین AAA و Indie (مخفف «مستقل») تقسیم می‌شوند، که دومی بازی‌هایی هستند که توسط توسعه‌دهندگان مستقل از هر ناشر بزرگی منتشر می‌شوند، از این رو نام آن‌ها به این عنوان است. علاوه بر این، آنها معمولاً بودجه زیادی ندارند و توسط تیم های نسبتاً کوچک توسعه می یابند، اگرچه گاهی اوقات اینطور نیست.

در واقع عناوین زیادی وجود دارند که ممکن است در نگاه اول به عنوان «ایندی» تصور شوند، چه به دلیل کوچکی تیم، بودجه به ظاهر کم، سبک بازی، یا فقط به دلیل عدم وجود یک کمپین بازاریابی قوی . با این حال، اگر توسعه‌دهنده‌ای توسط یک ناشر بزرگ حمایت و سرمایه‌گذاری شود، آن‌ها مستقل نیستند و بازی دیگر یک بازی مستقل نیست. به همین ترتیب، توسعه‌دهندگان مستقلی نیز وجود دارند که بازی‌های مستقلی با بودجه بالا (که گاهی اوقات به عنوان بازی‌های «Triple-I» نامیده می‌شوند) بدون اینکه به قوانین غول‌های شرکتی متعهد باشند، ایجاد می‌کنند.

اکنون، در عصر حاضر، به سختی نیازی به اشاره به این نکته وجود دارد که یک بازی AAA لزوماً بازی خوبی نیست ؛ چرا که این عنوان به هیچ وجه نشان دهنده کیفیت نیست. در واقع، بسیاری از گیمرها هستند که اعتقاد دارند که بازی های مدرن AAA از بدترین بازی های موجود هستند.

و سوال اینجاست که چرا اینطور فکر کمی کنند؟

بازی های AAA

چندین دلیل کلیدی وجود دارد که اکثر گیمرها از قبل با آنها آشنا هستند، چه به لطف تجربه خودشان یا به دلیل دریای به ظاهر بی پایان بحث و جدل پیرامون بسیاری از انتشارات بازی های نام بزرگ.

در ادامه چند مورد از آنها را نام خواهیم برد :

  1. بودجه های کلان مستلزم سود کلان است. بدیهی است که شرکت ها قرار نیست پول زیادی را روی محصولی سرمایه گذاری کنند که بعید به نظر می رسد سود قابل توجهی به دست آورد، بنابراین بسیاری از بازی های AAA برای دسترسی آسان، به بازار عرضه می شوند و برای گسترده ترین مخاطبان ممکن به بازار عرضه می شوند و اغلب شامل طرح های مختلف درآمدزایی مانند تراکنش‌های خرد یا لوت‌باکس‌های «پرداخت درون شبکه ای»، که اخیراً به یک بحث اصلی تبدیل شده‌اند.
  2. نوآوری و ریسک پذیری کمتری وجود دارد. یک شرکت مستقر در صورتی که بتواند ، سود تضمینی از آنچه در حال حاضر دارد به دست آورد و برای ارائه یک تجربه منحصربه‌فرد نیازی به ریسک‌های بزرگ ندارد. به این ترتیب، بسیاری از فرنچایزهای AAA با یک قالب ثابت ساخته می شوند و تنها پس از آزمایش آنها توسط استودیوهای کوچکتر و دریافت نتیجه مثبت، نوآوری‌های جدیدی را معرفی می‌کنند.
  3. آنها می توانند به سرعت خسته کننده شوند. به دلیل فقدان نوآوری ذکر شده، نام‌های بزرگی مانند EA یا Ubisoft برای انتشار بازی‌هایی که اساساً هیچ تغییری در آنها به چشم نمی خورد و فقط کپی نسخه های گذشته خود هستند، سال به سال بدنامتر شده‌اند. و اگر یکی از بازی های آنها را بازی کرده باشید، انگار همه آنها را بازی کرده اید. نیازی به گفتن نیست، مخاطب بعد از اینکه می بیند از همان تروپ‌ها و مکانیک‌ها بارها در عناوین بی‌شماری استفاده مجدد شده‌اند، از بازی خسته می شود و آن را کنار می گذارد.

بازی های AAA

اما در کل هرجا که عبارت بازی های AAA را مشاهده کردید ؛ می توانید به احتمال بسیار زیاد انتظار یک بازی فوق العاده و دیدنی را داشته باشید و همچنین موقع خرید یا تهیه آن نگرانی بسیار کمتری داشته باشید.

پلی استیشن و ایکس باکس در سال های اخیر توانسته اند تعداد قابل توجهی بازی های AAA را روانه بازار کنند و قدرت خود را در ساخت بازی های درجه یک و بسیار کم نقص به رخ تمام بازی سازان و استودیو های بازی سازی جهان بکشند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *