جزئیات بازی The Witcher 4
۰

۱۰ جزئیات بازی The Witcher 4 که شاید ندانید

تقریباً یک دهه پس از انتشار بازی نقش‌آفرینی برجسته و ممتاز ویچر ۳، استودیوی سی‌دی پراجکت رد به طور رسمی از قسمت بعدی این فرنچایز رونمایی کرده است و طبیعتاً هیجان زیادی پیرامون این بازی وجود دارد. هنوز نمی‌دانیم چقدر باید منتظر Witcher 4 باشیم، اما اکنون به طور رسمی معرفی شده است، در حالی که جزئیات مختصر و کلیدی در مورد گیم‌پلی و شخصیت اصلی آن نیز شروع به شکل‌گیری کرده است. البته جزئیات بسیار بیشتری در ماه‌ها و سال‌های آینده به اشتراک گذاشته خواهد شد، اما در اینجا قصد داریم نکات مهمی را که تاکنون در این روزهای اولیه به تفصیل بیان شده‌اند، جمع‌آوری کنیم.

جزئیات بازی The Witcher 4

شروع یک سه‌گانه جدید

این چیزی است که ما در مورد ویچر ۴ مدت‌ها قبل از اعلام آن در مراسم جوایز بازی می‌دانستیم. در سال ۲۰۲۲، زمانی که سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که تولید اولیه قسمت بعدی ویچر را با نام رمز «پولاریس» آغاز کرده است، توسعه‌دهنده تأیید کرد که این بازی، هر زمان که منتشر شود، آغاز یک حماسه جدید برای سری ویچر خواهد بود. به طور خاص، استودیو یک سه‌گانه جدید دیگر را برنامه‌ریزی کرده است، بنابراین امیدواریم بتوانیم منتظر داستان‌سرایی بلندپروازانه و در مقیاس بزرگ در یک قوس چند قسمتی باشیم.

سیری در مرکز توجه قرار می‌گیرد

پس از ویچر ۳ – و به ویژه بسته الحاقی دوم آن، خون و شراب – کاملاً مشخص شد که شخصیت اصلی طولانی مدت این سری، گرالت از ریویا، به عنوان شخصیت اصلی در بازی بعدی این سری، هر آنچه که آن بازی بعدی باشد، باز نخواهد گشت. البته، پس از ویچر ۳، احتمال اینکه سیری شخصیت اصلی باشد نیز بسیار زیاد به نظر می‌رسید، و همانطور که مشخص شد، دقیقاً همینطور است. در تریلر رونمایی ویچر ۴، سیری را دیدیم که به دهکده‌ای سفر می‌کند و سعی می‌کند با مبارزه و کشتن یک هیولای خطرناک به نام «باوک»، زنی جوان را از یک قربانی آیینی نجات دهد. اتفاقاً، همانطور که سباستین کالِمبا، کارگردان بازی، در تجزیه و تحلیل رسمی تریلر رونمایی فاش کرد، این در واقع یک ماموریت واقعی در خود بازی است.

تفاوت سیری

سیری طبیعتاً نوع متفاوتی از شخصیت اصلی نسبت به گرالت از ریویا خواهد بود، نگرش تند، بی‌روح و خشن دومی برای طرفداران این فرنچایز کاملاً شناخته شده (و مورد علاقه) است. در عین حال، سیری که ما در ویچر ۴ به عنوان او بازی خواهیم کرد نیز از آنچه از ویچر ۳ به یاد داریم، بزرگتر و باتجربه‌تر خواهد بود، بنابراین از تصویر او چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟ برخلاف گرالت بسیار باتجربه‌تر، سیری در ابتدای کار خود به عنوان یک ویچر خواهد بود، به این معنی که او کمتر حسابگر و بیشتر تکانشی خواهد بود، در حالی که جالب اینجاست که او همچنین در حال ساخت کدکس (مجموعه قوانین و اصول) خود است. کالِمبا در مصاحبه‌ای با IGN گفت: «نحوه برخورد او با هیولاها، نحوه برخورد او با ماموریت‌ها، ماجراجویی‌ها، روش منحصر به فرد خود اوست.»

جزئیات بازی The Witcher 4

بازگشت گرالت

سیری شخصیت اصلی جدید ویچر در آینده است و حداقل برای سه بازی خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که گرالت از ریویا دیگر هرگز دیده نخواهد شد. نه، گرگ سفید ممکن است از نظر فنی بازنشسته شده باشد، اما او بازخواهد گشت. صداپیشه او، داگ کاکل، اوایل امسال فاش کرد که او نقش خود را به عنوان گرالت در ویچر ۴ دوباره ایفا خواهد کرد و این موضوع اکنون به طور رسمی توسط CDPR تأیید شده است. استودیو در بیانیه‌ای به IGN گفت: «گرالت در بازی ظاهر خواهد شد، اما ما نمی‌خواهیم دقیقاً نقش او را فاش کنیم. باید فعلاً منتظر بمانید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.» البته، این بدان معناست که ما نمی‌دانیم نقش او چقدر گسترده (یا نه) خواهد بود – اما حداقل می‌دانیم که او شخصیت اصلی نخواهد بود. شاید بتوانیم چیزی شبیه به مارکوس فینیکس در Gears of War پس از Gears 3 انتظار داشته باشیم؟

مجموعه حرکات سیری

تریلر رونمایی سینمایی ویچر ۴ هیچ گیم‌پلی‌ای به ما نشان نداد، اگرچه همانطور که مشخص شد، با این وجود تکه‌هایی از اطلاعات گیم‌پلی را در خود دارد. همانطور که سباستین کالِمبا، کارگردان بازی که قبلاً ذکر شد، در تجزیه و تحلیل تریلر فاش کرد، سیری – که همانطور که می‌دانیم، یک منبع قدرتمند خاص است – قادر خواهد بود عناصری را از محیط اطراف خود جذب کند و آنها را به عنوان جادوهای جادویی فوق‌العاده قدرتمند کاتالیز کند تا مورد استفاده قرار گیرند. این تنها راهی نیست که مجموعه حرکات مبارزه او با گرالت متفاوت باشد. علاوه بر اینکه می‌تواند از دو شمشیر، نشان‌ها، معجون‌ها و موارد دیگر استفاده کند، سیری همچنین می‌تواند از زنجیر در مبارزه استفاده کند. این زنجیرها همچنین می‌توانند با جادو افسون شوند تا قوی‌تر شوند.

تنوع بیشتر در گیم‌پلی

مجموعه حرکات مبارزه گسترده‌تر برای سیری ممکن است نشان دهد که ویچر ۴ تجربه گیم‌پلی گسترده‌تری نسبت به نسخه قبلی خود ارائه می‌دهد و به گفته CD Projekt RED، دقیقاً همینطور خواهد بود. استودیو نوید تنوع بیشتر در گیم‌پلی را می‌دهد، چیزی شبیه به Cyberpunk 2077، به طوری که به بازیکنان این انعطاف‌پذیری داده می‌شود تا سبک بازی خود را تعریف کنند. کالِمبا در گفتگو با IGN گفت: «[ما] ابزارهای بیشتری را برای استفاده بازیکنان فراهم می‌کنیم، تا بتوانند نه تنها بازی کنند و با پیامدهای روایی پیش بروند، بلکه از نظر گیم‌پلی نیز همینطور باشد. ما می‌خواهیم فرصت‌های بیشتری به بازیکنان بدهیم تا بتوانند احساس کنند که تجربه خود را تعریف می‌کنند.»

او اضافه کرد: «من معتقدم گیم‌پلی [در Cyberpunk 2077] متنوع‌تر [از ویچر ۳] بود و آزادی بیشتری را هنگام ایجاد ساخت شخصیت و تجربه برخوردها به روش خودتان فراهم می‌کرد.

“این چیزی است که ما قطعاً می‌خواهیم به عنوان یک درس [برای ویچر ۴] بیاوریم. ما می‌خواهیم گیم‌پلی [ویچر ۳] را بهبود بخشیم، اما همچنین می‌خواهیم همسویی نحوه کاوش شما در جهان را بهبود بخشیم.”

جزئیات بازی The Witcher 4

انتخاب و پیامد

مکانیک‌های عالی انتخاب و پیامد ویچر ۳ بخش بزرگی از دلیل محبوبیت انفجاری آن به این شکل بود و جای تعجب نیست که این بخشی است که CDPR به دنبال تقویت بیشتر آن با بازی بعدی است. کالِمبا می‌گوید هدف این است که «عاملیت بازیکن را در مرکز قرار دهیم» و «به بازیکنان اجازه دهیم سیری و داستان او را تعریف کنند». در همین حال، در تجزیه و تحلیل تریلر بازی، کارگردان همچنین فاش کرد که اگرچه تریلر با مرگ زن جوان – که میونی نام دارد – به پایان می‌رسد، در بازی، او در واقع می‌تواند بر اساس اقدامات شما زنده بماند.

جزئیات فنی

از زمانی که تأیید شد که به عنوان پولاریس چند سال پیش در حال توسعه است، می‌دانستیم که ویچر ۴ بر روی آنریل انجین ۵ ساخته می‌شود. در جوایز بازی، تریلری که به نمایش گذاشته شد کاملاً درون موتور ساخته شده بود و به طرز جالبی روی یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX معرفی نشده اجرا می‌شد – احتمالاً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سری بعدی به زودی توسط Nvidia معرفی شود. علاوه بر این، CDPR همچنین در یک بیانیه مطبوعاتی تأیید کرده است که دارایی‌ها و مدل‌های نشان داده شده در تریلر از خود بازی هستند.

تداوم با تمام پایان‌های ویچر ۳ را حفظ خواهد کرد

ویچر ۴ قرار است یک حماسه جدید برای این سری را آغاز کند، یک شخصیت اصلی جدید را به نمایش بگذارد و سعی کند جمعیت بیشتری را جذب کند، اما بدیهی است که یک گسست کامل نیست. داستان سیری مطمئناً رویدادهای ویچر ۳ را در نظر خواهد گرفت – اما چگونه با پایان‌های بازی برخورد خواهد کرد؟ از این گذشته، یک پایان به ویژه شامل مرگ سیری است. با این حال، به طور جالب توجه، سیان ماهر، طراح فرنچایز و داستان CDPR برای ویچر، در گفتگو با IGN اظهار داشت که «نکاتی در آن پایان وجود دارد که این واقعیت را برجسته می‌کند که او احتمالاً نمی‌میرد» و ویچر ۴ قرار است تداوم را با تمام پایان‌های ویچر ۳ حفظ کند و اطمینان حاصل کند که «هیچ قانونی را نقض نمی‌کند یا حتی به هیچ قانونی توهین نمی‌کند».

در تولید کامل

پیش تولید ویچر ۴ در اواسط سال ۲۰۲۲، همانطور که اشاره کردیم، آغاز شد و اوایل امسال، CD Projekt RED فاش کرد که بازی نیز وارد تولید کامل شده است. البته، این بدان معناست که هنوز تا پایان توسعه فاصله زیادی دارد. احتمالاً CDPR قصد دارد عرضه بازی را در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ هدف قرار دهد، اگرچه در این مرحله چیزی بیش از یک حدس منطقی نیست.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *