داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
۰

داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

بازیکن با نام Skif، یک کهنه‌سرباز اهل اوکراین می‌باشد که از یک اعزام سه‌ساله در یک نزاع نامشخص بازگشته است. وی در ابتدا، از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود که آپارتمانش توسط یک ناهنجاری که به طور مرموزی در خارج از Zone ظاهر شده، ویران گردیده و یک شیء ناشناخته در پی آن باقی می‌ماند. او که اکنون به دنبال کسب درآمد برای سکونتگاه جدیدی می‌باشد، توسط پروفسور Hermann به طور قاچاقی وارد Zone شده و با استفاده از یک اسکنر مخصوص که توانایی شناسایی ناهنجاری‌های محلی را دارد و ظاهراً می‌تواند ابزارآلات تخلیه‌شده را دوباره شارژ کند، مسیر خود را ادامه خواهد داد.

با ورود به منطقه، Skif متوجه می‌شود افراد تیمش که قرار بود با آن‌ها ارتباط برقرار کند، کشته شده‌اند و مدتی بعد، سربازان جناح Ward که به کنترل Zone و توقف گسترش آن اختصاص یافته‌اند، او را متوقف خواهند کرد اما پس از لحظاتی، خود سربازان توسط یک شخص ثالث ناشناس کشته می‌شوند که وسایل Skif را دزدیده و او را نیز بیهوش خواهد کرد.

پس از بیدار شدن، Skif با کمک شخصی به نام Richter می‌تواند اسکنر و دیگر وسایل خود را بازیابی کند. او در ادامه به تعقیب Solder می‌پردازد، کسی که Skif و دانشمندان را به موقعیت اسکنر فروخته و در این فرآیند با استالکرهای محلی یا Ward همکاری کرده است.

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

داستان بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl

در طول مسیر، قهرمان داستان به سمت Scar (قهرمان نسخه Clear Sky) هدایت می‌شود که در حال حاضر، وظیفه رهبری یک جناح آنارشیست به نام Spark را بر عهده دارد و با مخالفت با Ward، معتقد است که Zone می‌تواند به یک منطقه درخشان آرمانگرا تبدیل شود. او همچنین به جناح Noontide نیز خوش‌بین است، جناحی متشکل از سربازانی که در بازی‌های قبلی توسط Monolith شستشوی مغزی شده‌اند و اکنون که هیچ خاطره‌ای از زندگی پیش از Zone یا بردگی خود در Monolith ندارند، به دنبال ساختن زندگی آرام خود می‌باشند.

آن‌ها در حال حاضر بین Strider، که قصد دارد Zone را تبدیل به مکانی امن‌تر کند و Faust، که هنوز طرز فکر Monolith را قبول دارد، تقسیم شده‌اند.

قهرمان داستان به SIRCAA، یک پایگاه علمی و خیرین Ward هدایت می‌شود که اکنون کنترل Wishgranter یا خود Monolith را در دست دارند. در واقع Wishgranter یک ناهنجاری روانی قدرتمند است که سربازان Monolith را شستشوی مغزی می‌دهد و SIRCAA قصد دارد از آن برای بازسازی Zone از دید خودش استفاده کند. صرف نظر از این‌که Skif با SIRCAA همکاری کرده یا علیه آن توطئه می‌کند، Wishgranter در نهایت دوباره فعال شده و همه اعضای Noontide به حالت شستشوی مغزی خود بازمی‌گردند.

در ادامه Skif موفق می‌شود اسکنر اصلی خود را پس گرفته و همچنین با Doc برخورد می‌کند، یکی از اعضای خدمه Strelok که اعتراف می‌کند عضوی از دانشمندانی است که C-Consciousness و خود Zone را تشکیل داده و پس از مدتی، از آن عقب‌نشینی کرده‌اند. همچنین خود Strelock به یک متعصب محافظه‌کار Zone تبدیل شده و معتقد است که باید از سایر نقاط جهان محافظت شود.

اکنون Skif به جنگ با Monolith اصلاح‌شده رفته و در طول این فرآیند با Faust روبرو می‌شود. Faust توانایی‌های روانی قدرتمندی را به نمایش می‌گذارد و ظاهراً شکست را پذیرفته و می‌میرد. سپس Skif به سمت قلب Zone و آخرین بخش باقی‌مانده از C-Consciousness رفته که اجازه می‌دهد Zone یک بار دیگر با تصویرسازی شخصی که وارد آن می‌شود، تغییر شکل دهد.

بسته به انتخاب بازیکن، چهار پایان مختلف وجود دارد.

اگر Skif با Ward کنار بیاید، SIRCAA با به دست آوردن کنترل انرژی و پتانسیل Zone، گسترش آن را متوقف خواهد کرد. Skif نیز بی‌تفاوت نسبت به انگیزه‌ها و قدرت SIRCAA، پیشنهاد آن را برای یک موقعیت نظامی عالی‌رتبه را رد می‌کند.

اگر با Spark کنار بیاید، Scar با شکلی عجیب‌وغریب وارد محفظه فرار شده و Skif خود را در میان علف‌ها و گل‌ها زیر نور خورشید می‌بیند که در کنار آتش نشسته و با دوستان زنده و مرده، در آزاد شدن آرمان‌شهر Zone سهیم است اما مشخص می‌شود که این‌ها یک توهم روانی دیگر است و استالکرها به سادگی تبدیل به کاتاتونیک شده و در واقع داخل یک Zone بدون تغییر غرق شده‌اند، در حالی که موجودات جهش‌یافته، آزادانه از آنجا عبور می‌کنند.

اگر با Strelok بماند، او وارد محفظه فرار شده و پس از گرفتن کنترل Monolith، به آن‌ها دستور توقف می‌دهد تا به Skif اجازه دهند Zone را با آرامش ترک کنند. به نظر می‌رسد گسترش Zone متوقف شده اما یک مانع اجازه ورود یا خروج از Zone را نمی‌دهد. در نتیجه Skif و بقیه استالکرها به انزوا و مرگ احتمالی محکوم خواهند شد.

اگر Skif از توصیه‌های Doc پیروی کند، خودش وارد محفظه فرار می‌شود. Zone آزاد شده و ناهنجاری‌ها در سراسر سیاره گسترش می‌یابند. Zone کل زمین را در بر گرفته و در نهایت Doc تبدیل به Faust شده و وارد Zone می‌شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *