بررسی پایان فصل دوم Arcane
۰

بررسی پایان فصل دوم Arcane و توضیح آن توسط کریستین لینکه

وقتی سریال انیمیشنی League of Legends، Arcane، در سال ۲۰۲۱ روی پرده رفت، به سرعت به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و پایگاه هواداری عظیمی را جذب کرد که فراتر از دنبال‌کنندگان بازی محبوب MOBA بود. اکنون که فصل دوم و پایانی این نمایش پرطرفدار به پایان رسیده است، شورانر کریستین لینکه به IGN می‌گوید که هنوز در حال بررسی قسمت‌های پایانی و واکنش‌ها به آن‌ها است.

یک اسکرین‌شات اخیر که لینکه در X منتشر کرد، فضای ذهنی او را پس از انتشار سریال که برخی از بخش‌های طرفداران را تقسیم کرده است، خلاصه می‌کند. “دو پیام وجود داشت: یکی این بود که ‘متشکرم برای این سریال. من عاشقش هستم’. دیگری این بود که ‘تو بدی’. بنابراین من هنوز در حال پردازش، گوش دادن و درک همه چیز هستم.”

“در نهایت، ما چیزی ساختیم که برای مخاطبان لیگ است و سعی کردیم واقعیت قهرمانان و شخصیت‌هایی که آن‌ها عاشقشان شده‌اند را به تصویر بکشیم.” او می‌گوید. “مهم است که ما این کار را درست انجام دهیم. اما به طور کلی واکنش‌ها واقعاً، واقعاً شگفت‌انگیز بود. بنابراین من فقط سعی می‌کنم روی یادگیری چیزهای درست و برداشتن درس‌های درست تمرکز کنم.”

سه قسمت پایانی، مخاطبان را به یک جهان جایگزین معرفی کرد که در آن Hextech هرگز ساخته نشد و پاودر (میا سینکلر جنز) هرگز به جینکس تبدیل نشد، بلکه به یک نسخه روشنفکرانه‌تر و صلح‌آمیزتر زاون کمک کرد تا شکوفا شود. همچنین رابطه حیاتی بین اکو و پاودر را ایجاد کرد که در نهایت به یک همکاری بازی‌ساز در قسمت پایانی منجر شد.

بررسی پایان فصل دوم Arcane

در حالی که ترکیب جهش زمانی/جهان‌های موازی برخی از بینندگان را غافلگیر کرد و به یکی از تحسین‌شده‌ترین قسمت‌های سریال تبدیل شد، این داستانی بود که سازندگان مشتاقانه می‌خواستند به واقعیت تبدیل شود. “ما همیشه از این نسخه از پاودر الهام می‌گرفتیم و همیشه فکر می‌کردیم ‘او چه کسی می‌شد؟’ زیرا او بازتابی از آنچه زاون می‌توانست باشد، اگر به طور کامل توانمند می‌شد! بنابراین فکر می‌کنم این واقعاً سرگرم‌کننده است، و فکر می‌کنم این یک چیز خودخواهانه بود چون ما فقط می‌خواستیم این را ببینیم!”

در حالی که این انحراف غیرمنتظره ممکن است قهرمانان را به دنیایی جدید برده باشد، سه قسمت پایانی همچنین افسانه‌های شناخته‌شده داخل بازی مانند اختراع Zero-Drive اکو، خط معروف “تکامل باشکوه” ویکتور، و حتی یک کلاغ سه چشم که به وجود شخصیت محبوب طرفداران، سوئین اشاره می‌کند، و حضور احتمالی او را در پروژه‌های تلویزیونی آینده لیگ، نشان می دهد.

اما برای لینکه و تیم خلاق، مهم‌ترین چیز آوردن حس تجربه بازی کردن با هر یک از قهرمانان به صفحه نمایش بود. “مثل چابکی اکو، سرسختی وی ، و اینکه چگونه جینکس باید فاصله خود را حفظ کند اما اگر به او نزدیک شوید، تمام است.” لینکه توضیح می‌دهد. “ما سعی کردیم بفهمیم احساس آن، هیجان آن، هنگام بازی کردن چگونه است، بنابراین این قطعا تمرکز اصلی ما بود.”

آن ضربات احساسی برای فینال حیاتی بودند، نه تنها برای صحنه‌های اکشن بزرگ، بلکه برای بسیاری از شخصیت‌هایی که از سریال جان سالم به در نبردند. در حالی که مخاطبان از دست دادن قهرمانانی مانند هایمردینگر و جیسی دلشکسته بودند، برای لینکه این موضوعی در مورد داستان بود. “واقعاً قرار بود بخشی از آرک آن‌ها باشد. چگونه آن‌ها در حال تغییر هستند؟ انتخاب‌های آن‌ها چیست؟ و هر چه پایان یک شخصیت باشد، نتیجه اعمال آن‌هاست.”

بررسی پایان فصل دوم Arcane

با این حال، یک مرگ وجود داشت که طرفداران در نمایش اولیه – و در اینترنت – با صدای بلند جشن گرفتند، آن هم مرگ افسر جوان مدی نولان (کتی تاونسند)، مجری قانون که راه خود را به دوستی با کیتلین (کتی لئونگ) باز کرد و سپس به او برای ژنرال نکسین آمبسا (الن توماس) خیانت کرد. “این واکنشی بسیار قوی داشت، من هرگز این را فراموش نخواهم کرد.”

یکی از افشاگری‌های بزرگ این بود که شخصیت شرور بزرگ سریال، نسخه ارتقا‌یافته Hex-tech ویکتور (هری لوید) بود و بر عهده جیسی پیر شده (کوین الکندرو) بود تا با قربانی کردن خود و ویکتور، جهان را نجات دهد، و این زوج ظاهراً در آرکین ناپدید شدند. در حالی که لینکه در مورد زنده ماندن یا مرگ این زوج محتاط بود، او اشتیاق خود را برای دوستی آن‌ها به اشتراک گذاشت. “آن رابطه واقعاً خاص و پیچیده است و این باور مشترک وجود دارد که آن‌ها با گذشت زمان گمراه شده‌اند و نمی‌دانم، من واقعاً به رابطه آن‌ها اهمیت می‌دهم.”

سر و صدای زیادی در مورد بودجه عظیم Arcane شده است، از جمله یک مقاله در Variety، که نشان داد این سریال گران‌ترین پروژه انیمیشن ساخته شده تاکنون است. در حالی که این موضوع باعث بحث‌های داغ آنلاین و آفلاین در مورد هزینه‌های استریم شد، برای لینکه این پول خرج شده خوب بود و درس دیگری بود که آموخته شد. “فکر می‌کنم این چیزی است که برای ما تعجب‌آور بوده است، این است که در انیمیشن همه چیز صرف استعداد می‌شود. بنابراین، فکر می‌کنم خرج کردن پول ما برای همه کسانی که در انیمیشن کار می‌کنند خوب است. بنابراین این چیزی است که شخصاً از آن بسیار خوشحالم، زیرا ما در هنر سرمایه‌گذاری می‌کنیم.”

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *