مخفیکاری همیشه نقش مهمی در بازیهای Assassin’s Creed داشته است، و اگرچه این سری از زمان پذیرش چارچوب RPG اکشن، کمتر بر آن تاکید کرده است، اما Assassin’s Creed Shadows تمرکز جدیدی بر مخفیکاری دارد، به ویژه با Naoe که یکی از دو شخصیت اصلی بازی است.
در یک مرور کلی که اخیراً منتشر شده است، یوبیسافت جزئیاتی درباره مکانیکهای مخفیکاری Assassin’s Creed Shadows را فاش کرده است، که بسیاری از آنها بر ابزارها و تواناییهای منحصر به Naoe متمرکز هستند. علاوه بر این، شرکت همچنین جزئیاتی در مورد هوش مصنوعی دشمنان و نحوه عملکرد دشمنان در بخشهای مخفیانه ارائه کرده است.
بازیکنان اغلب خود را در حال نفوذ به مکانهایی خواهند دید که به عنوان قلعه یا دژ طبقهبندی میشوند، که به عنوان مناطقی با دفاع شدید توصیف میشوند، به این معنی که میتوانید انتظار داشته باشید تعداد زیادی دشمن وجود داشته باشد. چنین مناطقی به چندین منطقه جداگانه تقسیم میشوند، به این معنی که حرکت بین مناطق به بازیکنان اجازه میدهد تا به صورت پویا از حالت مخفیکاری خارج شده و دوباره وارد آن شوند.
اگر این اتفاق بیفتد، زمانی که دشمنان شروع به جستجوی شما میکنند، آنها تاکتیکهایی را اتخاذ میکنند که برای مقابله با تهدیدات خاص طراحی شدهاند. برای مثال، آنها به صورت جفت بیرون میروند و پشت هم را نگاه میکنند، بنابراین سوت زدن و فریب دادن آنها به نقاط مخفی و از بین بردن آنها یکی پس از دیگری دیگر امکانپذیر نخواهد بود، و حتی ممکن است آنها را مشکوکتر کند.
در همین حال، برخی از دشمنان نیز میتوانند ترورها را خنثی کنند، بسته به اینکه چقدر در مهارت ترور خود سرمایهگذاری کردهاید. هنگام نزدیک شدن به یک دشمن، یک درخواست سفید به معنای کشتن فوری، یک درخواست زرد به معنای وارد کردن مقداری آسیب و یک درخواست قرمز به معنای وارد نکردن هیچ آسیبی است – بنابراین مطمئن شوید که برای به دست آوردن حداکثر درخواستهای سفید، مهارتهای ترورتان را ارتقا دهید.
با این حال، جالب اینجاست که بازی دارای یک گزینه در منو خواهد بود که به شما اجازه میدهد هر دشمن و همه دشمنان را با ترور فوری بکشید.
Assassin’s Creed Shadows همچنین دارای انواع جدیدی از دشمنان خواهد بود که تهدیدات منحصر به فردی را در بخشهای مخفیانه ایجاد میکنند. برای مثال، خدمتکاران، یک نوع دشمن غیرکشنده هستند که مسیرهای گشتزنی خاص خود را دارند و در ایجاد هشدار و فراخوانی نیروهای کمکی تخصص دارند.
سپس ساموراییها وجود دارند، یک دشمن بسیار کشندهتر و نخبهتر. ساموراییها میتوانند ترورها را راحتتر خنثی کنند، نمیتوانند در دود ترور شوند، از میان بوتههایی که ممکن است در آنها پنهان شده باشید عبور میکنند و به طور کلی کمتر احتمال دارد که به هر ترفندی که ممکن است به آنها بکنید، گرفتار شوند.
یوبیسافت میگوید در روزها و هفتههای آینده جزئیات بیشتری درباره مکانیکهای مبارزه و پیمایش بازی به اشتراک خواهد گذاشت، بنابراین منتظر آن باشید.
Assassin’s Creed Shadows در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد.
منبع: gamingbolt
نظرات کاربران