سیستم مخفی کاری بازی Assassin’s Creed Shadows چگونه خواهد بود؟

سیستم مخفی کاری بازی Assassin’s Creed Shadows

عنوان مورد انتظار یوبی‌سافت با محوریت ژاپن در سری Assassin’s Creed، یعنی Assassin’s Creed Shadows، رسما با یک تریلر سینمایی معرفی شد که بسیاری از ویژگی‌های قابل توجه بازی را به نمایش می‌گذارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دو شخصیت اصلی آن اشاره کرد – یک شینوبی چابک و پنهانکار به نام نائو و یک سامورایی قدرتمند با لباس زره به نام یاسوکه. تایید شده است که هر دوی شخصیت‌های اصلی Assassin’s Creed Shadows نقش‌های جداگانه‌ای در بازی خواهند داشت، به طوری که نائو بیشتر شبیه شخصیت‌های کلاسیک Assassin’s Creed و یاسوکه بیشتر شبیه دوران RPG مدرن این فرنچایز است. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند در هر زمانی بین این دو شخصیت جابجا شوند، به جز تعداد معدودی از ماموریت‌ها که نیاز به استفاده تنها از یکی از آن‌ها دارند.

یوبی‌سافت ادعا می‌کند که سیستم مبارزه یاسوکه نسبت به نسخه‌های اخیر این سری قوی‌تر خواهد بود و تأکید بیشتری بر عناصر نقش‌آفرینی دارد. از طرف دیگر، نائو تجسم ریشه‌های مبتنی بر مخفی‌کاری Assassin’s Creed است، بنابراین طرفداران قدیمی که هنوز آرزوی بازگشت سری به ریشه‌های خود را دارند، به احتمال زیاد آنچه را که به دنبالش هستند در او پیدا خواهند کرد. با این حال، Assassin’s Creed Shadows با یک سیستم مخفی‌کاری تکامل‌یافته که بیشترین بهره را از نام بازی می‌برد، سطح انتظارات را بالاتر برده است.

سیستم مخفی کاری بازی Assassin’s Creed Shadows

مخفی‌کاری در Assassin’s Creed Shadows به سیستم نورپردازی جهانی وابسته است.

در گذشته، مخفی‌کاری در سری Assassin’s Creed عمدتا به پنهان شدن در میان اشیا مانند علف‌های بلند، انبوه یونجه، گاری‌ها، جمعیت متراکم، نیمکت‌ها، باغچه‌های روی پشت‌بام و چاه‌ها و موارد دیگر بستگی داشت. با این حال، Assassin’s Creed Shadows یک سیستم نورپردازی جهانی جدید معرفی می‌کند که از نور و تاریکی برای نشان دادن یا پنهان کردن بازیکن از دید دشمنان استفاده می‌کند.

برای اینکه بازیکنان در سیستم نورپردازی جهانی جدید برتری داشته باشند، یک اندازه‌گیر نور به رابط کاربری Assassin’s Creed Shadows اضافه می‌شود که به بازیکن اطلاع می‌دهد که در نور یا سایه قرار دارد. به نظر می‌رسد عملکرد آن شبیه به سیستم شناسایی سنتی Assassin’s Creed باشد، اگرچه اندازه‌گیر نور احتمالا با سیستم شناسایی نیز کار می‌کند. برای اطمینان از اینکه هر منطقه به اندازه کافی تاریک باقی می‌ماند تا مخفی بمانید، بازیکنان می‌توانند مشعل‌داران را از بین ببرند یا فانوس‌های حمل‌شده توسط خدمتکاران را نابود کنند. خدمتکاران نمی‌توانند مبارزه کنند، اما اگر بازیکن را شناسایی کنند، زنگ خطر را به صدا درمی‌آورند و نیروهای کمکی را فرا می‌خوانند.

Assassin’s Creed Shadows همچنین به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل، یک روند بازی صلح‌آمیز را طی کنند، به این صورت که می‌توانند دشمنان را با حرکات غیرکشنده از پای درآورند. در نهایت، نه تنها بازیکنان در نقش نائو برای پنهان ماندن تشویق به ماندن در سایه‌ها می‌شوند، بلکه می‌توانند به حالت خوابیده درآیند و به جای راه رفتن سینه خیز بروند و همچنین از هر روزنه کوچکی که با آن مواجه می‌شوند عبور کنند.

سیستم مخفی کاری بازی Assassin’s Creed Shadows

با وجود تمام ویژگی‌های جدیدی که در سیستم مخفی‌کاری نورپردازی پویای Assassin’s Creed Shadows وجود دارد، بازیکنان همچنان می‌توانند از یکی از ویژگی‌های مخفی‌کاری کلاسیک این سری استفاده کنند. قابلیت نمادین «دید عقاب» (Eagle Vision) در Assassin’s Creed Shadows بازمی‌گردد، بنابراین بازیکنان می‌توانند دشمنان را از پشت دیوارها شناسایی کنند.

دشمنان عادی به رنگ قرمز و خدمتکاران به رنگ نارنجی برجسته می‌شوند. متأسفانه، پرنده‌ای که بازیکنان می‌توانستند در Assassin’s Creed Origins، Assassin’s Creed Odyssey و Assassin’s Creed Valhalla از آن به عنوان راهنما استفاده کنند، در Shadows در دسترس نخواهد بود، بنابراین بازیکنان باید خودشان به گشت‌زنی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *