سونی در ماه فوریه امسال، با اعلام اینکه تا مارس ۲۰۲۵ هیچ دنبالهای برای بازیهای بزرگ موجود در PS5 منتشر نخواهد شد، نارضایتی طرفداران پلیاستیشن را برانگیخت. با توجه به اینکه این شرکت برنامههای محتوا خود را نزد خود نگه میدارد، این اظهارات به طور گستردهای از متن خارج شدند و بسیاری تصور کردند که این سال برای کنسول جدید نسل این شرکت سال کممحتوا خواهد بود.
در حالی که این سال برای استودیوهای PS نسبتاً آرام بوده است، اما از نظر بازیها به هیچ وجه سبک نبوده است. در زمان نگارش این مطلب، سه بازی برتر من برای بازی سال Astro Bot، Final Fantasy 7 Rebirth و Metaphor: ReFantazio هستند و PS5 تنها پلتفرمی است که میتوانید هر سه را بازی کنید. سایر نامزدهای احتمالی برای جوایز عبارتند از Silent Hill 2، Helldivers 2 و Black Myth: Wukong – همگی انحصاریهای کنسول.
به نظر میرسد در رسانههای اجتماعی این احساس وجود دارد که یک بازی مگر اینکه از یک استودیوی کاملاً متعلق به شرکت اول باشد، حساب نمیشود، اما پلیاستیشن کار بسیار خوبی در همکاری با شرکای خود برای پر نگه داشتن پرتفوی خود در این سال انجام داده است. Stellar Blade یک مثال عالی است. این شرکت با توسعهدهنده کرهای Shift Up همکاری کرد تا اولین بازی کنسولی این شرکت را به بازار عرضه کند و به نظر من یکی دیگر از بازیهای مدعی برای جایزه پایان سال است. Rise of the Ronin، یک همکاری مشابه با استودیو افسانهای Team Ninja، ممکن است نقدهای سردتری دریافت کرده باشد، اما در حال حاضر رتبه هفدهم در نظرسنجی مداوم بازی سال کاربران IGN را دارد، و ثابت میکند که مورد استقبال طرفداران قرار گرفته است.
تعداد تهوعآور بازسازیها ممکن است مورد پسند همه نباشد، اما به راحتی میتوان فراموش کرد که The Last of Us Part 2 Remastered در این سال منتشر شد و میانگین نقد ۹۰ را در جمعآوریهای Metacritic و Open Critic کسب کرد. و در حالی که بسیاری از شایعات در مورد Horizon Zero Dawn Remastered چشم غره میرفتند، هزینه ارتقای ۱۰ دلاری و گفتگو و ضبط حرکت دوباره ضبط شده به احتمال زیاد نقدهای مثبتی را نیز جذب خواهد کرد.
البته، هر چیزی که پلیاستیشن در این سال لمس کرده است، به طلا تبدیل نشده است. سوءتفاهم کامل آن از بازار با شوتر اول شخص Concord – یک موضوع لایق توجه اما بیالهام – پس از حذف شدن پس از دو هفته در تاریخ ثبت خواهد شد. و با وجود تمام صحبتها در مورد ابتکار سرویس زنده آن، سریعترین بازی پرفروش در تاریخ استودیوهای PS را با Helldivers 2، یک بازی آنلاین همکاری، راهاندازی کرد که علیرغم بهرهمندی از یک راهاندازی همزمان رایانه شخصی، از غولهایی مانند Marvel’s Spider-Man 2 و God of War Ragnarok پیشی گرفته است.
این سال برای PS5 یک سال بی سر و صدا بسیار بزرگ بوده است و احساس میکنید بهترین قسمت هنوز در راه است. این شرکت تا حد زیادی بلاکبسترهای خود را نزدیک به سینه خود نگه داشته است، اما سال ۲۰۲۵ باید شاهد انتشار Ghost of Yotei و Death Stranding 2: On the Beach باشد، با Marvel’s Wolverine در انتظار. اینها “عنوانهای اصلی فرنچایز موجود” هستند که غول ژاپنی در آن تماس سرمایهگذار اشاره میکرد.
ممکن است بسیاری هنوز استدلال کنند که این سال برای PS5 سال آرامی بوده است، اما فهرست محتوا که سونی جمعآوری کرده است، تصویری کاملاً متفاوت را ترسیم میکند. هیجانانگیزترین چیز این است که در حالی که تیمهای اول شخص آن همچنان به پخت و پز ادامه میدهند، با موفقیت زمان را پر کرده است. اکنون نیمه دوم بزرگی برای این نسل در انتظار است.
نظرات کاربران