| این مقاله حاوی اسپویلهای آخر بازی برای God of War Ragnarok است |
در یک سوم پایانی God of War Ragnarok، شما نیزه Draupnir را به دست میآورید، سومین و آخرین سلاح در زرادخانه ماجراجویی نورسی کراتوس. ساخت یک سلاح جدید برای کراتوس به طور طبیعی یک کار بزرگ برای تیم توسعه در استودیو سانتا مونیکا بود و کارگردان بازی، اریک ویلیامز، نحوه تبدیل نیزه به واقعیت، ایدههایی که حذف شدند و دلیل اینکه چرا آنها به بازیکنان اجازه ندادند تا چکش ثور را به دست بگیرند، را فاش کرده است.
ویلیامز در گفتگو با پادکست Beyond IGN گفت: “وقتی در پاییز ۲۰۱۸ شروع کردیم، مردم همه چیز را [برای یک سلاح جدید] پیشنهاد میدادند. به طور واضح Mjölnir روی میز بود، اما من واقعاً میخواستم برگردم و نشان دهم که [کراتوس] واقعاً کیست و اگر قرار بود این مردم را به این جنگ رهبری کند، میخواستم آن مرد را ببینم، مردی که ما هرگز واقعاً نمیبینیم.”
او توضیح داد: “ما کمی از آن را در Ghost of Sparta دیدیم. اسپارتاییها سلاحهایش را برای او میآورند. آنها سلاحهای یک اسپارتایی را با نیزه و سپر او به او میآورند و شما میتوانید کمی آن ژنرال را ببینید، اما ما میخواستیم این را در محیط اساطیر نورس ببینیم.”
بنابراین راگناروک میبیند که کراتوس یک نوع نورسی از سلاح نمادین اسپارتایی را دریافت میکند. اما شکل فیزیکی یک سلاح God of War تنها آغاز است. مانند تبر Leviathan و تیغههای Chaos، نیزه Draupnir دارای یک سبک بازی کاملاً توسعه یافته و درخت ارتقاء است. همه اینها با یک عبارت آغاز شد که اهداف تیم را برای سلاح شکل میداد.
ویلیامز گفت: “ما نوعی عبارت کوچک برای سلاحها در داخل داریم که چگونه تمام ایدهها را در آن قرار میدهیم. و تبر […] مانند این ‘چوببر یخ زده’ بود. و سپس تیغهها همیشه در این ‘باله آتش’ بودهاند. و بنابراین برای نیزه، با آمدن به آن، من [طراح مبارزه میهیر شیت] را به چالش کشیدم. من گفتم، ‘هی، بیا با عبارتی که مردم بتوانند پشت این را بگیرند. و او این ایده را داشت، او گفت، ‘این فقط در زدن در است.’ و این همان چیزی بود که او از آن نیزه میخواست. این فقط چیز فرو روندهای نبود، بلکه چیزی بود که به معنای واقعی کلمه صورت شما را خرد میکرد. و [کratos] این کار را میکند، وقتی شروع به زدن R1 میکنید و او شروع به فرو رفتن میکند، اما سپس او شروع به آمدن با سمت کند میکند و همه چیز را خرد میکند. و سپس وقتی آن را منفجر میکنید و میبینید که همه آن سنگها منفجر میشوند.”
این فلسفه طراحی با میل ویلیامز برای یک سلاحی که صلاحیت کراتوس به عنوان یک رهبر را نشان دهد، مرتبط بود. او گفت: “این فقط خشونت داشت، اما از طریق نوعی بسیار قدرتمند، کراتوس تحمیل اراده خود به عنوان یک ژنرال با ذهنیت فکر کننده بود. زیرا شما نمیتوانید فقط با آن سلاح دیوانه شوید. شما باید در مورد کاری که انجام میدهید فکر کنید. این دقت دارد. این یک منطقه محدود از ضربه دارد. چیزهای زیادی از داستانگویی و مبارزه در آن قرار داده شده است که میخواستیم در آن گنجانده شود که شما نوعاً نمیتوانید تفاوت را تشخیص دهید.”
در داستان، نیزه با استفاده از Draupnir، حلقهای از اساطیر نورس که قادر به تکثیر خود است، ساخته میشود. اما تصمیم به داشتن نیزهای که میتواند خود را تکثیر کند، در واقع قبل از اینکه تیم بر استفاده از Draupnir به عنوان پایه سلاح تصمیم بگیرند، اتخاذ شد.
ویلیامز یادآوری کرد: “من شروع کردم به فکر کردن، خب، اگر میخواهیم نیزههای بینهایت داشته باشیم، باید راهی برای انجام این کار پیدا کنیم. ما نمیتوانیم فقط آن را بازی کنیم. ما میخواهیم این بخشی از افسانه باشد. و ما در مورد Draupnir صحبت میکردیم و ما گفتیم، ‘اوه، خب، این تکثیر میشود.’
در حالی که نیزه Draupnir دارای تواناییهای بسیاری است، یک مهارت خاص باید حذف میشد. ویلیامز فاش کرد: “ما حتی چیز دیوانهتری داشتیم. من در اوایل این عنصر باد را داشتم که وقتی شما آن را منفجر میکردید، به تعدادی حلقه خرد میشد و ترکش روی زمین میگذاشت. و سپس اگر شما قادر به استفاده از باد بودید، آن را برمیداشت و شما این نوع اثر گلولههای شاتگان را دریافت میکردید. اما این خیلی زیاد شد، جایی که بازیکن فقط با چیزهای زیادی برای نگرانی غرق شده بود. بنابراین ما در نهایت آن ایده را پس گرفتیم.”
همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از ایدههای اولیه برای سومین سلاح کراتوس، Mjölnir، چکش نمادین ثور بود. اما ویلیامز مخالف این ایده بود و چیزی بسیار شگفتانگیزتر میخواست.
او توضیح داد: “تبر برای مقابله با [Mjölnir] ساخته شده بود. این تقریباً مانند سلاح خوب و بد است. بنابراین [کراتوس] سلاح را فقط برای… ثور سلاح را برای خراب کردن غولها و چیزهای مشابه به دست میگیرد. بنابراین ما فکر نمیکردیم جا دادن [Mjölnir] در کراتوس کار بسیار خوبی باشد.”
“من همچنین کاملاً صادق خواهم بود، من به شما میگویم که به تیم گفتم، برای من این خیلی آسان بود. این انتظار میرفت. این چیزی است که مردم میتوانند آن را درک کنند. آنها میتوانند در مورد آن فکر کنند. این تعجبآور نبود. اما سلاحی که قرار بود تعجبآور باشد، سلاحی بود که به او دادیم.”
با ایجاد یک سلاح جدید که به طور خاص برای کراتوس و کمپین پایان همه چیز او ساخته شده است، تیم روایی در استودیو سانتا مونیکا توانست داستانی را ببافد که سلاح را بسیار شخصی برای کراتوس کند. این چیزی است که با Mjölnir غیرممکن بود.
ویلیامز توضیح داد: “نحوهای که داستان در مورد نحوه دریافت آن، کیست… اگر در مورد سلاحهای او فکر کنید، آنها به او اعطا شدهاند. تیغهها از رودخانه گدازه بیرون کشیده شده و به دستهای او انداخته میشوند. تبر توسط همسرش به او اعطا میشود. بنابراین وقتی آن نیزه ساخته میشود، برای اوست. خون او در آن است، میفهمی منظورم چیست؟ آنها آن را سوراخ میکنند و کل تاریخ او. اگر به آن صحنه به طور خاص نگاه کنید، خون ابتدا به عنوان امگا بیرون میآید، که آن نسخه قدیمی اوست. اما چیزی که واقعاً آن را تثبیت میکند نماد اسپارتا است، که او فقط ژنرالی است که قرار است از کارها مراقبت کند.”
او افزود: “ما فکر زیادی در مورد این موضوع کردیم و تیم را نیز به چالش کشیدم. من گفتم، ‘هی، ما میخواهیم بهترین چوب را تا به حال بسازیم، که همه نیزهها در برابر آن قضاوت شوند.’ و صادقانه بگویم، فکر میکنم ما آن را در برابر هر چیزی که در یک بازی ویدیویی دیدهام قرار میدهم.”