ریمیک بسیار مورد انتظار گاتیک، آخرین چیزی بود که در نمایشگاه امروز THQ Nordic نشان داده شد. این بازی توسط استودیوی اسپانیایی تازه تاسیس Alkimia Productions توسعه یافته است و چندین سال است که در حال ساخت است.
فوتیج جدید گیم پلی، عمیقترین نگاه را تاکنون ارائه میدهد و بهبودهای چشمگیر در جلوههای بصری و انیمیشنها را نسبت به آنچه قبلا دیدهایم نشان میدهد. توسعهدهندگان در حین ساخت این ریمیک ادعا کردند که بر چهار ستون اصلی گاتیک تمرکز کردهاند: شبیهسازی یک دنیای زنده، اکتشاف، داستان و مبارزه.
شبیهسازی جهان به لطف روال روزانه زندانیان مستعمره کیفری و موجوداتی که در منطقه زندگی میکنند، در مقیاسی “به ندرت دیده شده” در یک بازی خواهد بود. شما همچنین کاملاً آزاد هستید که تصمیم بگیرید کجا و چه زمانی به منطقه خاصی بروید، هرچند با خطر خودتان. در طول اکتشافات خود، با شخصیتهای پیچیدهای ملاقات خواهید کرد که شما را به ماموریتهای پیچیدهای میفرستند که میتوانند به روشهای مختلف تکمیل شوند و باعث میشوند جهان به همان شیوه پاسخ دهد.
گفته میشود مبارزات جذاب، کند و تاکتیکی هستند و با پیشرفت شخصیت رضایتبخش همراه هستند. بازیکنان میتوانند بین انواع سلاحهای سرد یا دوربرد و همچنین یادگیری جادو انتخاب کنند. آموزش این سلاحها برای به حداکثر رساندن اثربخشی آنها بسیار مهم خواهد بود. فراتر از این وعدههای نسبتاً کلی، Alkimia همچنین فاش کرد که ریمیک گاتیک دارای ماموریتهای جدید و همچنین گسترش برخی از ماموریتهای موجود خواهد بود. ساخت پیچیدهتر و پیشرفت شخصیت پاداشدهندهتر خواهد بود. علاوه بر این، رابط کاربری (UI) به طور هدفمند برای حداکثر رساندن غوطهوری در گیم پلی به حداقل رسیده است.
در پایان فیلم، راوی گفت که این بازی “به زودی” شعله نوستالژی را برای طرفداران دوباره روشن خواهد کرد. این ممکن است یک اشاره به پنجره انتشار باشد؛ در حالی که هنوز هیچ تاریخی ارائه نشده است، آخرین گزارش شرکت مادر نشان میدهد که عرضه تا مارس ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.