Concord یک بازی در سبک شوتر اول شخص قهرمان محور است که توسط استودیو Firewalk Studios ساخته شده و سونی اینتراکتیو انترتایمنت آن را منتشر میکند. این بازی قرار است در تاریخ ۲ شهریور ۱۴۰۳ برای پلیاستیشن ۵ و ویندوز منتشر شود.
گیمپلی
Concord یک بازی ویدئویی علمی-تخیلی در سبک شوتر اول شخص قهرمان محور است که به صورت آنلاین و بازیکن علیه بازیکن (PvP) انجام میشود. این بازی شامل مجموعهای از شخصیتهای فضایی با قابلیتهای منحصر به فرد است، مانند پای رباتیک برای پرشهای بلند و پوست الماسی برای دفع بهتر آسیب.
یکی از گروههای درون بازی، «فرگانرها» نامیده میشوند که مزدوران فضایی هستند. برخی از عناصر گیمپلی شامل تجهیزات ویژهای مانند پدهای درمانی و مینهای مخفی میشود که نه تنها بعد از مرگ شخصیت، بلکه بین هر راند نیز باقی میمانند.
پنج شخصیت قابل بازی معرفیشده عبارتند از: Vale، Haymar، Star Child، Lennox و the robot 1-Off. این بازی در زمان عرضه، ۱۶ کاراکتر خواهد داشت. همچنین بهروزرسانیهای رایگان پس از انتشار بازی، شخصیتها، نقشهها، داستانهای کوتاه و موارد بیشتری را به بازی اضافه خواهد کرد. هفتهای یک داستان کوتاه جدید در بازی منتشر میشود که نشان میدهد شخصیتهای Concord خارج از گیمپلی در کهکشان Concord به چه کارهایی مشغول هستند. این داستانهای کوتاه روایتی در حال جریان را روایت میکنند و هر شخصیت داستان خاص خود را دریافت میکند.
توسعه و انتشار
Concord اولین بازی استودیو فایرواک است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. فایرواک در ابتدا Concord را با همکاری شرکت مادر خود، ProbablyMonsters، توسعه داد تا اینکه این استودیو در آوریل ۲۰۲۳ توسط سونی اینتراکتیو انترتایمنت خریداری شد.
استودیو فایرواک در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۳، به طور رسمی بازی Concord را در رویداد پلیاستیشن شوکیس با یک تریلر سینمایی (CGI) معرفی کرد.
فرگانرها: آنها قهرمان نیستند، حرفهای هستند
در Concord، شما به عنوان افراد نورتستار بازی میکنید – گروهی از مزدوران که در کهکشان ما با نام فرگانر شناخته میشوند. فرگانرها در سراسر فضای وحشی، روی دنیاهای مختلف به دنبال کارهای پرخطر میگردند و در آنجا با دیگر گروههای فرگانر بسیار رقابتی روبرو میشوند. در هر مسابقه، شما با بازیکنان دیگر، تیم فرگانر خود را تشکیل میدهید و برای کسب پاداش در نقشهها و حالتهای مختلف، با گروههای رقیب مبارزه میکنید.
قانون فرگانرها: اول گروه، بعد کار
از همان ابتدا، میخواستیم یک بازی شوتر اول شخص متعادل و جذاب بسازیم که از همان لحظهی گرفتن کنترلر، تجربهی فوقالعادهای ارائه دهد.
در حالی که گیمپلی اصلی ما برای طرفداران بازیهای شوتر آشنا به نظر میرسد، تنوع و انعطافپذیری هر فرگانر و تواناییهای آنها باعث میشود که نشانهگیری و مهارت به تنهایی همیشه برای پیروزی کافی نباشد. تواناییهای هر فرگانر به گونهای طراحی شده است که بازیکنان با سطوح مختلف مهارت و سبک بازی – حتی آنهایی که تازهکار هستند – بتوانند موثر باشند، در حالی که برای کسانی که به دنبال رقابت شدید و با ریسک بالا هستند، چالش و عمق بیشتری را ارائه میدهد.
از شخصیتهای قدرتمند و رباتهای غولپیکر تا اسلحهکشهای ماهر و تکتیراندازان، ما میخواهیم شخصیت و تواناییهای بازی هر فرگانر در تمام عناصر نحوهی بازی آنها و ملاحظات استراتژیکی که ایجاد میکنند، زنده شود. برخی از تواناییهای فرگانرها برای تاکتیکهای لحظهای ساخته شدهاند، از جمله ایجاد دیوارهای آتش، پرتاب چاقوهای انفجاری یا بمبهای سطل زباله. برخی دیگر میتوانند تأثیر ماندگاری بر روی مسابقه داشته باشند، مانند دیوارهای قابل استقرار که میتوانند کل خطوط را مسدود کنند، تلههای انفجاری، گنبدهای مسدودکنندهی گلوله، هاگهای افزایش سرعت و موارد دیگر که در طول دورها و بازپدیداییها باقی میمانند.
الهامگرفته از برخی از بازیهای مبارزهای و استراتژیک مورد علاقه ما، تمام این تواناییها و مکانیکها با هم ترکیب میشوند تا عدم تقارن منحصربهفردی در شخصیتها و فرصتهایی برای بداههپردازی ایجاد کنند که باعث میشود هر مبارزه و هر روبهرو شدن، فرصتی برای اتفاق افتادن چیزی متفاوت و غیرمنتظره باشد.
علاوه بر شناخت خدمه نورتستار از طریق گیمپلی، فرصتی برای دیدن روایت داستانهای آنها از طریق میانپردههای سینمایی خواهید داشت که به صورت هفتگی از زمان عرضه بازی به نمایش درخواهند آمد. این میانپردههای سینمایی کوتاه، شامل قوسهای داستانی مداومی خواهند بود که داستانها، روابط شخصیتها را گسترش میدهند و کهکشان بزرگتر Concord و زندگی به عنوان یک فرگانر را رمزگشایی میکنند.
دنیایی در حال گسترش
کهکشان Concord پر از خطر و ماجراجویی است و ما در هفتهها و ماههای آینده بخشهای بیشتری از آن را معرفی خواهیم کرد. در زمان عرضه، Concord دارای ۱۶ فرگانر مجزا خواهد بود که باید آنها را یاد بگیرید و در آنها مهارت پیدا کنید. همچنین خدمه نورتستار با بهروزرسانیهای رایگان و منظم پس از عرضه، که فرگانرهای قابل بازی جدید، نقشهها، حالتهای بازی، میانپردههای سینمایی و موارد دیگر را معرفی میکند، با گذشت زمان گسترش خواهند یافت.