۰

داستان بازی Anthem

داستان بازی Anthem

داستان بازی Anthem

داستان بازی Anthem

یش‌زمینه:
بازی Anthem در سیاره Coda مملو از اثرات پیشرفته تکنولوژی رخ می‌دهد که از انرژی فراگیر معروف به Anthem of Creation استفاده می‌کند. اثرات ناپایدار می‌توانند خودشان بخش‌هایی از سیاره را شکل دهند، حیات وحش را جهش دهند، پورتال ایجاد کنند، آب‌وهوای محلی را تغییر دهند و همچنین هیولاهای جهش‌یافته را نیز تولید نمایند. اثراتی که بیش از حد ناپایدار باشند، می‌توانند منطقه قابل توجهی را با انرژی‌های مخرب، طوفان‌ها و موجودات مختلفی در بر گرفته و آن‌ها را به اثراتی مرگبار و کشنده تبدیل نمایند. چنین وقایعی به عنوان Cataclysm شناخته می‌شود. دانش بشر در مورد این آثار محدود است ولی اعتقاد بر این است که آن‌ها توسط نژادی خداگونه به نام Shapers ایجاد شده‌اند که هزاران سال پیش به دلایل نامعلومی سیاره را ترک کرده‌اند. البته Anthem و Shapers توسط برخی افراد به عنوان سرچشمه زندگی مورد احترام هستند.

قرن‌ها قبل از شروع بازی، بشریت توسط نژادی از موجودات به نام Urgoth به بردگی گرفته شد. شخصی به نام Helena Tarsis و دوستانش از فناوری Shaper برای اختراع لباس‌های قدرتمند برای مبارزه استفاده کردند. این لباس‌های به نام Javelins شناخته می‌شوند و Tarsis در ادامه جان خود را فدا می‌کند تا نژاد Urgoth را سرنگون کند. در طی قرن‌ها Tarsis و گروه او که به نام Legion of Dawn شناخته می‌شدند، برای بشریت تبدیل به قهرمانان افسانه‌ای می‌شوند که دوباره خود را به عنوان یک نژاد مسلط اثبات نمودند.

در ایالت Bastion اکثر مردم در شهرهای مستحکمی زندگی می‌کنند که توسط خلبان‌هایی نگهبان به نام Sentinel محافظت می‌شوند و به عنوان نیروی امنیتی و پلیس اصلی داخل شهر عمل می‌کنند. مسائل امنیت ملی که نیاز به صلاحیت و جاسوسی دارد، توسط Corvus آژانس اطلاعاتی و دیپلماتیک Bastion رسیدگی می‌شود. فراتر از شهرهای مرزی پر از موجودات خطرناک، نژادی از حشرات با عنوان Scars و بلایای تصادفی، تجهیزات Shaper نیز ناپایدار شده است. شهرها برای مقابله با این تهدیدات به گروه Freelancers، جناحی از مزدوران خلبان Javelin متکی هستند که در این زمینه، خود جناح Freelancers به کمک Cyphers تکیه می‌کند. آن‌ها افرادی هستند که به طور طبیعی با Anthem هماهنگ بوده و از هدایای روحی حاصل برای کمک از راه دور در مأموریت‌ها و احساس انرژی Anthem استفاده می‌نمایند.

ده سال قبل از کمپین اصلی، یک جناح اقتدارگرا به نام Dominion به شهر Freemark که پایگاه اصلی عملیات Freelancers است، حمله می‌کند و می‌خواهد به یک اثر Shaper به نام Cenotaph در زیر شهر دسترسی پیدا کند. این جناح معتقد است که کنترل Anthem را به آن‌ها می‌دهد و فعال کردن Cenotaph توسط آن‌ها منجر به انفجاری می‌شود که Freemark را نابود کرده و در جای خود یک Cataclysm در حال گسترش به نام Heart of Rage باقی می‌گذارد.

داستان بازی Anthem

داستان بازی Anthem

یک فریلنسر معروف به نام Haluk ارتشی از فریلنسرها را گرد هم می‌آورد تا وارد Heart of Rage شوند و Cenotaph را غیرفعال کنند. در میان آن‌ها شخصیت بی‌نام بازیکن که یک تازه‌کار است، اولین مأموریت خود را انجام می‌دهد و همراه آن‌ها Faye همسر Haluk نیز دیده می‌شود. مدت کوتاهی پس از شروع مأموریت، تمام فریلنسرهای دیگر کشته شده و باعث می‌شود Faye درخواست عقب‌نشینی کند و بازیکن، Haluk مجروح را رها کرده و آن‌جا را تخلیه می‌کند. این شکست باعث می‌شود مردم اعتماد خود را به فریلنسرها از دست بدهند. دو سال بعد بازیکن در Fort Tarsis شهر مرزی بین Heart of Rage و Antium ساکن شده است. آن‌ها با همکاری یک نیروی جوان به نام Owen با تکمیل قراردادهای فریلنسری برای مردم محلی امرار معاش می‌کنند. همچنین Owen با وجود مشکلات روانی خود که مانعی برای خلبانی است، آرزو دارد یک فریلنسر شود.

یکی از مأموران Corvus به نام Tassyn بازیکن را استخدام می‌کند تا جاسوسی را پیدا کند که در جستجوی یک باند قاچاق به نام Regulators بوده و اکنون گم شده است. در مخفیگاه ویران‌شده‌ی این باند، آن‌ها با یک رهبر قدرتمند به نام Monitor روبرو می‌شوند که یک خلبان ماهر است و در ایجاد Heart of Rage نقش داشته است. او جاسوس Tassyn را اعدام می‌کند و یادگاری Shaper را که آن‌ها پنهان کرده بودند می‌گیرد. Tassyn حدس می‌زند که Monitor در حال جمع‌آوری آثاری برای رسیدن مجدد به Cenotaph است و بازیکن را دوباره استخدام می‌کند تا ابتدا به آن‌جا برسد. او یادآوری می‌کند می‌کند که Haluk و Faye دو سال گذشته را صرف توسعه یک طرح جدید برای غیرفعال کردن Cenotaph کرده‌اند و همچنین آن‌ها را برای مأموریت Tassyn استخدام نموده‌اند. Faye و Haluk معتقدند که فقط با Javelin افسانه‌ای ژنرال Tarsis یعنی Javelin of Dawn می‌توانند از Heart of Rage جان سالم به در ببرند.

بازیکن در داخل مقبره Tarsis می‌تواند مُهر مخصوص او را به دست آورد که به عنوان کلیدی برای Fortress of Dawn (محل آخرین محل توقف او و محل استراحت Javelin of Dawn) عمل می‌کند. بازیکن در Temple of Dawn با آزمون‌های مختلفی به چالش کشیده می‌شود و پس از نمایش آخرین محل توقف، تصویری از ژنرال Tarsis اعلام می‌کند که بازیکن دارای ویژگی‌های Legion of Dawn است و اجازه دسترسی به Javelin خود را نیز می‌دهد. قبل از این‌که بازیکن بتواند Javelin of Dawn را در اختیار بگیرد، Javelin خودش یخ می‌زند که سپس Owen ظاهر شده و اعتراف می‌کند که این خرابکاری را انجام داده تا بتواند Javelin of Dawn را برای خودش بردارد. او قصد دارد پیشنهاد Monitor برای معافیت از Fort Tarsis را در ازای کمک به او در گرفتن Javelin of Dawn بپذیرد و بازیکن را متهم می‌کند که او را از رویای آزاد بودنش دور نگه داشته است. سپس Faye ماژول محافظتی منحصر به فرد خود یعنی Shield of Dawn را اسکن می‌کند، به این امید که بتواند آن را کپی نموده تا بازیکن با Javelin خود وارد Heart of Rage شود.

در ادامه Haluk و Faye موفق به ساخت یک کپی از Shield of Dawn می‌شوند ولی قادر به فعال‌سازی آن نیستند. در همان زمان Tassyn از راه رسیده و اعلام کند که Dominion به Heart of Rage نزدیک شده است. او فاش می‌کند که به درخواست Faye بازیکن را استخدام کرده تا نقش Haluk را به عنوان خلبان Javelin جایگزین نماید. Haluk سپس با Javelin خود به سمت Fortress of Dawn رفته تا راهی برای فعال کردن Shield of Dawn پیدا کند ولی توسط Dominion در کمین قرار می‌گیرد. بازیکن از راه رسیده و متوجه می‌شود که Haluk توسط Owen نجات یافته و سپس به خاطر خیانتی که کرده، عذرخواهی کرده و قبل از رفتن به عنوان پیشکش صلح، Shield of Dawn خود را واگذار می‌کند.

بازیکن پس از فعال کردن Shield of Dawn در Javelin خود، به Heart of Rage باز می‌گردد و Faye و Haluk نیز او را از راه دور پشتیبانی می‌کنند. بازیکن متوجه می‌شود که Monitor یک کانال برای ادغام با Anthem ساخته است، بنابراین مجبور می‌شود با او مبارزه کند. Faye پس از مرگ Monitor از قدرت خود برای غیرفعال کردن Cenotaph و بستن Heart of Rage استفاده می‌کند. Tassyn در حالی که در Fort Tarsis جشن می‌گیرد، بازیکن را کنار می‌کشد تا جسد یک Urgoth را ببیند که اخیراً در داخل مرزهای Bastion کشته شده است. با مشکوک شدن به یک بحران دیگر، از بازیکن خواسته می‌شود که دوباره آماده کمک باشد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *