۰

تفاوت بازی فکری رومیزی و بازی آنلاین در چیست؟

تفاوت بازی رومیزی و بازی آنلاین

تفاوت بازی فکری رومیزی و بازی آنلاین در چیست؟

بازی کلمه ای است که با شنیدن آن به دوران خوب کودکی سفر می کنیم. آن زمان که تنها دغدغه ما در زندگی بازی با همسالانمان بود.شاید جالب باشد بدانید که بازی های فکری رومیزی به اندازه بازی های آنلاین در عصر امروز طرفدار دارد و در بیشتر دورهمی ها، مهمانی ها و کافه ها از آن استفاده می شود. از این رو ما در اینجا تصمیم گرفتیم به تفاوت این دو بازی بپردازیم و ببینیم کدام یک جذابیت بیشتری دارد.

معرفی انواع بازی رومیزی

بازی رومیزی (بردگیم) چیست؟

بردگیم یک بازی رومیزی است که در آن افراد دور یک میز یا تخته بازی جمع می شوند. تخته متشکل از قطعات، کارت ها یا نشانه هایی است که بر اساس یک قانون یا قوانین از پیش تعیین شده روی همان تخته مرتب شده یا جابجا می شوند. دو نفر، هفت نفر و گاهی اوقات بیشتر می توانند در بازی های رومیزی شرکت کنند.
برخی از بازی های رومیزی استراتژیک هستند، برخی دیگر مبتنی بر شانس هستند و برخی از آنها به دو عامل شانس و مهارت نیاز دارند. بازی های رومیزی بر اساس یک هدف مشخص انجام می شود که بازیکنان برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می کنند. این بازی ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که دسته بندی اصلی بر اساس ژانر می باشد. ژانرهای مختلف این نوع بازی عبارتند از:

بازی های استراتژی

بازی های استراتژیک ریشه در بازی های رومیزی سنتی مانند شطرنج، تخته نرد و مینیاتور دارند. این بازی ها حاوی داستان های خصوصی نیستند. اما بازیکنان طبق قوانین خاصی بازی می کنند.

بازی های پازل یا استنباطی

بازی‌های استنباطی و معمایی حول محور حل یک معما از جمله پیدا کردن قاتل، حدس زدن آینده نامعلوم خود یا خانواده‌تان می‌چرخند. بنابراین، بازیکنان بازی های پازل باید مهارت تجزیه و تحلیل را کسب کنند. برای کشف و حل پازل های بازی. این بازی ها هوش معمایی بازیکنان را تقویت کرده است. و آنها را به سمت حل مشکل هدایت کنید.

بهترین بازی برای دورهمی ها

بازی های آموزشی

برخی از افراد علاقه زیادی به یادگیری ندارند و آن را کسل کننده می دانند. ما شما را با دسته بازی های آموزشی آشنا می کنیم تا بدانید یادگیری و آموزش نیز امری جالب و جذاب است. مخاطبان بازی آموزشی زبان بیشتر کودکانی هستند که علاقه زیادی به یادگیری مطالب مختلف دارند. بازی کنید و یاد بگیرید!

بازی های تعاملی

بازی های تعاملی برای افراد با شخصیت جنگجو مناسب است. در بازی های تعاملی، تیمی متشکل از افراد حاضر در اطراف بازیکن در مقابل بازیکن یا تیم مقابل بازی می کند.

بازی های جاسوسی

بازی های جاسوسی طرفداران زیادی دارد که به صورت گروهی انجام می شود. نقش هر گروه مخفی می ماند و گروه دیگر از آن اطلاعی ندارند. بازی های مافیایی در دسته بازی کارتی و جاسوسی قرار می گیرند که حتی امروزه نیز علاقه مندان و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

بازی های فکری

افراد در سنین مختلف طرفدار بازی فکری هستند. این بازی ها هوش و ذهن شما را به چالش می کشد. بازی های فکری برای کودکان در جهت افزایش هوش و استفاده از آن بسیار موثر است. امروزه انواع زیادی از آن ها در بازار موجود است.

بازی آنلاین چیست؟

بازی های آنلاین چیست؟

بازی های آنلاین بازی های شبکه ای هستند که فراتر از ساختار شبکه های کامپیوتری هستند. در گذشته های نه چندان دور از کابل های سیمی برای برقراری ارتباط بین دو یا چند کامپیوتر برای انجام بازی های آنلاین استفاده می شد. این پیشرفت یک دستاورد بزرگ در دنیای بازی های آنلاین تلقی می شود. چون بازی ها حالت تک نفره یا ربات را رها کردند و چند نفره شدند.
با گذشت زمان، برای برقراری ارتباط بین رایانه ها، به جای کابل های سیمی، از بی سیم و مودم استفاده شد. در این صورت حریف شما از یک فرد مجازی به یک شخص واقعی تبدیل می شود. امروزه با گسترش دنیای اینترنت، دیگر مخاطب بازی های آنلاین یک یا دو نفر نیست؛ بلکه با میلیون ها نفر سر و کار دارند. بنابراین باید کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.

تفاوت بازی های فکری رومیزی با بازی های آنلاین

یکی از تفاوت های بازی های رومیزی با بازی های آنلاین این است که مهمانان، اعضای خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند تا بازی های رومیزی انجام دهند و اوقات خوشی را سپری کنند. اما بازی های آنلاین با افراد واقعی ناشناس در فضای اینترنتی و مجازی انجام می شود. بنابراین، بازی های تخته ای حتی در صورت شکست گروهی، حس دوستی را بین شرکت کنندگان حفظ می کند.

بازی فکری رومیزی بهتره یا بازی آنلاین

بازی های آنلاین نیاز به کامپیوتر، لپ تاپ و اینترنت دارند. گاهی اوقات پخش کننده بدون حرکت و نگاه طولانی مدت به مانیتور روی صندلی کامپیوتر می نشیند. بنابراین به مرور زمان باید به چشم پزشک مراجعه کرده و عینک طبی تهیه کنند. ستون فقرات بازیکن نیز به دلیل نشستن طولانی مدت روی صندلی در وضعیت نامناسبی قرار دارد که ممکن است باعث کمردرد یا کمردرد شود. در حالی که بازی های بردیم بیشتر به صورت گذراندن اوقات خوش دور یک میز انجام می شود. تفاوت بین بازی های رومیزی و بازی های آنلاین به سلامت عمومی شما مربوط می شود. پس با احتیاط ادامه دهید.
از آنجایی که بازی‌های آنلاین با استفاده از لپ‌تاپ و اینترنت انجام می‌شوند، اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما خراب شود یا بسوزد. برای تعمیر یا تعویض آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید. از طرفی خرید و شارژ اینترنت هزینه دیگری نیز دارد. در حالی که با خرید یک بازی رومیزی می توانید برای مدت طولانی بدون هزینه اضافی از آن استفاده کنید. پس ارزان بودن بازی بردگیم و دسترسی همگان به آن یکی از تفاوت های بازی بردگیم با بازی های آنلاین است.

سخن آخر:

با تعاریف بازی های برده و انواع آن ها، بازی های آنلاین، تفاوت بازی های برده با بازی های آنلاین آشنا شدید. بازی های تخته ای گزینه خوبی برای تفریح در یک گروه خانوادگی یا دوستانه هستند. اما در بازی های آنلاین شما پشت لپ تاپ می نشینید و با یک شخص حقیقی یا افراد مجازی بازی می کنید. بازی های رومیزی باعث افزایش خلاقیت بازیکنان و بهبود روابط بین افراد می شود. بنابراین، در دنیای واقعی خوب بازی کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *