۰

۲۰ تا از بهترین فیلم های هندی تاریخ + عکس و معرفی

بهترین فیلم های هندی تاریخ

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

در این مقاله قصد داریم تا ۲۰ تا از بهترین فیلم های هندی تاریخ + عکس و معرفی را برای شما قرار بدهیم و هر کدام را کوتاه بررسی کنیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید و برای مطالعه مقالات شبیه دیگر به دسته بندی مقالات اختصاصی سینما مراجعه کنید.

این لیست بر اساس رنکینگ بخش فیلم های هندی سایت IMDb تهیه شده است و به مرور زمان نیز بروزرسانی خواهد شد.

Ramayana: The Legend of Prince Rama (1992)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های هندی

Ramayana: The Legend of Prince Rama یک فیلم انیمیشنی جنایی، درام و ماجراجویی هندی محصول سال ۱۹۹۲ میلادی است. این فیلم بر اساس داستان معروف هندی به نام “رامایانا” ساخته شده است.

در این انیمیشن، داستان از دیدگاه پرنس راما، شخصیت اصلی داستان، روایت می‌شود که به دنبال نجات دادن همسرش از دست راوانانا، پادشاه راکشسا، می‌باشد. راوانانا به دلیل حسادت و طمع، همسر راما را ربوده است و او باید برای نجات همسرش با تلاش باورنکردنی با دشمنانش مقابله کند.

این فیلم با الهام از اسطوره‌های هندی، شخصیت‌های قوی، صحنه‌های اکشن و آهنگ‌های شاد و زیبا، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. همچنین، کیفیت انیمیشن و تصاویر زیبایی که در آن زمان در آن استفاده شده است، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن هندی تبدیل کرده است.

Rocketry: The Nambi Effect (2022)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

زندگی نامبی نارایانان به عنوان یک مهندس هوافضا پر از مبارزات و دستاوردها است. با این حال، او در حین کار در ISRO با بزرگترین چالش خود روبرو می شود، زمانی که جهان او را به خیانت متهم می کند!

این فیلم بر اساس زندگی نامبی نارایانان، دانشمند سازمان تحقیقات فضایی هند، که به اتهام جاسوسی متهم شده و در سال ۱۹۹۴ دستگیر شد.

Nayakan (1987)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های سینمای هند

Nayakan یک فیلم درام و اکشن هندی محصول سال ۱۹۸۷ میلادی است. این فیلم توسط Mani Ratnam نوشته و کارگردانی شده و با بازی کمال حسین در نقش اصلی تولید شده است.

این فیلم داستان یک پدر خانواده فقیر در میان شهر مادراس در هند است که با مواجه شدن با فساد و ظلم حاکمان، تبدیل به یک قاچاقچی قدرتمند می‌شود. او با استفاده از تجربیات خود در جامعه و نیز کمک از برخی اعضای شبکه خود، قدرتی برای مبارزه با فساد و سرکوب حقوق شهروندان بدست می‌آورد.

“Nayakan” یکی از بهترین فیلم‌های هندی تاریخ به شمار می‌رود. این فیلم با الهام از واقعیت‌های جامعه، نشان می‌دهد که چگونه یک فرد می‌تواند از یک فرد فقیر و بی‌قدرت به یک رهبر پرقدرت و اثرگذار تبدیل شود. علاوه بر این، بازی کمال حسین در این فیلم به عنوان یکی از بهترین بازیگران هندی شناخته شده است.

Gol Maal (1979)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

Gol Maal” یک فیلم کمدی هندی محصول سال ۱۹۷۹ میلادی است. این فیلم به کارگردانی Hrishikesh Mukherjee ساخته شده است و با بازی Amol Palekar و Utpal Dutt در نقش‌های اصلی، تولید شده است.

داستان فیلم درباره‌ی رام پرساد (نقش امول پالکار)، یک جوان مشتاق است که تمایل دارد به شغلی جدید برای پیشرفت شغلی خود بپردازد. او با مردی به نام Bhawani Shankar (نقش اوتپال دات) ملاقات می‌کند، که به شدت از صدای بلند و سرکش رام پرساد ناراضی است. رام پرساد برای پرهیز از سرزنش مرد Bhawani Shankar، شخصیتی دیگر به نام Laxman Prasad (نقش دیگر امول پالکار) را اختراع می‌کند و با معرفی او به Bhawani Shankar، وارد یک سری ماجراجویی‌های کمدی می‌شود.

“Gol Maal” با شوخی و کمدی‌های طنزآمیز خود، به یکی از فیلم‌های محبوب و مشهور هندی تبدیل شده است و از ابتدا تا انتها برای تماشاگران شادکامی و خنده فراوان به ارمغان می‌آورد. این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه با کاریکاتوری کردن برخی از رفتارها و عادت‌های اجتماعی، می‌توان یک کمدی طنزآمیز و جذاب را ایجاد کرد.

۷۷۷ Charlie

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های هندی

۷۷۷ چارلی یک فیلم کمدی ماجراجویی و درام به زبان کانادایی هندی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی Kiranraj K. و محصول استودیو Paramvah است.

دارما با سبک زندگی منفی و تنهایی خود گیر کرده است و هر روز را در آرامش تنهایی خود می گذراند. توله سگی به نام چارلی وارد زندگی او می شود و دیدگاه جدیدی در زندگی به آن به او می دهد.

Anbe Sivam (2003)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های سینمای هند

Anbe Sivam یک فیلم در زبان تامیلی است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. کامال هاسان، مادهاوان و کیران راتود، ستارگان اصلی این فیلم هستند که توسط سوندر سی کارگردانی شده است.

داستان این فیلم درباره دو مرد با شخصیت‌های متفاوت است. نالاسیوام (کامال هاسان) یک سوسیالیست است که برای شرکت در یک تظاهرات به چنایی سفر می‌کند. به دلیل شرایط جوی نامساعد در این شهر گیر می‌افتد و با انباراسو (مادهاوان)، یک کارشناس تبلیغات جوان که مصرف‌گرا و مادی‌گراست، آشنا می‌شود. آنها یک اتاق هتل را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و پس از شروع ناموفق، با هم دوست می‌شوند.

سفر آن‌ها پس از وقوع یک حادثه در مسیر با اتوبوس به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نالاسیوام به شدت زخمی می‌شود. انباراسو سعی می‌کند تا از زخمی شدن بیشتر نالاسیوام جلوگیری کند و سفر آن‌ها به دنبال درمان این زخم‌ها و جستجوی خودشان می‌باشد.

“Anbe Sivam” به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زبان تامیلی شناخته شده است که به دلیل فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری‌های برجسته خود، توانسته است تحسین و اعجاب بسیاری از منتقدین و بینندگان را به دست آورد. این فیلم با موضوعاتی همچون عشق، دوستی، مسئولیت اجتماعی و ارزش‌های انسانی و ترکیب کمدی و موضوعات جدی، نیز شناخته می‌شود.

Pariyerum Perumal (2018)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

پارییرام پرومال(Pariyerum Perumal) فیلمی در سبک درام و اجتماعی به کارگردانی ماری سلواراج است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم درباره یک جوان زیرک و پرتلاش به نام «پارییرام» (Pariyerum) است که به دنبال دانشگاه و رویایی بهتر در زندگی است، اما با مشکلاتی مانند تبعیض نژادی و طبقاتی مواجه می‌شود. با کمک یکی از دوستانش که از طبقه بالاتری است، او سعی می‌کند برای رسیدن به هدفش مقاومت کند و با چالش‌هایی که در راهش پیش می‌آید مبارزه کند.

این فیلم توانسته است با ترکیبی از نوآوری و ساختارهای سنتی سینمای هند، به یکی از برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ در هند تبدیل شود و تحسین بسیاری از منتقدین و مخاطبین را به دست آورد.

۳Idiots

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های سینمای هند

۳ احمق (۳ Idiots) فیلمی در سبک کمدی و درام به کارگردانی راجو هیرانی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. داستان این فیلم درباره سه دوست به نام‌های «رانچوداس» (راوان)، «فرحان» (راجو) و «سیلو» (شرمان) است که در دانشگاه مهندسی هند به تحصیل مشغول هستند. این سه دوست با یکدیگر برخورد می‌کنند و تصمیم می‌گیرند به دنبال رویاهایشان و در نهایت، رضایت خودشان از زندگی بروند.

فیلم «۳ احمق» با بازی آمیر خان و به همراه جذابیت و شوخ طبعی شرمان جوناید، تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به دست آورده است. این فیلم به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بالیوود به شمار می‌رود و به عنوان یک فیلم کمدی معروف است.

The World of Apu (1959)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های هندی

The World of Apu فیلمی درام و عاشقانه به کارگردانی سطرجیت رای است که در سال ۱۹۵۹ منتشر شد. این فیلم، بخش سوم و نهایی از سه گانه فیلم‌های «پنچاپادی» (The Apu Trilogy) محسوب می‌شود. داستان فیلم درباره جوانی به نام “اپو” (سومیتر چترجی) است که به دنبال رسیدن به رویاهای خود در شهر کلکته مشغول به تحصیل می‌شود. اما زندگی او پس از ازدواج با یک زن شرقی به نام “آیشا” (شیمیتا تاگور) تغییر می‌کند و…

این فیلم به خاطر کارگردانی با استعداد و بازیگری عالی بازیگران آن، از جمله سومیتر چترجی و شیمیتا تاگور، تحسین و تمجید زیادی در سطح بین‌المللی به دست آورده است. “The World of Apu” به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌های سینمای هند شناخته شده و در سال ۲۰۱۲ توسط مجله “سایتن” در لیست برترین فیلم‌های تمامی زمان‌ها به جایگاه ۸۳ام رسید.

Jai Bhim (2021)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

Jai Bhim یک فیلم درام حقوقی هندی به زبان تامیل محصول ۲۰۲۱ به کارگردانی تی جی گناناول و تهیه‌کنندگی جیوتیکا و سوریا تحت ۲D Entertainment است. در این فیلم سوریا، لیجومول خوزه و مانیکاندان به ایفای نقش می پردازند و راجیشا ویجایان، پراکاش راج، رائو رامش و دیگران در نقش های فرعی بازی می کنند. این فیلم به موضوع سوگیری پلیس و خشونت دولتی علیه یک جامعه حاشیه‌نشین می‌پردازد. بر اساس یک حادثه واقعی در سال ۱۹۹۳، که شامل پرونده ای است که توسط قاضی کی چاندرو پیگیری شده است که حول زندگی Sengeni و Rajakannu، زوجی از قبیله Irular می چرخد. راجاکانو توسط پلیس دستگیر شد و بعداً در ایستگاه پلیس ناپدید شد. سنگنی از چاندرو وکیل کمک می خواهد تا برای شوهرش عدالت طلب کند.

Manichithrathazhu (1993)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های سینمای هند

Manichithrathazhu (1993) یک فیلم هندی در ژانر ترسناک و رازآلود است که به کارگردانی Fazil ساخته شده است. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های بالیوود شناخته شده است و با بازیگری Mohanlal و Shobana به اکران رسید.

داستان فیلم در مورد یک خانه قدیمی است که به تازگی توسط یک زوج جوان خریداری شده است. این خانه دارای یک تاریخ ترسناک و شایعاتی است که برای زندگی زوج جوان مشکلاتی را به دنبال دارد. با گذراندن زمان، رفتار عجیب و غریب زوج در حال تغییر است و همه چیز به سمت یک معمای ترسناک می‌رود.

بازیگری Mohanlal در نقش دکتر سنداران، یک روان‌پزشک و Shobana در نقش گاندری، همسر شخصیت Mohanlal، بسیار موفق بودند. “Manichithrathazhu” در سال ۱۹۹۴ برای جایزه ملی فیلم انتخاب شد و جایزه بهترین بازیگر زن برای Shobana را برد.

Home (2021)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های سینمای هند

الیور توئیست، مردی میانسال، سخت تلاش می کند تا از طریق گوشی هوشمند با پسرانش ارتباط معناداری برقرار کند. با این حال، هنگامی که این کار شکست می خورد، او ناامیدانه به دنبال راه های دیگری برای پیوند با آنها می گردد.

این فیلم به کارگردانی Rojin Thomas و بازیگری Deepa Thomas و Dev Mohan در سال ۲۰۲۱ اکران شد.

Soorarai Pottru (2020)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های هندی

Soorarai Pottru یک فیلم درام بیوگرافیک تامیلی زبان هندی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم به کارگردانی سودا کونگارا و با بازی سوریا در نقش اصلی ساخته شده است. داستان فیلم از زندگی کارآفرین هواپیمایی “گریمالینز ایر”، “گریندی سامی” الهام گرفته شده است که با تلاش بسیار، یک شرکت هواپیمایی بسیار موفق در جنوب هند را تأسیس کرده است. فیلم به شکلی قوی و با اجرای با شکوه سوریا، به نمایش گذاشتن زندگی پر فراز و نشیب گریندی سامی، به گونه‌ای که انگیزه و الهام بخش برای بسیاری از مردم است.

Black Friday (2004)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

فیلم “جمعه سیاه” (Black Friday) یک فیلم جنایی هندی به کارگردانی آنوراگ کاشیپ است. این فیلم بر اساس بمب گذاری های بمبئی در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است که بیش از ۲۵۰ نفر را کشته و بسیاری دیگر را زخمی کرد. فیلم به باجزئیات بررسی می کند که چگونه افرادی که در بمب گذاری ها دست داشته اند، شناسایی و دستگیر شده اند.

Kumbalangi Nights (2019)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های هندی

فیلم “شب های کومبالانگی” یک فیلم درام به زبان مالایالام است که در سال ۲۰۱۹ توسط مادهو سی. نارایانان کارگردانی شده است. این فیلم درباره داستان چهار برادر و روابطشان با یکدیگر در جزیره کومبالانگی در کرالا، هند، روایت می‌شود. داستان فیلم به صورت شگفت‌انگیزی معمولی است و با بازی هنرمندان برجسته مالایالام، مانند فهد فاسیل، شینوی و سوبین شاهیر، به تصویر کشیده شده است. فیلم موفقیت بزرگی در باکس آفیس داشته و نظرات مثبت منتقدین و مخاطبان را به دنبال داشته است.

C/o Kancharapalem (2018)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

فیلم “C/o Kancharapalem” یک درام رمانتیک هندی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم به کارگردانی “Maha Venkatesh” ساخته شده است و با بازیگرانی همچون “Subba Rao Vepada”، “Radha Bessy”، “Mohammed Ali” و “Kesava Karri” در نقش‌های اصلی به روی پرده رفته است.

این فیلم داستان عشقی را روایت می‌کند که در یک روستای کوچک در ایالت آندراپرادش هند رخ می‌دهد. داستان فیلم به چهار قسمت تقسیم شده است که هر یک از آن‌ها به داستان یک زندگی می‌پردازد. هر قسمت شامل یک شخصیت مختلف است که در آن قسمت به عنوان شخص اصلی داستان حضور دارد. این شخصیت‌ها همگی در یک روستای کوچک در هند زندگی می‌کنند و داستان زندگی‌شان را روایت می‌کنند.

فیلم “C/o Kancharapalem” در مورد عشق، روابط بین انسان‌ها، تحقیر و تبعیض نژادی صحبت می‌کند. این فیلم با داستان‌های متفاوت و شخصیت‌های جذاب خود، توانسته است توجه بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان به سینمای هند را به خود جلب کند.

Like Stars on Earth (2007)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

بهترین فیلم های هندی

فیلم Like Stars on Earth یا با نام فارسی “مثل ستارگان بر روی زمین” یک فیلم درام و خانوادگی هندی محصول سال ۲۰۰۷ به کارگردانی آمیر خان است. در این فیلم داستان پسری به نام ایشان دارای ناتوانی‌های یادگیری است که توسط خانواده و معلمانش نادیده گرفته می‌شود. پس از اینکه او توسط یک معلم مهربان کمک می‌گیرد، ایشان بالاخره موفق می‌شود خود را با روش‌های جدید آموزشی کشف کند و رویای خود را برای شرکت در مسابقات نقاشی دبیرستانی برای دانش‌آموزان با استعداد ادامه می‌دهد.

این فیلم به دلیل موضوع مهم و حساس آن، محبوبیت بسیاری در بین بینندگان هندی و جهانی پیدا کرده است. همچنین با بازی عالی آمیر خان و دیشانت ایجاواریا در نقش‌های اصلی، مورد توجه قرار گرفته است.

Kireedam (1989)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

فیلم “کیریدام” (Kireedam) یک فیلم درام و اجتماعی هندی به کارگردانی Sibi Malayil است. این فیلم در سال ۱۹۸۹ به روی پرده سینماها رفت و توانست با بازیگری موفق بازیگرانش مخاطبان زیادی را به سینما جذب کند.

یک پاسبان پلیس صادق می خواهد پسرش نیز به نیروی پلیس بپیوندد، اما با انتقال او همه چیز تغییر می کند. پسرش مدام با گانگسترهای روستا دچار مشکل می شود، بعداً توسط پدرش دستگیر و طرد می شود.

Dangal (2016)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

فیلم Dangal در سال ۲۰۱۶ توسط Nitesh Tiwari ساخته شده است. این فیلم به داستان دو خواهر و پدرشان می‌پردازد که با مسابقات کشتی در هند، خودشان و خانواده‌شان را از فقر و بی‌سوادی نجات می‌دهند. آمیر خان با بازی در نقش پدر دو خواهر، نقش اصلی فیلم را بازی کرده است. این فیلم از نظر داستانی، بازیگری و فیلم‌برداری به شدت تحسین‌برانگیز بوده و در بسیاری از جوایز فیلم‌سازی بین‌المللی برنده شده است.

Kaithi (2019)

بهترین فیلم های هندی تاریخ​

فیلم Kaithi یک فیلم هندی اکشن درام می‌باشد که در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی لوکشمان در هند ساخته شد. داستان فیلم درباره یک قاچاقچی مواد مخدر به نام دیلیپ کمار می‌باشد که بعد از آزادی از زندان به دیدار دخترش می‌رود. اما بلافاصله پس از ورود به خانه دخترش در یک خانه تخریب شده توسط گروهی از پلیس‌های فاسد محاصره می‌شود. حال دیلیپ کمار باید برای نجات خود و دخترش با این گروه پلیس جنگیده و از خانه زنده بیرون بیاید. فیلم Kaithi از نظر بازیگری، کارگردانی و فیلمبرداری نقدهای مثبت بسیاری را از منتقدین دریافت کرده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *