۰

۱۵ تا از بهترین انیمه های ترسناک دهه ۲۰۱۰ + عکس و توضیحات

بهترین انیمه های ترسناک دهه ۲۰۱۰

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۵ تا از بهترین انیمه های ترسناک دهه ۲۰۱۰ بپردازیم و هر کدام را کوتاه بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Junji Ito Collection

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Junji Ito Collection (2018)
کارگردان: Shinobu Tagashira

Junji Ito Collection یک انیمه ترسناک و معمایی محصول سال ۲۰۱۸ است که بر اساس کارهای مانگای جونجی ایتو ساخته شده است. هر قسمت این انیمه شامل داستان‌های مختلفی است که به صورت جداگانه روایت می‌شوند.

داستان‌های Junji Ito Collection بسیار تاریک و عجیب و غریب هستند و بیشتر به جزئیات ظریفی پرداخته‌اند تا مخاطب را به فکر وادار کنند. این داستان‌ها معمولاً درباره ترسناک‌ترین بخش‌های زندگی روزمره‌ی انسان‌ها هستند و آنها را به صورت بی‌رحمانه و آزاردهنده‌ای به تصویر می‌کشانند.

ترس و وحشت در این انیمه به صورت شدیدی در همه جای داستان حضور دارد و گاهی اوقات ممکن است به نظر برخی مخاطبان خیلی شدید باشد.

Yamishibai: Japanese Ghost Stories

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Yamishibai: Japanese Ghost Stories (2013-2017)
کارگردان: Tomoya Takashima

انیمه Yamishibai: Japanese Ghost Stories یک مجموعه از داستان‌های ترسناک ژاپنی است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این انیمه با الهام از سری داستان‌های کوتاه ترسناک ژاپنی “Kaidan” و با استفاده از یک سبک هنری ساده و غیر متحرک به نام “kamishibai” ساخته شده است.

هر قسمت این انیمه، داستانی جداگانه در مورد روایت یک افسانه یا داستان ترسناک ژاپنی است. داستان‌ها در این انیمه از افسانه‌هایی که از قرون گذشته وجود دارند گرفته تا داستان‌های خیالی جدیدی استفاده شده‌اند.

با این حال، انیمه Yamishibai با استفاده از رنگ‌بندی تیره، روش هنری ساده و تصاویر نفس گیر، توانسته است جوی تاریک و وحشتناکی را به اجرای داستان‌هایش ببخشد. در کنار این، انیمه Yamishibai از صداگذاری و موسیقی مناسب استفاده می‌کند که اثری غافلگیر کننده در هیجان‌انگیزی و ترس برای بیننده دارد.

با وجود اینکه این انیمه فقط دارای یک فصل است و هر قسمت حدود پنج دقیقه طول دارد، اما توانسته است جذابیت خود را به خوبی به نمایش بگذارد و مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند.

Castlevania

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

بهترین انیمه های ترسناک دهه ۲۰۱۰

Castlevania (2017-2021)
کارگردان: Sam Deats
داستان: سریال انیمه “کستلوانیا” بر پایه سری بازی‌های ویدئویی با همین نام ساخته شده است. داستان درباره شکارچی های خون آشام و ماجراجویی‌های آنان در سراسر جهان است.

Tokyo Ghoul

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Tokyo Ghoul (2014-2018)
کارگردان: Shuhei Morita

“توکیو غول” (Tokyo Ghoul) انیمه ای ژانر ترسناک، اکشن، درام و فانتزی محصول سال ۲۰۱۴ است که توسط استودیوی Pierrot ساخته شده است. این انیمه بر اساس مانگایی با همین نام از Sui Ishida ساخته شده است.

داستان انیمه درباره یک دانشجوی جوان به نام کن کانکی است که در دنیایی زندگی می‌کند که انسان‌ها و غول‌ها در آن زندگی می‌کنند. در یک حمله‌ی ناگهانی، کن به شدت زخمی می‌شود و پس از انجام عمل جراحی، تبدیل به نیمه‌غول می‌شود و همین اتفاقات باعث می‌شود تا داستان پر از راز و رمز و هیجان‌انگیز شود. در این میان، کن با گروهی از نیمه‌غول‌های دیگر که تحت نام “غول جنگجو” به فعالیت می‌پردازند آشنا می‌شود و از آن‌ها کمک می‌گیرد.

Another

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Another (2012)
کارگردان: Tsutomu Mizushima
داستان: داستان درباره یک دانش‌آموز به نام “کوییچی ساکاکیبارا” است که وارد یک مدرسه جدید می‌شود. اما او با پدیده‌های عجیب و غریبی در مدرسه مواجه می‌شود که باعث می‌شود زندگی او در خطر قرار گیرد.

Devilman Crybaby

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Devilman Crybaby (2018)
کارگردان: Masaaki Yuasa
داستان: داستان درباره دو دوست است که در دنیایی پر از شیاطین زندگی می‌کنند. یکی از آن‌ها توانایی تبدیل شدن به شیطان را دارد و در یافتن و شکست دشمنانش تلاش می‌کند.

Deadman Wonderland

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

بهترین انیمه های ترسناک دهه ۲۰۱۰

Deadman Wonderland (2011)
کارگردان: Kōichirō Hatsumi
داستان: داستان درباره پسری به نام “گانتا ایگاراشی” است که بعد از اینکه خانواده و دوستانش به قتل می رسند، به یک زندان فرستاده می‌شود که به یک پارک تفریحی تبدیل شده است که زندانیان به عنوان جاذبه برای بازدیدکنندگان به حساب می آیند.

Dusk Maiden Of Amnesia

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Dusk Maiden of Amnesia (2012)
کارگردان: Shin Ōnuma
داستان: داستان درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام “تیتو کوبوزو” است که با روح یک دختر مرده به نام “یوکو کانوئی” آشنا می‌شود. او برای حل معمای مربوط به مرگ “یوکو” و پیدا کردن هویت واقعی او تلاش می‌کند.

Kabaneri of the Iron Fortress

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Kabaneri of the Iron Fortress (2016)
کارگردان: Tetsuro Araki
داستان: در طول انقلاب صنعتی، بشر با ظهور ناگهانی هیولاهای مرده ای به نام کابان تهدید می شود که تنها با سوراخ کردن قلب آنها با استفاده از یک صفحه آهنی می تواند آنها را کشت.

The World Yamizukan

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

The World Yamizukan (2013)
کارگردان: Tomoya Takashima

The World Yamizukan یک انیمه ژاپنی ترسناک است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این انیمه بر اساس یک مجموعه داستان‌های ترسناک و شوم ژاپنی با همین نام ساخته شده است.

داستان هر قسمت از این انیمه به صورت جداگانه روایت می‌شود و هر قسمت شامل یک داستان ترسناک می‌باشد. این داستان‌ها بر اساس افسانه‌های قدیمی ژاپنی و مواردی که به نوعی مرتبط با ترس و وحشت انسان‌ها هستند، ساخته شده اند.

این انیمه در قالبی سیاه و سفید و با یک سبک طراحی متفاوت و تاریک ساخته شده است. در هر قسمت، یک نویسنده کتاب‌های ترسناک به نام “هاروکی یوکی” به دنبال پاسخ به داستان‌های ترسناک است که به وسیله مردمان محلی به او گفته شده‌اند. این نویسنده با بررسی هر داستان، سعی می‌کند تا به دنبال ریشه‌یابی و حل معمای آن بگردد.

Blood C

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

بهترین انیمه های ترسناک دهه ۲۰۱۰

Blood C (2011)
کارگردان: Tsutomu Mizushima

Blood C یک انیمه اکشن، ترسناک و فانتزی است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. این انیمه بخشی از سری Blood بوده و ادامه‌ای بر انیمه Blood+ می‌باشد.

داستان این انیمه درباره‌ی دختری به نام “سایا کیساراگی” است که در روستای کوچک خود زندگی می‌کند. در شب‌هایی که شهر را یک شیطان می‌ترساند، “سایا” به وسیله‌ی شمشیر خود، به مبارزه با این شیاطین می رود. اما او با گذشت زمان متوجه می‌شود که دشمنانی که با آن‌ها مبارزه می‌کند، به او حمله نمی‌کنند و این مسئله به سرعت باعث شک و تردید او می‌شود.

در این انیمه از تکنیک‌های زیادی در طراحی و نمایش تصاویر استفاده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شکل‌دهی کاراکترها و ساخت صحنه‌های اکشن و ترسناک اشاره کرد. همچنین موسیقی پرطرفدار این انیمه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

Kagewani

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Kagewani (2015)
کارگردان: Tomoya Takashima

Kagewani یک انیمه ترسناک و معمایی است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. داستان این انیمه در مورد “سوسومو” می‌باشد، که یک ماهی‌شناس با استعداد است و تلاش می‌کند تا موجودات عجیب و غریبی که در جهان وجود دارند را پیدا کند و بررسی کند.

سوسومو برای پیدا کردن این موجودات، به دنبال شواهد و نشانه‌هایی می‌گردد که معمولاً در حومه شهرها یا مناطقی دورافتاده وجود دارند. با این حال، در هر قسمت از این انیمه، یک موجود عجیب به نام “کاگیوانی” که قدرت‌های بسیاری دارد و به دنبال صید و ترساندن انسان‌ها است، پدیدار می‌شود و سوسومو باید با آن مبارزه کند.

در این انیمه، از تکنیک‌های خلاقانه در طراحی کاراکترها و نمایش صحنه‌های ترسناک استفاده شده است. همچنین موسیقی زیبا و هیجان‌انگیزی که با صحنه‌های اکشن و ترسناک هماهنگی بسیار خوبی دارد، از مزایای این انیمه به شمار می‌رود.

Shiki

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Shiki (2010)
کارگردان: Tōru Ōkawa

Shiki یک انیمه ترسناک و معمایی در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. داستان این انیمه درباره شهر کوچکی به نام “سوگیگاهارا” است که در آنجا افرادی در حال مرگ هستند و شایعاتی درباره مرگ‌های عجیب و غریب در حال پخش شدن است. در طول داستان، با مرگ‌های بیشتری روبرو می‌شویم و به دنبال شک و تردید درباره علت این مرگ‌ها هستیم.

در طول داستان، دو گروه از افراد مختلف با هم درگیر می‌شوند. اولین گروه شامل ساکنان شهری است که بر این باورند مرگ‌ها به دلیل ناشی شدن از یک بیماری عفونی است. گروه دیگر شامل یک خانواده اشرافی است که بر این باورند یک گروه خون آشام‌ها در شهر هستند که درحال کشتن مردم هستند.

Shiki با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌های ترسناک و درام، از جمله طراحی کاراکترهای جذاب و نمایش صحنه‌های خشن و خونین، موفق به ایجاد فضایی ترسناک و تاریک و همچنین گیج‌کننده و دلهره‌آور می‌شود.

Parasyte: The Maxim

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

Parasyte: The Maxim (2014)
کارگردان: Kenichi Shimizu
داستان: داستان درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام “شینیچی ایزومی” است که به طور ناگهانی توسط یکی از موجوداتی به نام “پرسایت” مورد حمله قرار می گیرد و مغزش را به یکی از این موجودات عوض می‌کند. حال او باید با موجودات دیگری مبارزه کند و به دنبال نجات جان خود باشد.

School-Live!

بهترین انیمه های ترسناک دهه 2010

School-Live! (2015)
کارگردان: Masaomi Andō
داستان: داستان درباره چهار دانش‌آموز دبیرستانی است که در یک مدرسه زندگی می‌کنند. اما آن‌ها نمی‌دانند که دنیای اطرافشان توسط زامبی‌ها تسخیر شده است. آن‌ها باید تلاش کنند تا زنده بمانند و از مدرسه فرار کنند.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *