سونی : بزرگی و محبوبیت بالای Call of Duty برروی انتخاب گیمر ها برای خرید کنسول موثر است
در ادامه صحبت های منابع رگلاتوری با شرکت ها سونی در نامه ای توضیح داده که درباره خرید اکتیوژن بلیزارد انچنان خوشبین نیست و این خرید می تونه به رقابت ضربه بزنه ، بیشتر نگرانی اما بر روی آیپی بسیار محبوب Call of Duty هست
سونی مدعی شده تاثیر این خرید برای رقابت مشکل ساز خواهد بود چون بزرگی و محبوبیت COD به اندازه ای هست که تقریبا رقابت با آن ممکن نیست و اما طبق گفته NPD بیشتر فروش 2 عنوان اخیر COD بر روی کنسول های Playstation می باشد
مدتی قبل مایکروسافت درباره انحصاری نشدن این عنوان و مولتی پلتفرم باقی ماندن آن تاکید کرده بود ، همینطور گفته میشه که طبق قراردادی که سونی با اکتیوژن بلیزارد بسته حداقل 3 نسخه بعدی فرنچایز Call of Duty برای کنسول PS منتشر خواهد شد
سونی : اضافه شدن عناوین Activision Blizzard به Game Pass میتواند این سرویس را بسیار پر مخاطب کند
همچنین گفتند اگر خرید Activision Blizzard تکمیل شود , Xbox بیش از حد IP های محبوب را صاحب شده است و با اضافه شدن آن به Game Pass دیگر قابل رقابت نخواهند بود
اما ناشران بازی های ویدیویی مانند EA , Ubisoft و …. با این خرید مخالف نیستند و از نظر وکلای ضد رقابتی این خرید فضای ضد رقابتی ایجاد نخواهد کرد و میگویند Game Pass بعد از خرید Zenimax توانست مخاطب جذب کند
به گفته سونی :
محتوا ، مهمترین اصل برای بازیکنان است که یک پلتفرم را انتخاب میکنند ، یک پلتفرم موفق همیشه درتلاش است تا محتواهای زیادی در ژانر های متفاوت برای عرضه داشته باشد و این یکی از دلایل موفقیت Game Pass است
همانطور که میدانید Xbox از سال ۲۰۱۷ درحال تصاحب ناشران و استودیو های زیادی مانند Ninja Thoery , Obsidian , Double Fine و Bethesda بوده است تا بتواند نیاز های گیم پس را براورده کند و Game Pass بدون Activision هم میتواند موفق باشد همانطور که تا الان بوده است
سرویس Game Pass به سرعت درحال رشد است و به گفته کارشناسان به وجود ضرر دهی های گیم پس ، این سرویس حدود 3 میلیارد دلار سالانه درآمد زایی دارد