۰

جانی دپ و امبر هرد: شروع بحث در دادگاه ایالات متحده علیه همسر سابق

جانی دپ و امبر هرد

جانی دپ و امبر هرد

هیئت منصفه در دادگاه تهمت به جانی دپ، سه شنبه بحث آغازین دعوای حقوقی ستاره سینما با همسر سابق امبر هرد را می شنوند.

دپ، ۵۸ ساله، از هرد، ۳۵ ساله، به خاطر مقاله ای که در آن نوشته بود که در آن ادعا می کرد قربانی آزار و اذیت خانگی شده است، برای دریافت ۵۰ میلیون دلار (۳۸ میلیون پوند) شکایت کرده است.

هرد با ادعای متقابل ۱۰۰ میلیون دلاری علیه دپ شکایت کرده است.

انبوهی از هواداران برای محاکمه که انتظار می رود شش تا هفت هفته به طول بینجامد، بیرون از دادگاه هجوم آورده اند.

این برنامه به صورت زنده پخش خواهد شد و تعدادی از شاهدان برجسته در آن حضور دارند.

در میان آنها ایلان ماسک و جیمز فرانکو از طرف هرد ظاهر می شوند و پل بتانی بازیگر بریتانیایی برای دوستش دپ ظاهر خواهد شد.

دپ و هرد به مدت ۱۵ ماه با هم ازدواج کردند تا اینکه در ماه مه ۲۰۱۶  هرد به اتهام “سوءاستفاده عاطفی، کلامی و فیزیکی” درخواست طلاق و منع تعقیب داد. دپ این اتهام را رد کرده است.

موضوع محاکمه، نظر هرد در سال ۲۰۱۸ در Washington Post است که خود را “شخصیت عمومی نماینده آزار خانگی” توصیف می کند.

او نوشت: “من تمام قدرت خشم فرهنگمان را برای زنانی که صحبت می کنند احساس کردم.” “من موقعیت نادری را داشتم که در زمان واقعی ببینم چگونه نهادها از مردان متهم به سوء استفاده محافظت می کنند.”

اگرچه او نامی از همسر سابقش یا هیچ عامل مظنون دیگری به میان نیاورد، اما دپ استدلال می‌کند که پیامدها به وضوح توهین‌آمیز هستند و کار او را از مسیر خارج کرده‌اند.

محاکمه در ویرجینیا برگزار می شود، محل استقرار دو دفتر Washington Post و محل انتشار فیزیکی مقاله.

این دنباله‌ای بر دعوای افترا در سال ۲۰۱۸ دپ در لندن علیه ناشران روزنامه سان به دلیل مقاله‌ای است که از او به عنوان “کتک زننده همسر” یاد می‌کرد که البته او آن پرونده را باخت.

هر دو تیم حقوقی روز دوشنبه بر اساس هیئت منصفه هفت نفره با چهار نفر جایگزین حل و فصل شدند.

حمایت شدید طرفداران جانی دپ در خارج از دادگاه

جانی دپ و امبر هرد

بخشی از گزارش زنده در صحنه از خبرنگار دیوید سیلیتو :

ایوان دی بوئر از لس آنجلس پرواز کرده بود.

او می‌گوید: “من اینجا فقط برای جانی هستم…تا به او بفهمانم که ما او را دوست داریم.” من معتقدم این بار او به عدالت خواهد رسید، او در لندن به عدالت نرسید.

دبی دبوفسکی از هیوستون اینجا بود.

او به من می گوید: “ما معتقدیم که او مرد خوبی است، ما آنچه را که به آن متهم شده است را باور نمی کنیم.” ما باور نداریم که او این کارها را انجام داده است.»

یکی از هواداران از استرالیا آمده بود. بقیه از ساعت ۳ صبح در صف ایستاده بودند.

طرفداران جانی دپ اینجا هستند، بیرون از دادگاه در فیرفکس، ویرجینیا، و مطمئن هستند که می‌خواهند شهرت قهرمان خود را احیا کنند. این واقعیت که روایت امبر هرد در مورد حمله و آزار و اذیت او در یک محاکمه تهمت با سابقه در لندن در سال ۲۰۲۰ “به طور قابل ملاحظه ای درست” ارزیابی شد، هیچ کمکی به تضعیف ایمان آنها به بی گناهی او نکرده است.

در همین حال، کریستینا تافت و دوستش دنیل، هر دو از طرفداران امبر هرد و نگران این هستند که طرف داستان او در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد، در پشت خط دادگاه ایستاده‌اند. در واقع، با توجه به سطح احساس آنلاین در برابر امبر هرد، او نگران حضور در آن بود.

تافت می‌گوید: «عملیات رسانه‌های اجتماعی آنقدر زیاد است که به‌طور آنلاین ترسناک است. این ترسناک است، خشونت آمیز است و ارعاب زیادی وجود دارد.»

با این حال، در یک صبح سرد سه‌شنبه که همه به دادگاه مراجعه کردند، هیچ نشانه‌ای از احساساتی که این پرونده ایجاد کرده بود وجود نداشت. با این حال، راه طولانی در پیش است، به هیئت منصفه هشدار داده شد که ممکن است هفت هفته طول بکشد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *