۰

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed از نگاه کنترل امجی

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

برای اولین بار سایت ما تصمیم گرفته است تا مقاله ای تخصصی از رتبه بندی فرانچایز های مختلف دنیای سینما و بازی  های ویدیویی به انتخاب تیم کنترل امجی بنویسد .
توجه داشته باشید که این رتبه بندی ها صرفا براساس علایق و معیارهای تیم انجام میشود و ارتباطی با نمرات کسب شده توسط منتقیدن ندارد.
در این مقاله ما قصد داریم تا به رتبه بندی یکی از بزرگترین و محبوبترین فرانچایز های دنیای گیم یعنی Assassin’s Creed بپردازیم ، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.
اولین بازی از مجموعه اساسین کرید درسال ۲۰۰۷ توسط استودیو یوبیسافت منتشر شدکه شروعی باشکوه برای این فراچایز به حساب می آمد. این مجموعه تا به الان فراز و نشیب های زیادی داشته اما با این حال همچنان توانسته است محبوبیت خود را در بین طرفداران حفظ کند. داستان کلی این فرانچایز به درگیری دو فرقه اساسین ها و تمپلار ها باز میگردد،که در طول این سری شاهد نبرد های این دو فرقه در بازه های زمانی مختلف و به شکل های گوناگون هستیم.

۱۲ - Assassin's Creed Rogue

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

این نسخه از بازی متفاوت از دیگر نسخه های این سری بود چرا که اینبار باید شما در مقابل اساسین ها قرار می گرفتید و نقش یک تمپلار را ایفا می کردید. این بازی هیچ تغییری نسبب به سری قبلی خود نداشت و همچنین گیمپلی و داستان کوتاه آن نشان میداد که هیچ وقت کافی ای بر روی آن گذاشته نشده بود و صرفا به عنوان یک بازی میان نسلی و برای احترام به دارندگام کنسول های نسل هفتم منتشر شد.

۱۱ - Assassin's Creed Syndicate

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

بعد از انتشار نامید کننده بازی Assassin’s Creed Unity یوبیسافت تلاش کرد تا ایرادات این بازی را در نسخه جدید برطرف کند. شاید بازی Syndicate از نظر مشکلات فنی و  کمتر بودن باگ ها موفق تر از Unity عمل کرد اما نتوانست شکست نسخه قبلی را جبران کند. بازی Assassin’s Creed Syndicate در شهر لندن و در بازه زمانی انقلاب صنعتی رخ میدهد . بازی که شاید نوع گیمپلی و مبارزات قابل قبولش در کناره جلوه های بصری و طراحی جهان بازی آن یعنی شهر لندن تا حدود زیادی موفق عمل کرد اما طراحی کاراکترهای اصلی بازی (جیکوب و ایوی) و داستان آن به شکلی نبود که باعث شود پلیر ها را کامل درگیر خود کند و شاید بزرگترین دلیل موفق نبودن این نسخه داستان ضعیفش باشد و این دلایل باعث شد در این رتبه قرار بگیرد.

۱۰ - Assassin's Creed Origins

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

بعد از شکست دو نسخه اولیه این سری در نسل هشتم یوبیسافت تصمیم گرفت مکانیزم جدیدی را وارد این سری بکند ، به طوری که بعد از وارد شدن این تغییرات به آن ، بازی از حالت کلاسیک خود خارج شده و تبدیل به یک بازی RPG و تقریبا سری بازی های Witcher شد که این موضوع باعث نارضایتی عده ای از طرفدارن قدیمی این سری شد.

این بازی در بازه زمانی ۴۹ سال قبل از تولد مسیح و در زمان فرمانروایی کلوپاترار (Cleopatra) در کشور مصر رخ می دهد . داستان این بازی نسبت به نسخه قبلی یعنی Syndicate پیشرفت های زیادی داشت اما داستان بازی که درباره موضوع تکراری انتقام بود کشش زیادی نداشت .جهان زیبای بازی هم مثل اکثر نسخه های این سری نقطه عطف این بازی بود،اما این جلوه های بصری فوق العاده باعث نشد تا ایرادات بازی در گیمپلی و ماموریت های تکراری و خسته کننده به چشم نیاید و مهمترین دلیلی که باعث شد این بازی را در رتبه دهم لیست قرار دهیم همین موضوع بود .

۹- Assassin's Creed I

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

شاید از قرار گرفتن این بازی در این رتبه کمی تعجب کنید اما معیار های ما مقایسه تمام بازی های این سری بدون در نظر گرفتن بازه زمانی انتشار آن بوده است. Assassin’s Creed شروعی فوق العاده برای این سری بوده است  که داستان و جهان آن به همراه گیمپلی زیبایش در زمان خودش بی نظیر بود. همچنین بازی کردن به عنوان نقش الطایر خاطرات خوشی را برای ما رقم زد و ما را با دنیای اساسین ها آشنا کرد. اما تنها دلیلی که در این رتبه قرار گرفت مقایسه آن از نظر گرافیکی و گیمپلی نسبت به نسخه های جدیدترش بود.

۸- Assassin's Creed Valhalla

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

Assassin’s Creed Valhalla یک بازی موفق از نظر فروش برای یوبیسافت بود و توانست هوادارن را تا حدود زیادی راضی نگه دارد. نمایش خیره کننده بازی در بهار سال ۹۹ باعث شد هوادارن قدیمی این سری دوباره به بازگشت این فرانچایز به روز های اوجش امیدوار شوند اما طولی نکشید که در یکی از برنامه های لایو ایکس باکس گیمپلی از این بازی منتشر شد و آتش شوق هواداران را خاموش کرد.

بازی از نظر گرافیکی با دو نسخه قبلی خود یعنی Odyssey و Origins تفاوت زیادی نداشت اما خب بازی در جهان زیبای اسکاندیناوی و وایکینگ ها جریان داشته که خود به تنهایی باعث موفق شدن حدودی این اثر در نسل هشتم بود. اما دلیل قرار گرفتن این بازی در رتبه هشتم لیست بخاطر شبیه بودن بیش از حد آن به دو نخسخه قبلی خود و همچنین بیهنه نبودن بازی برای کامپیوتر های شخصی بوده است که البته یوبیسافت اعلام کرده به زودی آپدیتی مبنی بر کاهش حجم بازی و بهینه تر شدن آن را منتشر خواهد کرد.

۷ - Assassin's Creed: Revelations

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

نسخه ای برای پایان دادن به داستان یک اسطوره، Ezio Auditore .

شاید باز هم تعجب کنید که چرا این بازی در این مکان از لیست قرار گرفته است. شخصیت اتزیو سزاوار سرنوشتی مشخص و پایانی زیبا بود، مسئله ای که Revelations در آن تا حدودی نتواسنت انتظارات هواداران را برآورده کند. شاید این بازی نسبت به دو نسخه قبلی سه گانه اتزیو افت کرده بود اما پایانی قابل قبول برای این شخصیت بزرگ بود.جدا از این مسئله گیمپلی جذاب بازی، لوکیشن های مختلف و کارکترای های طراحی شده آن از نکات قوت بازی به حساب می آید.

۶ - Assassin's Creed Odyssey

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

میتوان این نسخه را تا حدود زیادی شبیه به سری بازی های ویچر تشبیه کرد که همین موضوع باعث شد این نسخه تبدیل به یک بازی کاملا RPG بشود. بازی از نظر گیمپلی ،داستان و ماموریت ها نسبت به نسخه قبلی یعنی Origins پیشرفت چشمگیری داشته و جلوه های بصری و دنیای فوق العاده زیبای بازی که در کشور یونان اتفاق می افتد از نکات مثبت این بازی است و برای اولین بار در این سری حق انتخاب در دیالوگ ها و جلو بردن روند داستانی بازی توسط پلیر ها و داشتن چند پایان مختلف باعث شد این بازی از نگاه بسیاری از منتقد ها بهترین بازی این سری در نسل هشتم باشد. و تنها ایرادی که میتوان از آن گرفت نبود سلاح محبوب و نماد اساسین ها (Hidden Blade) دربازی بود و شاید دلیلی که این بازی در این رتبه قرار گرفت دور شدن از نماد های این فرانچایز بوده است.

۵- Assassin's Creed Unity

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

شاید با خودتان فکر کنید که چه دلیلی باعث شد بازی Unity در رتبه پنجم قرار بگیرد. بازی ای که در زمان انتشارش با مشکلات فنی زیادی مواجه بود و این موضوع باعث خشم هوادارن و منتقدانی که از این بازی انتظارات زیادی داشتند شد. این بازی نتوانست در سال اول انتشارش موفق عمل کند و باعث سقوط این فراچایز شد، اما یوبیسافت با انتشار آپدیت های متعدد تا حدود بسیار زیادی مشکلات فنی و باگ های بازی را برطرف کرد و مطمئن باشید بازیکنانی که شانس دوباره به این بازی دادند پشیمان نشدند و خاطرات خوبی از این بازی در ذهنشان نقش بسته است.

داستان خوب بازی در کنار فضا سازی بی نظیر انقلاب فرانسه و سیستم شخصی سازی تجهیزات که برای اولین بار به این سری آمده بود در کنار سیستم پارکور بازی که به جرأت میتوان گفت بهترین تجربه پارکور در تمام سری اساسینز کرید به شما ارائه میداد ، از نقاط قوت و برجسته این بازی به حساب می آید .همچنین در کنار تمامی این موارد ، مراحل زیبای Co-Op آن که برای اولین بار به این سری آمده بود تجربه ای بی نظیر برای هوادارن این مجموعه بود.

۴ - Assassin's Creed III

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

انقلابی بعد از پایان سه گانه افسانه ای اتزیو و شروعی تازه برای این فرانچایز محبوب.

بازی اساسینز کرید ۳ سبکی جدید از مبارزات را به این فرانچایز آورد و ما برای اولین بار به صورت محدود نبرد های دریایی را در این بازی تجربه کردیم. گیمپلی و مبارزات جذاب ،ماموریت های متنوع و داستانی نسبتا خوب و گیرا باعث شد این نسخه در بین پنج بازی برتر لیست ما قرار بگیرد.

۳ - Assassin's Creed II

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

به اواخر لیست رتبه بندی رسیده ایم و هرچه جلوتر می رویم گفتن ایرادات بازی ها سخت تر میشود و نکات مثبت فراوان آنها رتبه بندی را دشوارتر میکند. سومین بازی از لیست انتخابی ما عنوانی نیست به جز دومین نسخه این فرانچایز و شروع کننده افسانه اتزیو. شاهکاری بی بدیل و اثری به یاد ماندنی که در زمان انتشارش تحول عظیمی نه تنها در بازی های جهان باز بلکه در صنعت گیم ایجاد کرد.

داستان شاهکار این بازی شروعی تراژدیک برای اتزیو و خانواده اش بود ،داستانی که حس نفرت و انتقام را در دل مخاطبین کاشت و عطش آنها را برای جلو بردن داستان بیشتر کرد. همچنین گیمپلی آن نسبت به نسخه اول پیشرفت چشمگیری داشت و بسیاری از مشکلات در این نسخه کاملا برطرف شده بودند. در کنار تمامی این مسائل نمیتوان از موسیقی پس زمینه شاهکار این بازی که توسط Jesper Kyd ساخته شده بود گذشت،موسیقی ای که تا به الان به عنوان نماد بازی های اساینز کرید شناخته می شود .

۲ - Assassin's Creed IV: Black Flag

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

Black Flag بازی است که می توانست در رتبه اول ما قرار داشته باشد. عنوانی شاهکار با گیمپلی جدید و جذاب و داستانی فوق العاده زیبا در کنار کاراکتر های دوست داشتنی دلیلی بر قرار گرفتن این نسخه در این رتبه است. اما مهمترین دلیلی که این بازی را به یک عنوان شاهکار و به یاد ماندنی تبدیل کرد نبردهای جذاب دریایی آن بود که در کنار حفظ هویت اساسین ها تجربه دزد دریایی بودن را به بهترین شکل ممکن به پلیرها القا کرد ، به طوری که تا به الان هیچ بازی نتوانسته  است تجربه ای به مانند آن را ارائه دهد.

۱ - Assassin's Creed: Brotherhood

رتبه بندی سری بازی های Assassins Creed

بالاخره به رتبه اول لیست رسیدیم ،انتخاب Assassin’s Creed: Brotherhood به عنوان بهترین بازی این فرانچایز توسط ما کار بسیار ساده ای بود چرا که این نسخه بهترین ادامه برای داستان اتزیو به حساب می آمد و شاید مهمترین دلیل برای تبدیل شدن اتزیو به محبوب ترین اساسین تاریخ ، همین بازی بود.

انتقام ناتمام اتزیو و ضربه های ناتمام بورجیا به خاندان ادیتوره باعث شد که قسمت دوم سه گانه اتزیو باعث افت نشود و داستان بازی به بهترین شکل ممکن ادامه پیدا کند. گیمپلی بازی بسیار روان تر از نسخه قبلی اش بوده و درکنار ارتقای سیستم مبارزاتی و ماموریت های مهیح و موسیقی پس زمینه فوق العاده این بازی را به تجربه ای بی نظیر تبدیل کرده بود. درکنار تمامی این موارد سیستم Brotherhood بازی که برای اولین بار در این سری به آن اضافه شده بود که مورد توجه هوادارن قرار گرفت ، باعث جذاب تر شدن گیمپلی بازی میشد . شاید یکی از مهمترین دلایلی که ما Brothrhood را به عنوان بهترین نسخه این مجموعه انتخاب کردیم ، وجود کاراکتر Ezio در آن بوده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *