بررسی بازی Black Myth: Wukong | شبیه ساز باس فایت
بازی Black Myth: Wukong یک بازی RPG اکشن است که ریشه در اساطیر چینی دارد و توسط Game Science توسعه یافته است که می توان گفت اولین بازی بزرگ این استدویو و تمام صنعت بازیسازی چین بوده است داستان بر اساس رمان قرن شانزدهم سفر به غرب، یکی از چهار رمان کلاسیک بزرگ ادبیات چین است. شما بهعنوان مقدر عازم میشوید تا به چالشها و شگفتیهای پیش رو بپردازید، تا حقیقت مبهم را در زیر پرده افسانهای باشکوه از گذشته کشف کنید.
به عنوان مقصد، در طول سفر خود با دشمنان قدرتمند و رقبای شایسته روبرو خواهید شد. وارد یک قلمرو جذاب پر از شگفتی ها و اکتشافات اساطیر چینی باستان شوید! در داستان کلاسیک سفر به غرب در مناظر خیرهکننده قدم بزنید و حماسه جدیدی از ماجراهای ناشناخته خلق کنید. گذشته از تسلط بر تکنیک های مختلف کارکنان، می توانید آزادانه جادوها، توانایی ها، سلاح ها و تجهیزات مختلف را با هم ترکیب کنید تا استراتژی برنده ای را پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با سبک مبارزه شما باشد.
بررسی بازی بر روی نسخه ps5 توسط بنده صورت گرفته و در حد توان و سواد دنیای بازی های ویدیویی به جوانب مختلف این بازی پرداختم.
آیا بازی Black Myth: Wukong یک اثر سولز لایک است؟
خب این سوال یکی از مهم ترین نکاتی بود که ذهن هواردان را قبل از عرضه باز درگیر کرده بود و پاسخ این سوال از نظر من این هست هم آره و هم نه!
بازی درجهات مختلفی از المان های سولز لایک برخوردار است اما از بعضی حهات بازی شبیه به اثر مانند خدای جنگ میشود در بهترین حال میتوان گفت این بازی سبک خود را دارد و البته که بازی از همان شروع داستان با یک نبرد حماسی توانسته در ارائه سبک گیم پلی خود سربلند بیرون بیایید که در ادامه به آن می پردازیم.
بزرگترین نقطه عطف بازی مبارزات آن است.
بازی اولین چیزی که از خود در شروع حماسی آن گه به جرائت می توان گفت یکی از بهترن شروع های تاریخ صنعت بازی های ویدیویی هست شوآف و نمایش و مبارازت بی نهایت لذت بخش آن است .با وجود اینکه کارکتر سان ووکنگ در طول بازی از یک سبک سلاح استفاد می کند اما این باعث تکراری و خسته کننده بودن مبارزات آن نشده در بازی سیستم بلاک کردن ضربات با آن شکل وجود ندارد و برای درو ماندن از آسیب دشمنان باید رول یا داج بزنید که در این مورد چیزی به عنوان پرفکت داج وجود دارد که بعد از انجام آن یک حس خوشایندی را به وجود میاورد همچنین طراحی متنوع دشمنان و به خصوص باس فایت های بی شمار این بازی که هیچکدام شبیه به هم نیستند در کنار استفاده از جادو های مختلف و باز بودن دست بازیکن در انتخاب آنها و همچین سرعت بالای مبارزات از عوامل موفقیت بازی در بخش مبازات می باشد.
همچنین سیستم لول آپ و درخت مهارت های بازی به خوبی طراحی شده و به گونه هست که بازیکن اجازه دارنددر هر شریطی و بازی مقابله با دشمنان مختلف درخت توانایی خود را در هر زمان از اول طراحی کنند.
طراح بصری و زیبایی وصف نشدنی جهان بازی
استودیو Game Science برای ساخت بازی به سراغ آنریل انجین ۵ رفته و توانسته به نحو احسنت از این موتور بازی سازی استفاده کند.گرافیک آب آتش برف شن باد سایه به خوبی کارشده و بازسازان تا جایی که توانسته اند این را به مخاطب نشان دادند و حداقل برای من اگر بخوام به زبان ساد بیان کنم طراحی محیط بازی واقعا زیا کار شده است.البته بازی در برخی مواقع دچار باگ های گرافیکی جزئی میشود و حتی این مشکل در صدای بازی هم گه گاهی وجود دارد.
موسیقی ملی و تاریخی چینی در اکثر نقاط بازی در حال شنیده شدن هست و تاکید سازنده برای استفاده از ساز های باستانی چین نشان از پایبندی آنها به ارزش های فرهنگی کشورشان در بازی هستند.
پیچیدگی در فهم داستان بازی
داستان بازی ریشه در تاریخ و اساطیر چین دارد و البته از روی رومان Journey to the west ساخته شده است سازندگان سعی کردن با داستان گویی در برخی آیتم ها و کاتسین ها و دیالوگ ها داستان را به صورت کامل به مخاطب القا کنند اما باید همینجا عرض که در انجام این مورد زیاد موفق نبود و شما حتما برای فهممیدن و درک بیشتر داستان و مفاهیم بازی به سمت اطلاعت کتاب بروید . البته من این مورد را ایراد بزرگی نمی گیرم.
البته از حق نگذریم یکی از بهترین کارهای تیم سازنده ساخت کات سین های پایان هر چپتر با انواع مختلف انمیشن سازی هست که روایت گر اتفاقات و داستان زنگی کارکترا های بازی هست و به نظرم انجام این ایده زیبا یکه نکته مثبت در روند داستان گویی هست.همچنین صداپیشگی نسخه اینگلیسی بازی به خوبی انجام شده البته لیپسینک یا لب زنی کارکتر ها بر اساس زبان چینی طراحی شده است.
بررسی بازی Black Myth: Wukong
طراحی مراحل بازی {لول دیزاین}
اگر چپتر یک بازی شروع کنیم بازی به صورت خطی تر در محیط میگذرد و ما بعد از کشتن چند دشمن ساده به باس می رسیم و این موضوع هر چند دقیقه یک بار انجام می شود. در چپتر دوم بازی بازی کمی بزرگتر شده و گشت و گذار تا حدودی جذاب میشود اما هنوز همان سیستم چند دشمن ساده و بلافاصله باس فایت تکرار میشود.در چپتر سوم بازی به سرزمین بزرگ برفی می رویم و قلاب رنگ بازی سفید است و همه جا پوشید از برف محیط بازی زیبا طراحی شده اما لول دیزاین بازی همچنان تو ذوق می زند. در چپتر سوم و چهارم بازی ک تقریبا بزرگترین مناطق بازی هستند بدون اتفاق کلیدی و Environmental Storytelling
داستان سرایی محیطی می گذرد . بازی بیشتر شبیه به شبیه ساز باس فایت زدن هست ، البته از حق نگذریم باس های مخفی و طراحی زبیای باس فایت باعث می شود تا کمتر از این چرخه پرتکرار
(کشتن چند دشمن و رسیدن به باس فایت ) خسته شویم.
نظرات کاربران