بازی Avowed با نرخ 30 فریم بر ثانیه روی Xbox Series X/S اجرا می‌شود
۰

بازی Avowed با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی Xbox Series X/S اجرا می‌شود

Obsidian، توسعه‌دهنده بازی Avowed، تأیید کرد که این بازی با نرخ “پایه‌ای” ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی Xbox Series X و S اجرا خواهد شد.

مت هانسن، مدیر هنری Obsidian، در پادکست Iron Lords گفت که Obsidian “نرخ پایه ۳۰ فریم بر ثانیه” را برای این بازی نقش‌آفرینی فانتزی اول شخص هدف قرار داده است. با این حال، به نظر می‌رسد که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه حتی بر روی Xbox Series X قدرتمندتر نیز بعید است.

هانسن در توضیح این موضوع گفت که Obsidian تصمیم گرفته است برای تسهیل جلوه‌های بصری پیچیده‌تر، نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را انتخاب کند و از آنجایی که Avowed یک بازی اول شخص تک‌نفره است، “لزوماً به ۶۰ فریم نیاز ندارید”.

بازی Avowed با نرخ 30 فریم بر ثانیه روی Xbox Series X/S اجرا می‌شود

هانسن گفت: “ما نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را به عنوان حداقل هدف قرار داده‌ایم. این انتظار است. این یک بازی اول شخص تک‌نفره است و لزوماً به ۶۰ فریم نیاز ندارید. این به ما اجازه می‌دهد تا از نظر جلوه‌های بصری و نورپردازی و سایر موارد، بسیار جذاب‌تر باشیم. این یک معامله‌ای است که ما نسبتا زود تصمیم گرفتیم و از آن بسیار راضی هستیم. بازی با توجه به چگالی بصری خود، بسیار روان اجرا می‌شود و این همیشه هدف ما بوده است.”

اما Obsidian هنوز در حال بررسی جزئیات عملکرد بازی است: هانسن گفت: “این یکی از آخرین چیزهایی است که انجام می‌دهید.”

Avowed قرار است در فوریه ۲۰۲۵ برای PC و Xbox Series X و S عرضه شود و به لیستی از بازی‌های Xbox Series X و S که در سال‌های اخیر با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه عرضه شده‌اند، اضافه می‌شود. این لیست شامل Starfield بتسدا (که اکنون پس از یک به‌روزرسانی پس از عرضه با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود)، Redfall Arkane Austin (که اکنون نیز پس از یک به‌روزرسانی پس از عرضه با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود) و Hellblade 2 Ninja Theory، که هنوز به‌روزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه دریافت نکرده است، می‌شود.

در واقع، دلیل Obsidian برای هدف قرار دادن نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، با نظرات تاد هاوارد، رئیس توسعه بتسدا، در توضیح اینکه چرا Starfield سال گذشته با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی Xbox Series X و S عرضه شد، همخوانی دارد.

هاوارد در آن زمان گفت: “من فکر می‌کنم با توجه به بازی‌های قبلی ما، آنچه را که دنبال می‌کنیم، تعجب نخواهید کرد. همیشه این دنیاهای عظیم و باز، کاملاً پویا، با جزئیات زیاد، جایی که هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد. و ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم. این ۴K در X است. این ۱۴۴۰ در S است. ما آن را در ۳۰ قفل می‌کنیم، زیرا ما می‌خواهیم آن وفاداری را داشته باشیم، ما می‌خواهیم همه این چیزها را داشته باشیم.

ما نمی‌خواهیم هیچ یک از این‌ها را قربانی کنیم. خوشبختانه در این مورد، بازی بسیار خوب اجرا می‌شود. اغلب بسیار بالاتر از آن اجرا می‌شود. گاهی اوقات ۶۰ است. اما در کنسول‌ها، ما آن را قفل می‌کنیم زیرا ما ثبات را ترجیح می‌دهیم، جایی که حتی به آن فکر نمی‌کنید. و ما هرگز نمی‌خواهیم آن تجربه‌ای را که باعث می‌شود بازی‌های ما واقعا، واقعا خاص احساس شوند، قربانی کنیم. بنابراین احساس خوبی دارد. ما از نحوه احساس آن حتی در گرماگرم نبرد بسیار راضی هستیم. و ما به این فضای سر نیاز داریم زیرا در بازی‌های ما، واقعا هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد.”

همانطور که در مورد بازی‌های اخیر Xbox اتفاق افتاد، Avowed ممکن است در نهایت پس از عرضه، یک حالت عملکرد ۶۰ فریم بر ثانیه داشته باشد. همچنین سوالاتی در مورد عرضه نهایی Avowed بر روی PlayStation 5 وجود دارد، به دنبال Pentiment و Grounded Obsidian که امسال به کنسول رقیب پریدند و برنامه‌های تأیید شده مایکروسافت برای عرضه Doom: The Dark Ages Id Software و Indiana Jones and the Great Circle MachineGames بر روی PS5 در سال آینده.

مایکروسافت گفته است که Avowed به فوریه “برای دادن فضای تنفسی به انبار بازی‌های بازیکنان” تأخیر داده شده است. این بازی قرار بود در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *