۰

بازی‌های AAA روی آیفون و آیپد چندان محبوب نیستند

بازی‌های AAA روی آیفون

طبق اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط Appfigures، عناوین رده سه‌تا برای آیفون و آیپد به اندازه‌ای که اپل امیدوار بوده موفق نبوده‌اند. در حال حاضر، بازی‌های Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage برای سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS در دسترس هستند، چرا که از آن‌ها برای تبلیغ قدرت سخت‌افزاری سری آیفون ۱۵ پرو استفاده شده است.

اما این اطلاعات نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان نمی‌دهند. در واقع، Appfigures استدلال می‌کند که این عناوین در حقیقت شکست خورده‌اند. برای مثال، بازی Assassin’s Creed Mirage از زمان انتشار در ششم ژوئن، بیش از ۱۲۳ هزار بار دانلود شده است، اما کمتر از ۳ هزار کاربر برای نسخه کامل آن که ۴۹ دلار قیمت دارد، هزینه کرده‌اند. همچنین، میانگین دانلودهای روزانه در حال حاضر به زیر ۳ هزار رسیده است. این ارقام به طور قابل توجهی پایین‌تر از سایر بازی‌های رایگان سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS است.

بازی Resident Evil 4 نیز که در دسامبر سال گذشته برای iOS عرضه شد، با مشکل مواجه است. تنها ۳۵۷ هزار نفر این بازی را دانلود کرده‌اند و ۷ هزار نفر برای تجربه کامل آن، ۲۹ دلار پرداخته‌اند. بازی Resident Evil Village هم تنها ۵۷۵۰ کاربر پرداختی داشته است.

تحلیلگران بر این باورند که مردم بازی‌های ساده‌تر و معمولی‌تری را روی گوشی و تبلت‌های خود ترجیح می‌دهند. محبوب‌ترین بازی‌های موبایل معمولا بازی‌هایی هستند که به جای گرافیک‌های فانتزی، بر سبک هنری منحصربه‌فرد و گیم‌پلی ساده‌تر که برای کنترل‌های لمسی مناسب باشد، تمرکز می‌کنند. عناوین رده سه‌تا برای بهترین تجربه ممکن، نیازمند کنترل‌های فیزیکی و همچنین صفحه‌نمایش‌های بزرگ هستند. بیایید با واقعیت روبرو شویم، حتی آیفون ۱۵ پرو مکس هم برای تجربه‌ی جدی بازی‌های رده سه‌تا صفحه‌نمایش کوچکی دارد.

البته عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل هستند. برای مثال، تنها آیفون‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از عناوین رده سه‌تا پشتیبانی می‌کنند و آیپدهایی که حداقل تراشه M1 یا بالاتر دارند، اجازه‌ی اجرای بازی‌های کنسول‌مانند را می‌دهند. این موضوع تعداد کاربرانی که می‌توانند از این بازی‌ها لذت ببرند را محدود می‌کند.

با این وجود، برخی بر این باورند که اپل صرفا برای تبلیغ سخت‌افزار قدرتمند خود، به استودیوهای بازی‌سازی پول پرداخت کرده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *