۰

استراتژی های جدید دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۴

ظهور اینترنت تحولی عمیق در تمام ابعاد زندگی بشر و از جمله حوزه کسب‌وکار ایجاد کرد. مهم‌ترین تأثیر اینترنت بر کسب‌وکارها ظهور و گسترش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است که موجب گسترش تجارت الکترونیکی شده است. برای پیروزی در عرصه رقابت و حفظ جایگاه خود در بین رقبا کسب‌وکارهای مختلف همواره استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ را به کار می‌گیرند. با استفاده از این استراتژی‌ها می‌توان به هدف نهایی یعنی سودآوری و کسب سهم مناسب از بازار هدف دست‌یافت.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال با اصطلاح مهمی به نام استراتژی دیجیتال مارکتینگ روبرو می‌شویم. حال باید دید منظور از این استراتژی چیست؟ استراتژی بازاریابی دیجیتال طرحی مهم است که یک محصول، برند یا خدمات را در برابر کاربران و مشتریان بالقوه قرار می‌دهد. هدف از تدوین استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ رشد و توسعه برند، افزایش آگاهی برند یا رسیدن به سودآوری بالا باشد. Digital Marketing Strategy به طور مشخص بر روی رسانه‌های دیجیتال یعنی موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌ها تمرکز می‌کند.

دلایل اهمیت Digital Marketing Strategy

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزارهای جذب مشتری و رسیدن به سودآوری از طریق اینترنت هستند. با استفاده از استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ آگاهی از برند افزایش‌یافته و می‌توان به سودآوری بالایی دست‌یافت. در ادامه مهم‌ترین دلایل اهمیت Digital Marketing Strategy را بررسی می‌کنیم.

۱. ایجاد یک پیشنهاد ارزش آنلاین

صاحبان کسب‌وکار و برندها با استفاده از انواع استراتژی‌های موفق دیجیتال مارکتینگ می‌توانند ارزش پیشنهادی آنلاین خود را گسترش دهند. هدف از ارزش پیشنهادی بهبود تجربه کاربر در زمان خرید محصول یا خدمات است بدون آنکه به پرسونای مشتری توجه شود. منظور از این سخن چیست؟ یعنی برند، محصول یا سرویس موردنظر به دلیل قیمت مناسب، خرید آسان یا دلایل دیگر برای گروه‌های مختلف خریداران جذاب باشد. با این کار وفاداری مشتری افزایش می‌یابد.

طرح و اجرای استراتژی‌های مؤثر در بازاریابی دیجیتال تخصصی مهم است که تنها افراد صاحب‌فن در آن مهارت دارند. دکتر علی ناصرحجتی از چهره‌های موفق در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ با تدوین استراتژی‌های مؤثر و کارآمد نقش زیادی در پیشرفت بسیاری از کسب‌وکارها داشته و دارند.

۲. شناخت سهم بازار

با استفاده از استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ، یعنی استراتژی‌های کاملاً مؤثر و شفاف می‌توانید سهم بازار خود را درک کنید. بدون هیچ برداشت و درکی از سهم بازار نمی‌توانید میزان تقاضا برای محصول یا خدمات خود را تخمین بزنید. با استفاده از این نوع استراتژی می‌توانید به نیازها و رفتارهای مشتریان پی برده و همچنین رقبای خود را نیز تحلیل کنید.

۳. فعال بودن در بازار رقابتی

سازمان‌ها، برندها و کسب‌وکارهای معتبر همواره در حال ارائه استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ هستند تا از این طریق آگاهی برند خود را افزایش داده و تجربه کاربری را بهبود بخشند. با استفاده از این روند می‌توان به نیازها، سلیقه و علایق مشتریان پاسخ داد و در کسب‌وکار خود همواره پویا و فعال باقی ماند.

۴. شناخت بهتر مشتریان

از دیگر دلایل اهمیت استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ شناخت مشتریان، نیازها و خواسته‌های آن‌ها است تا از این طریق بتوان محصولی مطابق با نیاز آن‌ها ارائه داده و به سودآوری رسید. با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای بازخورد کاربر می‌توان از نظر و احساس مشتریان درباره محصول آشنا شد. درنتیجه با آگاهی از نظرات مشتریان و نقاط ضعف محصول یا خدمات خود می‌توان آن‌ها را ارتقا بخشید.

فرایند ایجاد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

برای موفقیت در صحنه رقابت تجاری و دستیابی به اهداف نهایی، توسعه یک استراتژی موفق و معنادار اهمیت زیادی دارد. یک استراتژی باید تمامی ابعاد را در نظر بگیرد تا بتواند به بهترین صورت به مخاطبان هدف خود دست یابد. برای ایجاد یک استراتژی مؤثر باید این مراحل را طی کرد که عبارت‌اند از:

  • شناسایی تمام اهداف
  • مشخص‌کردن پرسونای مشتری
  • بررسی تمامی کانال‌های بازاریابی دیجیتال
  • رشد و توسعه محتوای باکیفیت و جذاب
  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل
  • اجرای اتوماسیون‌ها برای ساده‌کردن روند
  • پیگیری پیشرفت و به‌روزرسانی وب‌سایت
  • فراهم‌سازی امکان ارتباط آسان مشتریان با شما
  • انتخاب فناوری متناسب با هدف کسب‌وکار شما

استراتژیست‌های متخصص و کاردان برای طراحی استراتژی‌های مؤثر تمامی ابعاد کسب‌وکار را در نظر می‌گیرند و براین‌اساس طرحی جامع و کامل پیاده‌ می‌کنند. دکتر علی ناصرحجتی از جمله بهترین استراتژیست‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ است که تجارت حرفه‌ای بسیار خوبی در این زمینه دارند. برای رسیدن به موفقیت و مشاوره مارکتینگ می‌توانید از تجارب ایشان استفاده کنید.

استراتژی های جدید دیجیتال مارکتینگ

با اتخاذ استراتژی های بازاریابی مؤثر می‌توانید آمار بازدید سایت خود را افزایش داده و مشتریان بالقوه را به مشتریان حقیقی تبدیل کنید. از طریق تدوین و اجرای استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ، آگاهی از برند افزایش‌یافته و مشتریان وفادار آن را به دیگران نیز معرفی می‌کنند. درنتیجه شاهد افزایش فروش و کسب سهم مناسب از بازار هدف خواهید بود. در ادامه مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را معرفی می‌کنیم.

  • در مسیر شروع یک کسب‌وکار جدید اولین استراتژی تدوین یک برنامه اصولی برای معرفی آن ازطریق وب‌سایت و همچنین طراحی وب‌سایت و توسعه آن است.
  • استراتژی دوم دیجیتال مارکتینگ دریافت رتبه بالا در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. برای دستیابی به این هدف باید تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو را اجرا کرد.
  • استفاده مؤثر از ایمیل مارکتینگ و ساخت یک فهرست از ایمیل انتخابی برای پاسخ‌دهی، استراتژی دیگر در بازاریابی دیجیتال است.
  • تجزیه‌وتحلیل بازاریابی اینترنتی با کمک متخصصان و مشاوران این حوزه از دیگر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است.
  • استراتژی مؤثر دیگر برای بازاریابی دیجیتال انتشار مقالات و اخبار در وب‌سایت و همچنین در مطبوعات آنلاین است تا از این طریق آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
  • ایجاد یک وبلاگ، تعامل سازنده و مستقیم با بازدیدکنندگان و همچنین تسهیل و اجرای مطالب جالب در وب‌سایت شما از دیگر استراتژی‌های کارآمدی است که می‌تواند نظر مخاطبان را جلب کرده و موجب افزایش ترافیک وب‌سایت شود.
  • بازاریابی تعاملی با تمرکز بر ایجاد تجربه تعاملی و جذاب برای کاربران
  • ارتباطات هوشمند و اتوماسیون برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و بهبود کارایی فرایندهای مارکتینگ
  • درباره آخرین استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌توانیم به افزایش بازاریابی، نمایندگی‌های فروش و برنامه‌های وابسته به آن اشاره کرد که این مورد نیز باید متناسب با اندازه کسب‌وکار یا سازمان شما و هدف نهایی باشد.

جدیدترین ترندهای بازاریابی سال ۲۰۲۴

استراتژی‌ها و ترندهای بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر هستند و در هر لحظه ترندهای جدیدی می‌تواند از راه برسد. آخرین ترندهای بازاریابی دیجیتال که می‌توان از آن‌ها برای تدوین استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد عبارت‌اند از:

  • متاورس
  • ارز دیجیتال
  • NFTها
  • هوش مصنوعی
  • تجارت اجتماعی
  • تبلیغات برنامه‌ای
  • جستجوی صوتی
  • بازاریابی خودکار و شخصی شده

جمع‌بندی

با گسترش اینترنت در عرصه زندگی بشر، این فناوری شگفت‌انگیز در ابعاد گسترده موجب بروز تحولاتی عمیق در زندگی و روابط انسان‌ها شد. تجارت و کسب‌وکار از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که تحت‌تأثیر اینترنت قرار گرفت و در این راستا بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ ظهور کرد.

دیجیتال مارکتینگ عرصه‌ای بسیار گسترده است که کسب‌وکارها و برندهای مختلف برای کسب سهم مناسب از بازار هدف در آن رقابت می‌کنند. برای موفقیت در این عرصه تدوین استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ نقشی تعیین‌کننده برای دستیابی به اهداف تجاری و کسب‌وکار دارد.

ایمیل مارکتینگ، طراحی وب‌سایت‌های کارآمد، بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای کسب رتبه بالا در گوگل، بازاریابی تعاملی، تجزیه‌ تحلیل رقبا و بازاریابی از جمله استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ هستند. حوزه تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است و استراتژی‌ها و ترندهای جدیدی در حال ظهور است. برای عقب نماندن از این بازار سریع و روبه‌رشد باید همراه با تغییرات حرکت کرد و روندی انعطاف‌پذیر در پیش گرفت.

برای آگاهی از جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و پیشتاز بودن در عرصه رقابت لازم است با متخصصان و استراتژیست‌های حرفه‌ای همکاری کرد. دکتر علی ناصرحجتی از متخصصان حوزه استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که توانایی بالایی در این زمینه و تدوین طرح‌های تجاری و بازاریابی آنلاین دارد. برای افزایش بهره وری کسب و کارتان در حوزه مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ می توانید درخواست مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ از دکتر علی ناصر حجتی در سایت شان رزرو کنید.

رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *