۰

۷ تا از ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک چه عناوینی هستند؟ تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بچه‌ها در فیلم‌های ترسناک همیشه اینقدر ترسناک هستند؟ این یک کلیشه‌ی ماندگار است و دلیلی هم برای آن وجود دارد. به سادگی چیزی را که قرار است معصوم و سالم باشد بردارید، سپس آن را وارونه کنید. معصومیت و شگفتی دوران کودکی را که شخصیت‌های کودک قرار است داشته باشند، بردارید، به جای آن آن‌ها را پر از کینه کنید. ناهماهنگی بین دو مفهوم متضاد که مجبور به کنار هم قرار گرفتن هستند، باعث ایجاد ناراحتی در مخاطب می‌شود. چند افکت صوتی وهم‌انگیز و محیط مناسب را اضافه کنید، و تقریباً هر چیزی را می‌توان ترسناک کرد.

به طور خاص، بازی‌های ترسناک می‌دانند که چگونه از کلیشه‌ی بچه‌ی ترسناک به بهترین شکل استفاده کنند. هیچ چیز به اندازه‌ی شنیدن قهقهه و دیدن یک بچه‌ی ترسناک در راهرو، لرز به تن گیمر در یک بازی ترسناک بقا نمی‌اندازد. در ادامه به برخی از بهترین نمونه‌ها خواهیم پرداخت.

Amanda (Amanda the Adventurer)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم: استیم

 تاریخ انتشار: ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ 

ناشر: DreadXP 

سبک: وحشت بقاء

در سراسر بازی Amanda the Adventurer، بازیکنان به تدریج متوجه می‌شوند که پشت صحنه‌ی این تقلیدِ ضعیف از «Dora the Explorer»، اتفاقات شومی در جریان است. زمانی که شخصیت اصلی برنامه‌ی کودک مستقیماً با بیننده صحبت می‌کند، معمولاً فقط برای پر کردن زمان است. اما در اینجا کاملاً مشخص است که این دختر کوچولو متوجه تماشاگر می‌شود و به شدت به کمک او نیاز دارد.

بدبختانه آماندا حتی خودش هم نمی‌داند چه مشکلی دارد. بین علایق هولناک و پرخاشگری فزاینده‌ی او نسبت به بهترین دوستش، کاملاً مشخص است که او فقط تا حدی از هر نیروی شیطانی‌ای که به او چسبیده است، آگاه است. تنها چیزی که او می‌داند این است که برای هر آنچه که شده است، دیگر خیلی دیر است.

Six (Little Nightmares)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم‌: پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، سوییچ، کامپیوتر، استدیا 

تاریخ انتشار: ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ 

سبک: وحشت بقا، پازل، پلتفرمر

سازنده: استودیوی تارسیئر

Little Nightmares یکی از اون بازیاست که داستانش رو توضیح نمیده و بازیکن‌ها رو وا می‌داره تا در مورد شخصیت‌ها و معنای کلی بازی حدس بزنن. به همین خاطر، در مورد شخصیت اصلی ریزه‌میزه‌شون، Six، اصلاً یا خیلی کم پیشینه توضیح داده میشه. همه چیزی که بازیکن‌ها می‌دونن اینه که Six می‌خواد از The Maw فرار کنه و اینکه خیلی، خیلی گرسنه‌شه.

معمولاً همین برای همدردی با شخصیت اصلی بازی کافیه. اما با پیشرفت بازی، به شکل آزاردهنده‌ای مشخص می‌شه که Six به اون شیرینی و معصومیتِ که بارونی زردش نشون می‌ده نیست. اون نسبت به قربانی‌های دیگه The Maw خیلی بی‌تفاوتِ و بیشتر روی زنده موندن خودش تمرکز می‌کنه. و وقتی درد گرسنگیش شروع می‌شه، حتی دوستاش هم در امان نیستن.

 Joshua Shepherd (Silent Hill: Homecoming)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم: پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز 

تاریخ انتشار: ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸ 

ناشر: کونامی 

سبک: وحشت بقا

مثل خیلی از ظاهر شدن‌های ارواح در مجموعه بازی‌های Silent Hill، رفتار جاشوا به سختی توضیح داده میشه، سرشار از نمادگرایی عمیقه و عجیب و غریبه. اون در طول بازی جلوی برادرش الکس ظاهر می‌شه، به شکل معماگونه حرف می‌زنه و بعد قبل از اینکه برادرش بتونه از دیدار دوباره لذت ببره، فرار می‌کنه. دیدن اینکه اون پسر داره تو راه‌روی تاریک یه بیمارستان نقاشی می‌کشه، باید نشونه‌ی خوبی باشه، درسته؟

متاسفانه، چون این یه بازی Silent Hill هستش، همه چیز پر از معنی غم‌انگیز و ناراحت‌کننده‌ست. ظاهر شدن‌های ناگهانی جاشوا، راهنمایی‌های رمزآلود و تمایلش برای اینکه همیشه کمی دور از دسترس الکس باشه، همه سرنخ هستن. برادری کوچکی که الکس با تمام وجود می‌خواست نجاتش بده، مدت‌هاست که دیگه وجود نداره.

 Akane و Azami Kiryu در (Fatal Frame 2)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم: پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳، وی، ایکس‌باکس (اوریجینال)

 تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۰۳ 

سبک: وحشت بقا

سازنده: تکنو

جدا کردن دوقلوها همیشه یک داستان غم‌انگیزه، مخصوصاً وقتی که پای آیین‌های آدم‌کشی وسط باشه. تو بازی Fatal Frame 2، آکانه و آزامی کیریو به اندازه‌ی کافی بدشانس بودن که تو شهری به دنیا بیان که انجام همچین کارایی برای حفظ آرامش لازمه. نتیجه‌ی نهایی‌ش هم تبدیل‌شون به یه جفت روح عذاب‌کشده و آدم‌کشِ شبیه به هم بود. راستی، یه عروسک ترسناک هم اون وسط اضافه شده تا اوضاع رو هیجان‌انگیز نگه داره.

این خواهرهای شیطانی با لباس‌های کیمونو، پوست سفید و موهای مشکی که چشم‌هاشون رو پوشونده، کاملاً توی حال و هوای onryō [اونریو: یک روح خشمگین در فرهنگ ژاپنی] قرار می‌گیرن. حالا یه نگاه به علاقه‌شون بنداز که ترجیح می‌دن با هم تو راهروها ظاهر بشن و با صدای یکسان حرف بزنن (با هدف اینکه بازیکن رو بین خودشون گیر بندازن و مثل یه حرکت گازانبری بهش حمله کنن).

The Sink Baby (P.T.)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴ 

تاریخ انتشار: ۱۲ آگوست ۲۰۱۴ 

سبک: وحشت بقا 

سازنده: Kojima Productions [استودیو کوجیما]

برخلاف اکثر موارد اینجا، این بچه‌ی کوچولو اسم رسمی‌ای نداره. حتی به طور کامل تأیید نشده که آیا اصلاً واقعیه یا نه. در حالی که بازیکن‌ها تو راهروی دایره‌وارِ ترسناکِ این دمو سرگردانن، گاهی اوقات گریه و قهقهه‌هایی می‌شنون. اونا در نهایت، وقتی درِ حموم بالاخره باز می‌شه و این رو نشون می‌ده، منبع ظاهریِ این صداها رو کشف می‌کنن.

انگار که صورت بدشکل و دست و پای کوتاه و بی‌مصرفش اون رو به اندازه‌ی کافی ترسناک نمی‌کنه، بچه‌ی تو سینک حرف می‌زنه. نه فقط با جمله‌های کامل، بلکه با صدایی عمیق و باریتون که مو رو به تن همه سیخ می‌کنه. مونولوگ ترسناک اون به داستان‌پیشینه‌ی روح لیزا اشاره می‌کنه که اولش تو رادیو، همون موقع که بازی شروع می‌شه، گفته میشه. هیچ بچه‌ای نباید تا این حد با زندگی پدر و مادرش آشنا باشه.

 Eveline (Resident Evil 7)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم: پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، ایکس‌باکس وان، سوییچ، استدیا، کامپیوتر

 تاریخ انتشار: ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ 

سبک: وحشت بقاء 

سازنده: کپکام

حالا برای دفاع از اِولین، مجبوریم قبول کنیم که تقصیر خودش نیست که تبدیل به همچین کابوسی شده. اون رو توی یه آزمایشگاه به معنای واقعی کلمه، به عنوان یه بچه‌ی وحشتناک طراحی کردن. اِولین یه سلاح بیولوژیکی فوق‌العاده قدرتمنده که به شکل یه بچه‌ی معصوم در اومده و از قالبِ خودش استفاده می‌کنه تا بقیه رو مطابق میلش کنترل کنه. وقتی اون به طور ناخواسته روی یه خانواده‌ی بی‌خبر لوئیزیانا رها می‌شه، به تنهایی مسئول یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌ی بازی‌های ویدیوییِ ۲۰۱۷ می‌شه.

تمایل ریشه‌دارِ اون برای اینکه بخشی از یه «خانواده» باشه، یه حس تراژدی رو هم به شخصیتش اضافه می‌کنه. با اینکه اون به خانواده‌ی بِیکر و همسرِ خودِ ایتن دستور داده تا او رو بکشن، اما چیزی که واقعاً می‌خواد اینه که ایتن بهشون ملحق شه. اون بین قهقهه زدن از خوشحالی به خاطر وحشتی که ایجاد می‌کنه و با ناراحتی فکر کردن به اینکه چرا هیچ‌کس دوستش نداره، نوسان داره. با این حال، این حجم از قدرت تو دستای یه بچه‌ی بی‌ملاحظه، هرگز خوب نیست.

 Alma Wade (F.E.A.R.)

ترسناک ترین بچه ها در بازی های ترسناک

پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ 

تاریخ انتشار: ۱۸ اکتبر ۲۰۰۵ 

سبک: شوتر اول شخص، وحشت 

سازنده: استودیو مونولیت

آلما وید بی‌چون و چرا ملکه‌ی بچه‌های ترسناک تو بازی‌های ویدیویی هست. الهام‌گرفته از شخصیت‌هایی مثل ساداکو تو حلقه و کایاکو تو کینه، آلما یه دختر کوچولوی ترسناکه با موهای مشکیِ لَخت و ژولیده، پاهای برهنه و خونی و انرژی روانیِ فوق‌العاده قویه. این بچه که کل زندگیش توسط شرکت فناوریِ Armachan مورد آزمایش قرار گرفته، به یه روحِ انتقام‌جویِ ‌‌با تمام قدرت تبدیل شده.

تو کل قسمت اولِ FEAR، هر کسی که این دختر کوچولو رو ببینه که آهسته داره نزدیک می‌شه فرار می‌کنه. قدرت‌های روانیِ اون می‌تونن باعث خرابی‌های عظیم، دیوونه شدن آدما و حتی خیلی بیشتر از این‌ها بشه. حتی ظاهر اون هم فقط یه بازتابِ روحیه. بدنِ واقعیِ Alma هنوز عمیقاً تو اون مرکز آزمایشگاه زندانی هستش. شخصیت دختر کوچولوی ترسناکِ اون بر اساس معصومیتِ از دست‌رفتشه خودش ساخته شده. یا شاید هم اون فقط می‌دونه که چقدر ترسناکه و از این موضوع خوشش میاد؟

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *