۰

بررسی دروازه ها در انیمه Solo Leveling

بررسی دروازه ها در انیمه Solo Leveling

در دنیای Solo Leveling، شکارچیان برای محافظت از جامعه در برابر لژیون‌های هیولاهای شرور که فقط آن‌ها می‌توانند شکست دهند، وارد جنگ می‌شوند. برای اینکه این درندگان دنیای انسان را تصاحب نکنند، این شکارچیان با ورود به دروازه‌هایی به بعد دیگری، مبارزه را به سمت آن‌ها می‌برند. اگرچه تا حدودی نادیده گرفته می‌شوند، این دروازه‌ها بخش حیاتی از دنیای Solo Leveling هستند.

دروازه‌ها و سیاه‌چال‌هایی که به آن‌ها منتهی می‌شوند، همگی قوانین و رتبه‌بندی خاص خود را دارند. در مورد باس های نهایی داخل سیاه‌چال‌ها و رتبه‌های خود شکارچیان نیز همینطور است. این دروازه‌ها از بسیاری جهات، اساس بسیاری از اعمال و ماجراجویی‌های درون این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

بررسی دروازه ها در انیمه Solo Leveling

در دنیای Solo Leveling، دروازه‌ها همان نقشی را ایفا می‌کنند که انتظار می‌رود. این درهای آبی شعله‌ور به صورت تصادفی در سراسر جهان ظاهر می‌شوند، چه در یک منطقه شلوغ و چه در جایی خلوت‌تر. ورود به آن‌ها ساکنان را به سیاه‌چال‌هایی هدایت می‌کند که در آن موجودات جادویی شرور ساکن هستند. به همین ترتیب، اگر به موقع وارد این درها نشوند و با آن‌ها مقابله نکنند، ممکن است یک «شکست سیاه‌چال» از طریق این دروازه‌ها رخ دهد. این منجر به انتقال هیولاهای درون سیاه‌چال به دنیای انسان و ایجاد آشوب خواهد شد. بنابراین، شکارچیان تمایل دارند تا حد امکان برای پاک‌سازی یک سیاه‌چال به سرعت عمل کنند.

با انجام این کار، در نهایت دروازه بسته می‌شود، به شرطی که رئیس نهایی سیاه‌چال در طی حمله شکارچیان کشته شود. دروازه‌ها دارای سیستم رتبه‌بندی مشابه سیاه‌چال‌های مربوطه و شکارچیانی هستند که وارد آن‌ها می‌شوند. این رتبه‌ها از E (پایین‌ترین و کم‌خطرترین سطح) تا S (که باعث ایجاد وضعیت اضطراری ملی می‌شوند) متغیر است. این با رتبه‌بندی شکارچیان مطابقت دارد، به طوری که شکارچیان قدرتمند S می‌توانند در صورت نیاز ارتش‌های دشمن را نابود کنند.

به همین ترتیب، شکارچیان E مانند سونگ جین‌وو به طور خاص ضعیف و به سختی از یک انسان معمولی بالاتر دیده می‌شوند، بنابراین پاک‌سازی دروازه‌های با رتبه مشابه به تلاش یا مهارت زیادی نیاز ندارد. عامل اصلی این رتبه‌بندی میزان انرژی جادویی است و همچنین باید توجه داشت که دروازه‌های با رتبه بالاتر بزرگ‌تر هستند. برای مثال، دروازه‌های S شبیه توفان هستند، در حالی که دروازه‌های ضعیف‌تر فقط درهایی معمولی هستند.

همچنین دو نوع دروازه وجود دارد که یکی به مراتب از دیگری رایج‌تر است. دروازه‌های معمولی همانطور که گفته شد عمل می‌کنند و تفاوت اصلی آن‌ها رتبه‌شان است. از طرف دیگر، دروازه‌های قرمز نیز وجود دارند که پاک‌سازی آن‌ها بسیار دشوارتر است. در حالی که دروازه‌های معمولی باز می‌مانند و به شکارچیان اجازه می‌دهند هر لحظه فرار کنند، دروازه‌های قرمز بلافاصله پس از ورود یک شکارچی یا گروه بسته می‌شوند.

برای اینکه دروازه دوباره باز شود، شکارچیان باید رئیس‌نهایی را نابود کنند، بمیرند یا اجازه دهند یک «شکست سیاه‌چال» رخ دهد. کم‌خطرترین دروازه‌های قرمز با رتبه B طبقه‌بندی می‌شوند که به طور معمول آن‌ها را دشوار می‌سازد. به همین ترتیب، تمام سیاه‌چال‌های درون آن‌ها دارای محیط‌های خشن و ویرانی مانند بیابان‌های وحشی هستند. بدترین قسمت این است که این دروازه‌ها به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیستند، زیرا در ابتدا شبیه یک دروازه معمولی به نظر می‌رسند. دروازه‌های قرمز تنها پس از ورود یک شکارچی به ماهیت واقعی خودشان پی می‌برند.

اولین دروازه S-رتبه، کابوسی آمریکایی بود

بررسی دروازه ها در انیمه Solo Leveling

هشت سال پیش از شروع وقایع Solo Leveling، اولین دروازه S-رتبه در سواحل غربی ایالات متحده آمریکا باز شد. این اتفاق ارتش را به طور کامل غافلگیر کرد و آن‌ها مجبور شدند جایزه هنگفتی برای هر شکارچی S-رتبه‌ای که به ندای آن‌ها پاسخ می‌داد، تعیین کنند. با وجود اینکه این امر منجر به تشکیل گروهی متشکل از بیش از ۱۰۰ شکارچی S-رتبه برای مبارزه شد، آن‌ها برای شکست سیاه‌چال و هیولای باس، کامیوش، آمادگی نداشتند. این موجود جادویی نه تنها منطقه ساحل غربی را نابود کرد، بلکه تقریباً همه شکارچیان را نیز به کام مرگ کشاند.

تنها زمانی که تعداد کمی از بازماندگان با جدیت تمام تلاش‌های خود را متحد کردند، توانستند آن موجود را شکست دهند. از آن به بعد، کامیوش به عنوان «بزرگترین مصیبت بشریت» شناخته شد و نمادی از قدرت هیولاهای پشت دروازه‌های S-رتبه به شمار می‌رفت. به همین ترتیب، قهرمانانی که این هیولا را شکست دادند، به طور سخاوتمندانه مورد تقدیر و پاداش قرار گرفتند و به هر یک از آن‌ها اقتدار حکمرانی یک کشور کامل اعطا شد. به همین دلیل، از آن پس به آن‌ها «شکارچیان سطح ملی» لقب داده شد و تعداد کمی می‌توانستند با قدرت و نفوذ آن‌ها رقابت کنند.

قوانین دیگر در مورد دروازه‌ها در Solo Leveling

بررسی دروازه ها در انیمه Solo Leveling

همانطور که گفته شد، دروازه‌ها باید در مدت زمان مشخصی (یک هفته) پاک‌سازی شوند، در غیر این صورت «شکست سیاه‌چال» رخ می‌دهد. به همین ترتیب، پس از نابودی رئیس نهایی سیاه‌چال، دروازه پس از یک ساعت به طور کامل بسته می‌شود. به همین دلیل، اکثر گروه‌ها و اتحادیه‌ها در Solo Leveling اعضای ضعیف‌تر خود را وادار می‌کنند تا در اوایل ورود به سیاه‌چال، کریستال‌های مانا و سنگ‌های اسانس را جمع‌آوری کنند. به این ترتیب، غنایم به طور ایمن جمع‌آوری می‌شوند و گروه می‌تواند مدت‌ها قبل از بسته شدن دروازه، سیاه‌چال را ترک کند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که شکارچیان تنها کسانی هستند که تا به حال وارد این دروازه‌ها شده‌اند و دلیل محکمی هم برای آن وجود دارد. حتی ضعیف‌ترین شکارچی (مانند زمانی که سونگ جین‌وو در ابتدای داستان بود) به اندازه‌ای انرژی جادویی ذاتی دارد که بتوان او را بالاتر از سطح قدرت و توان انسان در نظر گرفت. با این حال، آن‌ها معمولاً برای جمع‌آوری منابع در یک سیاه‌چال در نظر گرفته می‌شوند و مبارزه واقعی بر عهده شکارچیان بسیار قوی‌تر است. نیازی به گفتن نیست که صرف نظر از اینکه یک انسان عادی چقدر آموزش دیده یا مسلح باشد، در صورت ورود به یک دروازه کاملاً بی دفاع خواهد بود.

ارتقاء رتبه‌بندی دروازه‌ها با کلیت دنیاسازی Solo Leveling مطابقت دارد. به عنوان مثال، در مجموعه مانها و رمان، حتی دروازه‌های قرمز نیز در نهایت با قوی‌تر شدن سونگ جین‌وو آسان‌تر می‌شوند. دروازه‌های قرمز هنوز در اقتباس انیمه این مجموعه معرفی نشده‌اند، اما در نسخه دیگر این داستان (مانهوا و رمان) به یک نقطه عطف مهم در داستان تبدیل می‌شوند. در «قوس دروازه قرمز»، سونگ جین‌وو دوست خواهرش را به یک سیاه‌چال می‌برد تا به او نشان دهد زندگی یک شکارچی چقدر می‌تواند سخت باشد.

بدبختانه برای هر دوی آن‌ها، دروازه‌ای که وارد می‌شوند یک دروازه قرمز است. از آن‌جا به بعد، ماجراجویی در سیاه‌چال به سرعت به حمام خون تبدیل می‌شود و تا زمان پاک‌سازی سیاه‌چال، بیشتر اعضای گروه کشته می‌شوند. البته، توانایی‌های جین‌وو پس از بیداری دوم به این معناست که دروازه‌های قرمز همیشه یک تهدید بالقوه نیستند، اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که او قدرتمندتر از همیشه شده باشد.

بعداً مشخص می‌شود که دروازه‌ها به جنگی بین فرمانروایان و پادشاهان گره خورده‌اند، این موجودات قدرتمند نبرد خود را مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند. فرمانروایان با دانستن اینکه دشمنانشان باز خواهند گشت، در واقع اجازه دادند دروازه‌هایی باز شوند تا دنیای انسان با انرژی جادویی غرق شود. از این طریق، برخی از انسان‌ها می‌توانستند قدرت شکارچی شدن را به دست آورند و در برابر تهدید آینده هیولاهای جادویی مبارزه کنند.

اگرچه این به این معنا بود که این جانوران فرصت داشتند در دنیای انسان پرسه بزنند، اما تنها راهی بود که به بشریت در سال‌های آینده فرصتی برای مبارزه می‌داد. شکارچیان سطح ملی نیز ظروف انرژی فرمانروایان هستند که این موضوع را بیشتر به اساطیر خدایگونه Solo Leveling مرتبط می‌کند. در مجموع، دروازه‌ها شاید مهم‌ترین عنصر این مجموعه باشند، زیرا آن‌ها هم منبع قدرت جادویی هستند که شکارچیان از آن استفاده می‌کنند و هم دروازه‌های سیاه‌چال‌هایی هستند که نبردهای آن‌ها در آنجا رخ می‌دهد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *