۰

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

با موفقیت آوردن بازی‌های کنسول شناخته‌شده به گوشی‌ها و تبلت‌ها نیازمند دستیابی به تعادل ویژه‌ای است. شما می‌خواهید نسخه موبایلی همان حس و حال بازی اصلی را داشته باشد، در حالی که در نظر بگیرید استفاده از یک دستگاه با صفحه‌نمایش لمسی معمولا به معنی بازی برای مدت زمان کوتاه و روی وسیله‌ای است که برای بازی طراحی نشده است. بازی Call of Duty: Warzone Mobile نمونه‌ای ایده‌آل برای دستیابی به این تعادل است – این بازی تمام عناصر مهم تجربه PC و کنسول Warzone 2.0 را حفظ می‌کند، در حالی که همه چیز را فشرده‌تر و متمرکزتر می‌کند تا سریع‌تر باشد.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

این بازی، اساسا، نسخه‌ای سرعت‌بالاتر از چیزی است که طرفداران Warzone قبلا می‌شناسند و از آن لذت می‌برند. مود اصلی بازی، بتل رویال موبایل، که یکی از شش حالت موجود در زمان عرضه است، تقریبا شبیه همتای PC و کنسول خود به نظر می‌رسد و حس مشابهی دارد، اما در مقیاسی کمی کوچک‌تر. هر مسابقه فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، تیم‌ها به سه بازیکن محدود شده‌اند و بسیاری از لوت‌هایی که پیدا می‌کنید معمولا از کیفیت بالاتری برخوردارند، بنابراین می‌توانید به سرعت اسلحه‌های مؤثری به دست آورید. نقشه بازی نیز کوچک‌تر است و شما را به منطقه‌ای خاص از Verdansk – نقشه اصلی وارزون که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد – محدود می‌کند. نتیجه این است که این حالت به شما امکان می‌دهد تا به سرعت وارد نبردهای بتل رویال سرگرم‌کننده و شدید شوید و همان هیجان‌ها را با زمان مرده بسیار کمتر تجربه کنید.

اگر با سبک بتل رویالی که PUBG پایه‌گذاری کرد و Fortnite آن را گسترش داد و به اوج رساند، در Call of Duty آشنایی دارید، پس تقریباً تمام چیزهایی که برای دانستن نحوه‌ی کار Warzone Mobile نیاز دارید را می‌دانید، به جز چند تغییر کوچک و هوشمندانه که برای سرعت بخشیدن به روند بازی اعمال شده‌اند. با این حال، فرمول وارزون همچنان به لطف عناصر خاص خود سرگرم کننده باقی مانده است. شما با ۳۶، ۶۰ یا ۱۲۰ بازیکن وارد بازی می‌شوید و به دنبال سلاح برای مبارزه با سایر بازیکنانی می‌گردید که با آن‌ها روبرو می‌شوید، چه به تنهایی و چه در گروه‌هایی با اندازه‌های مختلف. در سراسر نقشه، قراردادهایی پراکنده شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را برای کسب درآمد بردارید و ایستگاه‌های خریدی وجود دارند که می‌توانید پول خود را در آنجا برای ارتقاء‌هایی مانند امتیازهای مرگ (killstreaks) یا امکان احیای هم‌تیمی‌های شکست‌خورده‌ی خود خرج کنید، که با دادن اهداف مشخص به شما و ارائه‌ی راهی واضح برای ارتقاء تجهیزاتتان، حتی زمانی که دائماً با بازیکنان دیگر روبرو نیستید، سرگرم نگه‌تان می‌دارد. مردن (در حالت‌های اصلی) شما را به گولاگ می‌فرستد، جایی که فرصتی برای رویارویی با دیگر کشته‌شدگان اولیه در نبرد تن به تن دارید. برنده‌ی این مبارزه به مسابقه بازمی‌گردد – این همچنان یک مکانسیم عالی برای احیا است که نبردهای شدید و هیجان‌انگیز زیادی را به مسابقات اضافه می‌کند. همه چیز درست همانطور که از وارزون معمولی می‌شناسید عمل می‌کند و این امکان را برای بازیکنان حرفه‌ای فراهم می‌کند که به سرعت وارد یک مسابقه‌ی Warzone Mobile شوند و بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای یادگیری، از آن لذت ببرند.

البته عادت کردن به کنترل‌ها کمی زمان می‌برد. در حالی که کنترل‌های لمسی به اندازه‌ی کافی خوب کار می‌کنند، اما همیشه به خصوص در بازی‌های رقابتی پر سرعت دست و پا گیر به نظر می‌رسند. به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که با کسی بازی می‌کنید که از کنترلر کنسول از طریق بلوتوث یا یک محصول شبیه به Backbone استفاده می‌کند، زیرا آن‌ها می‌توانند به روش‌هایی بپرند و سر بخورند که مدیریت آن‌ها با کنترل‌های لمسی دشوار است. غیرممکن نیست، اما سختی انجام دادن آن‌ها، به ویژه تحت فشار، حس کلی Call of Duty را کاهش می‌دهد. به طور خلاصه، اگر به نسبت کشتن به مرگ خود اهمیت می‌دهید، استفاده از کنترلر توصیه می‌شود.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

علاوه بر بخش انفرادی و گروهی در بازی موبایل رویال، یک بخش گروهی سنتی‌تر با چهار بازیکن و با مبارزات ۲۰ دقیقه‌ای هم وجود دارد، اگر به دنبال تجربه‌ای کمی چاق‌تر اما همچنان سریع هستید. همچنین بخش احیای تولد دوباره (Rebirth Resurgence) وجود دارد که یک حالت از وارزون است و در نقشه جزیره تولد دوباره (Rebirth Island) جریان دارد و خبری از گولاگ نیست. در عوض، تا زمانی که هم‌تیمی‌هایتان زنده بمانند، بازیکنان به صورت دوره‌ای احیا می‌شوند. تنظیمات وارزون موبایل برای این فرمول باعث می‌شود تا بخش احیای تولد دوباره به یک تغییر سرعت هیجان‌انگیز و پرهرج‌ومرج تبدیل شود. مبارزات سریع‌تر، فشار مضاعفی ایجاد می‌کنند، زیرا هر دشمنی که نتوانید او را از پا دربیاورید، می‌تواند به سرعت با هم‌تیمی‌هایش که فکر می‌کردید کشته‌اید، تقویت شود و خودتان نیز برای ادامه کار تیمتان، زنده ماندن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. این بخش، هیجان بازی موبایل رویال را در خود جای داده و می‌تواند آن را به نبردهای نفس‌گیر قایم‌باشک بکشاند و ویژگی‌های خاص خود باعث می‌شود تا کمی اولویت‌هایتان را در شکار دشمنان تغییر دهد.

علاوه بر بتل رویال، وارزون موبایل شامل بخش چندنفره‌ی کلاسیک کالاف دیوتی با حالت‌های «میدان شلوغ» (Mosh Pit) و «شلیک به کشتی» (Shoot the Ship) نیز می‌شود. در میدان شلوغ، با انواع حالت‌های مبتنی بر هدف در تعدادی از نقشه‌های شناخته‌شده‌ی کالاف دیوتی می‌جنگید. حالت شلیک به کشتی نیز همین کار را انجام می‌دهد، اما فقط در دو نقشه از بازی Modern Warfare : «شووت هاوس» و «شیپمنت». در حالی که نصف حالت‌های موجود صرفا با تغییر تعداد بازیکنان در گروه‌ها، حالت‌های مختلفی از بخش موبایل رویال را ارائه می‌دهند، این تنوع راهی عالی برای ایجاد هیجان و جذابیت در وارزون موبایل است، حتی زمانی که حوصله‌ی بتل رویال ندارید. به لطف این انتخاب از حالت‌های بازی، وارزون موبایل بیشتر شبیه به نسخه‌ای کوچک‌تر از کالاف دیوتی سنتی به نظر می‌رسد تا یک نسخه‌ی ضعیف برای موبایل. اکتیویژن همچنین اعلام کرده است که با فصل جدید کالاف دیوتی، نقشه‌های چندنفره‌ی بیشتر و حالت‌های بازی دیگری را اضافه خواهد کرد.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

با وجود این، بهتر است هر دوی این نسخه (موبایل و کنسول/کامپیوتر) را بازی کنید، زیرا وارزون موبایل از قابلیت “پیشرفت مشترک” پشتیبانی می‌کند. این قابلیت فوق العاده است و باعث می‌شود اگر از قبل طرفدار وارزون باشید، تجربه‌ی این بازی روی موبایل لذت‌بخش‌تر شود. همه‌ی موارد قابل انتقال نیستند، اما بسیاری از مهم‌ترین موارد در هر دو بازی در دسترس هستند: پیشرفت در بتل پس، پوسته‌های شخصیت‌هایی که خریده‌اید و مهم‌تر از همه، سلاح‌های آنلاک‌شده و لودآوت‌های ذخیره‌شده‌ی شما. اگر اسلحه‌های مورد علاقه و لودآوت‌هایی دارید که تمرین کرده‌اید، با ورود به حساب اکتیویژن خود، آن‌ها در وارزون موبایل برای شما آماده هستند. همچنین، جوایزی که در وارزون موبایل به دست می‌آورید یا تغییراتی که انجام می‌دهید، به نسخه‌ی کنسول/کامپیوتر منتقل می‌شوند. این همبستگی باعث می‌شود بتوانید وارزون موبایل را اجرا کنید و بلافاصله تجربه‌ای داشته باشید که از قبل از آن راضی هستید، حتی اگر بازی روی موبایل با بازی روی کامپیوتر یا کنسول تفاوت‌هایی داشته باشد. وارزون موبایل تا جایی که امکان دارد، بازی کردن و لذت بردن از آن را برای شما آسان می‌کند.

بهترین ویژگی وارزون موبایل، به‌خصوص برای بازیکنان قدیمی کالاف دیوتی، این است که ورود به آن بسیار آسان است. وارزون موبایل به شما مجموعه‌ای جدید از گزینه‌ها برای تجربه‌ی وارزون ارائه می‌دهد، چه زمانی که در خانه نیستید و چه زمانی که با دوستانی بازی می‌کنید که گوشی را به کنسول ترجیح می‌دهند. این در حالی است که بخش زیادی از جذابیت‌های اصلی بازی حفظ شده است.

درسته که این بازی کار جدیدی انجام نمی‌دهد، اما رویکرد «اگه کار می‌کنه، بهش دست نزن» در وارزون موبایل به خوبی جواب می‌دهد. این یک بازی موبایلی است که از خیلی جهات، به لطف استفاده از تمام المان‌های باهوش طراحی وارزون، هم‌رده با یک تجربه‌ی چندنفره‌ی سنتی قرار می‌گیرد.

یک نکته‌ی احتیاطی آخر: کیفیت بصری بازی به شدت به دستگاه شما بستگی دارد، که البته برای یک بازی ساخته‌شده برای انواع گوشی‌های موبایل قابل انتظاره است.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

سخن نهایی

تصور کردن بازی موبایلی‌ای که به اندازه‌ی Call of Duty: Warzone Mobile به تجربه‌ی کامل چندنفره‌ی یک بازی کنسولی نزدیک شود، سخته. این بازی هیچ چیز جدیدی به دنیای وارزون اضافه نمی‌کند، اما خب، اصلا قرار نیست این کار را انجام دهد. با اینکه کنترل‌های لمسی شما را در مقابل کسانی که از کنترلر بلوتوث استفاده می‌کنند در موقعیت ضعف قرار می‌دهند و اگر گوشیتان جزو جدیدترین و قدرتمندترین‌ها نباشد، ممکن است در زمینه‌ی نرخ فریم و کیفیت بافت‌ها با مشکلاتی مواجه شود، وارزون موبایل به شکل عالی از نقشه‌ها و المان‌های گیم‌پلی برای ارائه کردن یک تجربه‌ی بتل رویال سریع و سرگرم‌کننده استفاده می‌کند. اگر از قبل طرفدار وارزون هستید، قابلیت پیشرفت مشترک باعث می‌شود این بازی حس یک گسترش برای تجربه‌ی موردعلاقه‌‌ی شما را داشته باشد، با این مزیت که حالا فرصت‌های بیشتری برای تجربه‌ی آن دارید. منصفانه است که بگوییم بهترین ویژگی وارزون موبایل این است که بازی کردن بیشتر وارزون را برای شما آسان‌تر می‌کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *