۰

چگونه دستگاه ردیابی مدیریت ناوگان مناسب را انتخاب کنیم؟

دستگاه‌های ردیاب GPS به مدیریت ناوگان این امکان را می‌دهند که تمام وسایل نقلیه تجاری خود را در زمان واقعی ردیابی کنند و عملیات ناوگان خود را بهینه کنند و در نتیجه استفاده بهینه از منابع و رضایت مشتری بهبود یابد.

اما با تعداد بی‌شماری از گزینه‌های موجود، چگونه می‌توانید بهترین دستگاه ردیابی GPS را برای رفع نیازهای مدیریت ناوگان و ردیاب خودرو مناسب خود انتخاب کنید؟

نکات انتخاب ردیاب مناسب

۱. ردیابی در زمان واقعی:

این سیستم باید ردیابی زنده و ویژگی‌های بلادرنگ را فراهم کند تا شما را قادر سازد مکان دقیق هر وسیله نقلیه در ناوگان خود را ردیابی کنید. دانستن مکان فعلی خودرو به موارد زیر کمک می کند:

به طور فعال زمان تخمینی رسیدن هر وسیله نقلیه را در مقصد محاسبه کنید.

در صورت تصادف یا خرابی وسیله نقلیه، پاسخ اضطراری را ارائه دهید.

نکات انتخاب ردیاب مناسب

۲- ایمنی:

ردیاب جی‌پی‌اس باید دارای هشدارها و اعلان‌های خودکار در زمان واقعی باشد تا شما را قادر به نظارت بر رفتار رانندگی رانندگان از جمله سرعت بیش از حد، دور آرام، شتاب‌گیری سریع، ترمز شدید، پیچ‌های خشن و موارد دیگر کند. این امکانات برای ردیاب ماشین سنگین به جلوگیری از حوادث کمک می کند.

کارت امتیازی راننده به شما این امکان را می دهد که رفتار ضعیف رانندگی را به طور فعال اصلاح و کنترل کنید و ایمنی را به حداکثر برسانید.

با اطلاعات عیب یابی خودرو، می توانید هرگونه تغییر در وضعیت یا عملکرد دارایی های خودروی خود را نظارت کنید.

۳- ژئوفنسینگ:

این سیستم باید به شما امکان ایجاد یک ژئوفنس دیجیتال در اطراف یک مکان خاص را بدهد.

سپس این سیستم بلافاصله هشداری را برای مدیران ناوگان ارسال می کند که وسیله نقلیه به یک مرز جغرافیایی از پیش تعریف شده وارد یا خارج شود.

۴- تعمیر و نگهداری ناوگان:

نرم افزار ردیابی باید یک برنامه تعمیر و نگهداری خودکار وسیله نقلیه را برای به روز ماندن در مورد تعمیر و نگهداری خودرو و کاهش خرابی ها و خرابی های برنامه ریزی نشده ارائه دهد.

هشدارهای تشخیصی در زمان واقعی به انجام اقدامات اصلاحی قبل از اینکه مشکل شناسایی شده شدیدتر شود و نیاز به تعمیرات پرهزینه داشته باشد، کمک می کند.

۵- اندازه مناسب ناوگان و کارکنان:

این سیستم باید بینش های ارزشمندی را برای کمک به مدیریت در تصمیم گیری آگاهانه ارائه دهد.

با دانستن تعداد دفعات استفاده رانندگان از هر وسیله نقلیه، می توانید به راحتی تعداد مورد نیاز خودرو را با تقاضای واقعی مطابقت دهید.

این به شما امکان می‌دهد تا استفاده از دارایی‌های وسایل نقلیه ناوگان خود را بهبود ببخشید و اندازه ناوگان مناسب را حفظ کنید، که منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه می‌شود.

با داشتن توانایی پیش‌بینی تغییرات فصلی و سایر تغییرات تقاضا، می‌توانید کنترل بهتری بر سطوح کارکنان داشته باشید. این به شما کمک می کند تا هزینه های اضافه کاری را کاهش دهید و بهره وری نیروی کار را بهبود بخشید.

۶- افزایش خدمات مشتری:

سیستم باید بهینه سازی مسیر را فعال کند. با بهینه سازی مسیرها، می توانید اطمینان حاصل کنید که رانندگان به موقع به مقصد خود می رسند. این منجر به رضایت مشتری می شود.

۷-گزارش ها و تجزیه و تحلیل:

راه حلی را انتخاب کنید که گزارش های سفارشی، داشبوردها و ابزارهای تحلیلی را ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای برای بهبود عملیات ناوگان بگیرید.

۸- بودجه شما:

سیستم های ردیابی در رنج قیمت های مختلف موجود می باشد. بنابراین، شما باید سیستمی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با بودجه و محدوده قیمت شما باشد.

انتخاب مدیریت ناوگان مناسب

۹- ویژگی های محصول و خدمات ارائه شده:

فناوری اختصاصی/غیر اختصاصی : بررسی کنید که آیا دستگاه ردیابی اختصاصی است یا غیر اختصاصی. دستگاه‌های اختصاصی را فقط می‌توان با یک نرم‌افزار مارک خاص استفاده کرد و تا زمانی که به استفاده از نرم‌افزار مارک‌دار ادامه دهید مفید خواهند بود.

از سوی دیگر، فناوری غیر اختصاصی سازگار است و می‌تواند همراه با نرم‌افزار مدیریت ناوگان فروشنده شخص ثالث استفاده شود .

یکپارچه سازی و سازگاری : راه حل باید بتواند داده های گرفته شده را با سایر نرم افزارها و دستگاه های شخص ثالث یکپارچه و به اشتراک بگذارد.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که زیرساخت های مخابراتی در شرکت شما با روش ارتباطی که دستگاه GPS از آن استفاده می کند، سازگار است.

مقیاس پذیری : یک راه حل ردیابی مقیاس پذیر را در نظر بگیرید که می تواند با تغییر نیازها یا تقاضاها با رشد کسب و کار شما سازگار شود.

سهولت استفاده : اگر فناوری بیش از حد پیچیده باشد، ممکن است برای کاربران گیج کننده باشد. بنابراین، یک سیستم بسیار کاربرپسند را انتخاب کنید. نصب، استفاده و نگهداری آن باید ساده، سریع و آسان باشد.

دسترسی : سیستم باید از طریق دستگاه های مختلف از جمله دسکتاپ، تبلت یا تلفن همراه قابل دسترسی باشد. رابط کاربری گرافیکی باید ساده و شهودی باشد.

نمای چشم پرنده : چه چیزی می تواند شگفت انگیزتر از مشاهده حرکت وسایل نقلیه در یک نقشه بلادرنگ باشد؟ بنابراین، راه حلی را انتخاب کنید که بتواند در یک نگاه، در هر نقطه از زمان، دید ماهواره ای و دید پرنده ای از موقعیت ناوگان شما در میدان را ارائه دهد.

انعطاف‌پذیری/سفارشی‌سازی : انواع مختلف ناوگان نیازهای ردیابی متفاوتی دارند. بنابراین، انعطاف پذیری نرم افزار برای استفاده حداکثری از ردیاب GPS کلیدی است. نرم افزاری را انتخاب کنید که منعطف و قابل تنظیم با نیازهای شرکت شما باشد.

نمایش و پشتیبانی آموزشی : ارائه‌دهنده راه‌حل باید نمایش و آموزش دقیقی را در حین و پس از اجرا انجام دهد تا تمامی کارکنان بتوانند ویژگی‌های موجود و نحوه استفاده از آنها را درک کنند.

ارائه دهنده باید کارکنان را قادر سازد تا از نرم افزار تا حد توان خود استفاده کنند.

عیب یابی/پشتیبانی فنی : ارائه دهنده راه حل باید پشتیبانی فنی ۲۴/۷ را برای رفع هر گونه مشکل فنی که کاربران با آن مواجه می شوند ارائه دهد.

گارانتی : گارانتی محصول نشانگر خوبی از کیفیت یک محصول است. به همین دلیل مهم است که دوره گارانتی ارائه شده توسط ارائه دهنده را تأیید کنید.

با پیشنهاد گارانتی طولانی مدت، لازم نیست نگران هزینه تعویض یا تعمیر سیستم ردیابی خود باشید.

ارتقاها : شرکتی را انتخاب کنید که بهبود مستمر محصولات موجود را برای ارائه ارتقاء محصول انجام دهد و همچنین بر روی نوآوری های آینده بر اساس پیشرفت های تکنولوژی سرمایه گذاری کند.

رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *