۰

نقد و بررسی بازی Banishers: Ghosts Of New Eden

نقد و بررسی بازی Banishers: Ghosts Of New Eden

همانطور که از عنوان این بازی پیداست، جدیدترین بازی از سازندگان Life is Strange، Don’t Nod، پر از شکار ارواح و اتفاقات ترسناک است. با این حال، در هسته خود، این بازی داستانی عاشقانه و تاثیرگذار در مورد زندگی، مرگ و فداکاری است. این مسیر برای یک بازی نقش آفرینی اکشن چندان معمول نیست و این فقط یکی از چند ویژگی کلیدی است که باعث می شود Banishers در ژانر خود غیرمعمول باشد. بین انفجارهای اکشن خشک و تکراری، این لحظات آرامتر هستند که بازی به خودی خود می درخشد. همانطور که در بازی Vampyr، یکی از بازی های قبلی استودیو، عمیق شدن در زندگی شخصیت های مختلف و گرفتن تصمیمات سخت با عواقب گسترده است که بازی را به یاد ماندنی می کند.

بازی با ورود دو شخصیت اصلی، آنتیا دوآرته و رد مک رایت به سواحل شنی جزیره خیالی نیو ایدن در ماساچوست آغاز می شود. سال ۱۶۹۵ است و این دو از شکارچیان ارواح که به نام banishers شناخته می شوند، مأموریت دارند ارواح و شبح هایی را که هنوز در دنیای ما بین زندگی و دنیای پس از مرگ گرفتار شده اند، از بین ببرند. همانطور که می بینید، نیو ایدن دچار یک نفرین بد شده است. آزارها مکرر است، هوا به طور مداوم سرد و غم انگیز است، محصولات در حال از بین رفتن هستند، دام ها تلف شده اند و ساکنان جزیره به شدت به کمک نیاز دارند. با این همه تأثیرات ماندگار، این نفرین ساده ای نیست و در حالی که سعی می کنند روحی به خصوص قدرتمند را تبعید کنند، آنتیا به طرز غم انگیزی کشته می شود در حالی که رد در اعماق یخ زده اقیانوس فرو رفته و برای مردن رها شده است.

نقد و بررسی بازی Banishers: Ghosts Of New Eden

رد غمگین پس از بیدار شدن در طرف دیگر جزیره، به سرعت با معشوق مرده خود دوباره ملاقات می کند. اکنون آنتیا یکی از همان ارواحی است که قبلاً شکار می کرد و این او را مجبور می کند با این واقعیت که خودش به چیزی که از آن متنفر است تبدیل شده است کنار بیاید. از این نقطه به بعد، می توانید به طور مداوم بین هر دو شخصیت سوئیچ کنید. سپس شما مجبور به اولین انتخاب از میان بسیاری از انتخاب هایی می شوید که باید در نظر بگیرید، زیرا از شما خواسته می شود تا سوگند مهمی یاد کنید. آیا سرنوشت آنتیا را قبول می کنید و روح او را رها می کنید تا به دنیای بعد از مرگ برود، یا برای زنده کردن او جان ساکنان را فدا می کنید؟ در ابتدا، من گزینه اول را انتخاب کردم، زیرا هر چقدر هم که می خواستم آنتیا را احیا کنم، کشتن ساکنانی که درخواست کمک کردند، هرگز با من سازگار نبود. از نظر اخلاقی هم به نظر انتخابی کاملاً واضح بود. سپس شروع به ملاقات با ساکنان نیو ایدن کردم، به تدریج در زندگی آنها عمیق شدم و تاریک ترین اسرارشان را کشف کردم و موضع من شروع به تغییر کرد.

همانطور که در سراسر جزیره به سمت شهر نیو ایدن سفر می کنید تا هم نفرین را متوقف کنید و هم جسد آنتیا را بازیابی کنید، با بسیاری از ساکنانی روبرو می شوید که به دلایلی توسط ارواح عذاب دیده ای که هنوز نمی توانند به دنیای بعد بروند، تسخیر شده اند. اولین وظیفه شما این است که بفهمید دلیل این تسخیر چیست، که معمولاً حول صحبت با فرد تسخیر شده قبل از کاوش در یک یا دو منطقه برای جمع آوری سرنخ ها می چرخد – شاید جستجو در خانه ای پراکنده با یادداشت ها یا جستجو در صخره ای برای پیدا کردن یک جسد. ارواح به دلیل کار ناتمامی که دارند باقی می مانند – استدلال آنها می تواند بدخواهانه یا خیرخواهانه باشد. وظیفه شما این است که عاملان این کار را چه از نوع ماورایی و چه از نوع ملموس، بیرون بکشید. پس از انجام این کار، باید یک تصمیم مهم بگیرید. می توانید با فدا کردن آنها، گناه را به گردن زندگان بیندازید و به این ترتیب به آنتیا اجازه دهید تا از جوهره آنها برای کمک به احیای خود تغذیه کند؛ می توانید روح را به دنیای دیگر منتقل کنید؛ یا می توانید روح را تبعید کنید و آنها را به عذابی ابدی محکوم کنید.

با این حال، رمزگشایی از تمام جزئیات برای رسیدن به یکی از این نتیجه‌گیری‌ها به آن اندازه که ممکن است فکر کنید، پیچیده نیست. قدرت‌های ماوراء طبیعی آنتیا به شما اجازه می‌دهد تا نگاهی به گذشته داشته باشید و مسیرهایی را برای دنبال کردن آشکار کنید، اما هیچ فرآیند استنتاج یا بازجویی وجود ندارد و بدون پیدا کردن تمام سرنخ‌های مشخص‌شده، پیشرفت غیرممکن است، بنابراین جمع‌آوری شواهد از نظر گیم‌پلی چندان جذاب نیست. شما اساساً راه حل را اجرا می‌کنید به جای اینکه خودتان قطعات را کشف و کنار هم قرار دهید. داستان‌هایی که به آرامی آشکار می‌شوند هنوز هم می‌توانند توجه شما را جلب کنند، حتی اگر نقش‌آفرینی بازیکن محدود باشد، اما ناامیدکننده است که این لحظات به یافتن هر چیز درخشان و قابل تعامل در یک منطقه خاص خلاصه می‌شود.

نقد و بررسی بازی Banishers: Ghosts Of New Eden

نقد و بررسی بازی Banishers: Ghosts Of New Eden

خود تسخیرها به موضوعات متنوعی می‌پردازند، از حسادت و عواقب جنگ تا برده داری و عشق ممنوعه. هر کدام نیز به طور کلی به خوبی نوشته شده‌اند و اغلب به یک منطقه خاکستری اخلاقی می‌چسبند که تصمیم‌گیری مستقیم را دشوار می‌کند. البته این همیشه اینطور نیست و برخی تسخیرها وجود دارند که انتخابی آسان را ارائه می‌کنند، مانند زمانی که با قتل نژادی و سایر جنایات هولناک روبرو هستید. با این حال، درگیری مرکزی سرنوشت آنتیا هنوز هم می‌تواند باعث تامل شود. داستان Banishers دارای پنج پایان احتمالی است، بنابراین در حالی که هر تسخیر ممکن است یک انتخاب دودویی ارائه دهد، هر تصمیم یک اثر تجمعی دارد که بر نحوه روایت داستان تأثیر می‌گذارد. حتی زمانی که مجرم بی‌چون و چرا است، ممکن است به خاطر شریک فوت شده خود، مجرمان را ببخشید. این موضوع پویایی جالبی را به هر انتخاب اضافه می‌کند، زیرا شما با انواع معضلات اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کنید.

یکی از دلایل مؤثر بودن این موضوع این است که رابطه آنتیا و رد پیچیده و واقعی به نظر می‌رسد. رد ممکن است مانند یک قهرمان اکشن خشن به نظر برسد، اما در لحظات آرامش‌بخش‌تر که با آنتیا به اشتراک می‌گذارد، جنبه لطیف‌تری از او آشکار می‌شود. او ممکن است یک کهنه سرباز جنگ باشد، اما چین و چروک وابستگی دارد و اغلب تحت تأثیر احساساتش قرار می‌گیرد. آنتیا باتجربه‌تر از این دو شکارچی ارواح است و به ندرت اجازه می‌دهد احساسات در کارش دخالت کند، بنابراین این دو سبک متضاد به روش‌های جذابی از یکدیگر بازی می‌کنند. بین این دو، لحظاتی از شوخ طبعی نیز وجود دارد، زیرا این زوج شوخی‌های درونی را به اشتراک می‌گذارند و Einblicke در تاریخ مشترک خود ارائه می‌کنند. گاه به گاه، داستان به موضوعات عمیق تری مانند تربیت کوبایی آنتیا و گذشته پشیمان کننده رد نیز می پردازد که لایه های اضافی به نحوه تعامل آنها با دیگران اضافه می کند. نیازی به گفتن نیست که Banishers شما را به دردسر Red و Antea می اندازد، که هر تصمیم را به تفکر بیشتر برمی انگیزد.

نیمی دیگر از بازی حول محور مبارزه و اکتشاف می چرخد. دید سوم شخص نزدیک آن یادآور جدیدترین بازی های God of War است و اکشن نیز چندان متفاوت نیست و ترکیبی استاندارد از حملات سبک و سنگین، جاخالی دادن و بلوک ارائه می دهد که دومی در صورت زمان بندی مناسب به عنوان دفع عمل می کند. رد همچنین برای حملات از راه دور به یک تفنگ دسترسی دارد که شلیکی قدرتمند و زمان بارگذاری مجدد مناسب با دوره را ارائه می دهد که از شلیک چندین گلوله در یک توالی سریع جلوگیری می کند. با این حال، تمرکز اصلی بر روی مبارزات تن به تن است، زیرا شما با استفاده از قمه مورد اعتماد رد، دشمنان را می شکنید.

نقد و بررسی بازی Banishers: Ghosts Of New Eden

این مزدور سابق در برابر ارواح خشمگینی که با آنها روبرو خواهید شد، کارآمدتر است، در حالی که آنتیا در برابر تهدیدات ملموس تر کارآمدتر است. سبک مبارزه آنتیا چندان با رد متفاوت نیست، به جز اینکه او به جای هر نوع سلاحی از مشت های خود استفاده می کند. با این حال، او تعدادی از توانایی‌های ماوراء طبیعی را در اختیار دارد، از جمله یک حمله داش برای نزدیک شدن به دشمن و انفجار منطقه‌ای. این قدرت ها به اکتشاف نیز منتقل می شوند و به شما امکان می دهند پس از باز شدن قفل، از شکاف ها عبور کنید و مسیرهای مسدود شده را پاک کنید.

مبارزه مناسب است اما هرگز به رتبه بهترین های این ژانر نمی رسد. هنگام جابجایی بین انیمیشن ها، کمی خشکی وجود دارد که از روان شدن حرکات شما در طول مبارزه جلوگیری می کند – و به حس ناخوشایندی می انجامد – و شما معمولاً می توانید با دکمه زنی در اکثر درگیری ها پیروز شوید، که هر عنصر استراتژیک را از مبارزه دور می کند. شما به یک درخت مهارت متوسط دسترسی دارید که به شما امکان می دهد توانایی های موجود را با انواع بوف ها تقویت کنید، اما مبارزه به اندازه کافی تکامل نمی یابد تا از تکرار در نیمه دوم بازی جلوگیری کند. در حدود ۱۵ ساعت، من می توانستم با درگیری های بسیار کمتری کار کنم، به خصوص زمانی که نوع دشمنان رو به اتمام بود.

با وجود برخی از نقص ها، Banishers: Ghosts of New Eden یک تجربه جذاب است که به لطف داستان عاشقانه و شخصیت های جذابش، فراتر از ژانر اکشن نقش آفرینی خود عمل می کند. انتخاب های دشوار و عواقب آنها به شما این حس را می دهد که در دنیای بازی تأثیر واقعی دارید و اکتشافات و مبارزات، اگرچه عالی نیستند، اما به اندازه کافی سرگرم کننده هستند که شما را تا انتها جذب کنند. اگر به دنبال یک بازی اکشن نقش آفرینی هستید که کمی متفاوت باشد و شما را به چالش بکشد تا در مورد انتخاب هایتان فکر کنید، Banishers ارزش بررسی دارد.

نکات مثبت:

  • داستان عاشقانه تاثیرگذار
  • شخصیت های پیچیده و جذاب
  • انتخاب های دشوار با عواقب واقعی
  • اکتشافات و مبارزات سرگرم کننده

نکات منفی:

  • مبارزه می تواند تکراری شود
  • عدم وجود تنوع در نوع دشمن
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *