۰

چه چیزی یک بازی را تبدیل به اثر سولز لایک می کند ؟

اثر سولز لایک

چه چیزی یک بازی را تبدیل به اثر سولز لایک می کند ؟

عنوان Dark Souls راه را برای یک زیرژانر کامل بازی هموار کرد، اما چیزی که واقعاً یک بازی را شبیه به سولز می‌کند، در طول سال‌ها در هم ریخته شده است.اصطلاح Soulslike در مورد بازی‌ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و اغلب به سادگی به این معنی است که یک بازی دشوار است. زیرژانر Soulslike که برخاسته از خشونت سری Souls است، ویژگی‌هایی را که با Dark Souls شروع شد، دارد، اما سختی آن تنها یکی از عوامل یک بازی واقعی Soulslike است. با کاوش عمیق‌تر، بازیکنان به یک سبک گیم‌پلی محبوب اما سوء تفاهم‌شده دست پیدا می‌کنند که به دلیل سوء تفاهم اساسی از مولد آن وجود دارد.Dark Souls به خاطر باس های سخت و ارسال بازیکنان به عنوان مجازات مرگ شناخته شده است ، اما اینها فقط عناصر طراحی سطح به یک سبک گیم پلی هستند که دارای یک فکر و مراقبت است. در حالی که Soulslike برای بازی های دشوار یا داستانی که در یک مکان تاریک و قرون وسطایی قرار گرفته است ، به یک اصطلاح جالب تبدیل شده است ، چیزهای بیشتری وجود دارد که چه چیزی Dark Souls را چنین موفقیتی غرق کرده است.

اثر سولز لایک

سولز لایک چیست ؟


زیرزمین Soulslike در ژاپن سرچشمه می گیرد ، با تأثیرگذاری بر ژانر شامل نبردهای چالش برانگیز هیولا هانتر که نیاز به تمرکز بر جنگ های آمادگی و یادگیری و مضامین تاریک ، خارق العاده و قرون وسطایی دارد. نامگذاری زیر مجموعه ها پس از بازی های محبوب و تعریف کننده ژانر چیز جدیدی در صنعت نیست. این سنت نامگذاری از عناوین Metroidvania ، که عناصر Metroid و Castlevania را ترکیب می کنند ، پیروی می کند. فریب نخورید ، هر چند ؛ بازی های Soulslike برای ضعف قلب نیست. آنها غالباً از گیمرهایی که به دنبال یک چالش هستند ، پذیرایی می کنند. از مشکل متوسط ، مرموز و مبارزه با تمرکز بر خواندن الگوهای دشمن ، ویژگی هایی هستند که بازی های سولز را تعریف می کنند. با این حال ، تمرکز بر روی پاسخ های دشمن و منابع محدود نیز وجود دارد ، بنابراین بازیکنان نمی توانند بدون برنامه ، از طریق این بازی ها به زور بی رحمانه بپردازند. آنها باید استراتژیک کنند. بازی های Soulslike به طور معمول دارای مکانیک چکپوینت شبیه به آتش Dark Souls هستند که شکاف بین نمونه های جنگی و مناطق امن را نشان می دهد که بازیکنان می توانند توانایی های خود را بالا ببرند اما در هنگام استفاده از این چک پوینت ها (بون فایر ) دشمنان را مجدداً ریسپان می کنند. این بازی ها همچنین دارای یک سیستم ارزی هستند که با شکست دادن دشمنان به آن اضافه می شوند. این که آیا آنها روح ، پژواک خون یا هر چیز دیگری هستند ، این ارز به توانایی یک بازیکن در به روزرسانی خود کمک می کند. همچنین مبارزاتی مانند سولز وجود دارد که توسط Stamina Meters مشخص می شود ، که بازیکنان را وادار به استراتژی در یک مبارزه می کند ، و دشمنانی که می توانند بازیکنان را حتی برای یک اشتباه واحد مجازات کنند.

اثر سولز لایک

یکی از مشهورترین بازی های ژانر Soulslike ، Bloodborne است. به جای بون فایر ، Bloodborne از لامپ ها به عنوان مکان های استراحت استفاده می کند. هر دو بازی همچنین دارای یک سیستم ارزی هستند که در آن شکست دادن دشمنان به بازیکنان اجازه می دهد تا (سول ) بیشتری را جمع کنند و توانایی های جدید را باز کنند. Bloodborne و Dark Souls همچنین مکانیک شفابخشی را در قالب موارد محدودی که بازیکنان می توانند از آن استفاده کنند ، به اشتراک می گذارند اما نمی توانند کاملاً به آن اعتماد کنند.

علی رغم اینکه پلتفرم بودن هستند ، هر دو سلولهای توخالی شوالیه و مرده دارای ویژگی های بسیاری هستند که متناسب با ژانر سولز هستند. هر دو این بازی ها و بازی هایی که در بالا مورد بحث قرار گرفتند ، دارای سکانس های مبارزه وحشیانه و عناصر مانند Permadeath هستند که به مکانیک هر دو بازی کمک می کنند. اگرچه Permadeath سلول های مرده معمولاً دائمی است ، اما Knight Hollow دارای عناصر جسد است که به بازیکنان اجازه می دهد تا مواردی را که پس از مرگ کاهش یافته است ، بازیابی کنند. این مکانیک به بازیکنان این فرصت را می دهد که علی رغم اینکه مردند ، مانند Dark Souls ، خود را بازیابی کنند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *