۰

نقد و بررسی بازی تکن Tekken 8

نقد و بررسی بازی تکن Tekken 8

بزرگ‌ترین چالش Tekken 8 این است که بر تجربه‌ای از بازی مبارزه‌ای که در طول بیش از هشت سال به کمال رسیده است، بسازد، بدون اینکه احساس کند دوباره روی زمین‌های قدیمی قدم می‌زند یا اساس و بنیاد گذاشته شده توسط خود را بی‌جهت زیر و رو می‌کند. خوشبختانه، این چالشی است که استودیو Bandai Namco با معرفی یک سیستم مبارزه بهبودیافته با تمرکز بر تهاجمی بودن، یک فهرست خیره کننده از ۳۲ مبارز و یکی از محکم‌ترین تجربه‌های آنلاین که تا به حال در یک بازی مبارزه‌ای دیده‌اdم، آن را برآورده می‌کند.

نقد و بررسی بازی تیکن Tekken 8

جاذبه اصلی Tekken 8 سیستم Heat است که یک سیستم جدید به مجموعه ای از مکانیزم های مبارزه از قبل رضایت بخش اضافه می کند. برخی از حرکات در رپرتوار هر جنگنده، انفجاری از انرژی سفید در هنگام تماس ساطع می کنند که به نوبه خود، هاله ای از همان انرژی را در اطراف اندام شخصیت فعال می کند. در حالی که در این حالت قرار دارد، شخصیت‌ها می‌توانند هنگام دفاع شدن آسیب بیشتری وارد کنند، به یک Heat Dash سریع یا Heat Smash قدرتمند دسترسی پیدا کنند و بسته به شخصیت، چند امتیاز منحصر به فرد دریافت کنند. به عنوان مثال، Claudio در حالی که Heat فعال است به حملات Starburst تقویت شده و قدرتمند دسترسی پیدا می‌کند، در حالی که Leroy می تواند هر زمان که از یکی از حملات منحصر به فرد دفع یا برگشت استفاده می کند، زمانی را به Heat meter خود اضافه کند که او را برای مدت طولانی تری شارژ نگه می دارد. Heat فقط یک بار در هر راند قابل فعال شدن است و فقط برای مدت کوتاهی فعال است که منجر به تاکتیک‌های تهاجمی‌تر می‌شود. اگرچه به راحتی می توان آن را به عنوان یک مکانیزم بازگشت در نظر گرفت، اما کاربرد استراتژیک و تطبیق پذیری بسیار بیشتری دارد که به این معنی است که می تواند برای حمله تهاجمی یا یک Hail Mary استفاده شود.

این باعث می شود هر نبرد مانند یک مسابقه بزرگ و سخت احساس شود، که به نظر ما یک تغییر تازه برای فرنچایز است. Tekken همیشه با مبادله مشت‌ها در حین مسابقه، توانایی بالا بردن آدرنالین را داشته است، اما نوساناتی که یک فعال‌سازی Heat در زمان مناسب می‌تواند ایجاد کند، هیجان را برای هر دو بازیکن و تماشاچیان به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. مهمتر از آن، سیستم Heat جدید راه را برای خرد کردن بی‌فکر دکمه‌ها به منظور اعمال خشونت باز نمی‌کند. در حالی که قطعا می‌توان با ضربه زدن چند دکمه، یک یا دو مبارزه را برنده شد، بازیکنانی که ترجیح می‌دهند منتظر لحظه مناسب برای ضربه زدن باشند، اغلب برنده خواهند شد و به سبکی خشن و سینمایی، ممکن است فقط نیاز به انجام برخی تنظیمات برای مقابله با غیرقابل پیش‌بینی بودن mashers داشته باشند. سیستم Heat جدید چیزهای زیادی برای بازیکنان جدید و بازگشته Tekken ارائه می دهد و تهدید به یک تغییر شدید در جریان یک نبرد با لمس یک دکمه، لحظات پرتنشی را ایجاد می کند و در صورت موفقیت لحظات رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت.

حمله‌های Heat Smash برخی از جذاب‌ترین‌ها در کل بازی هستند. آن‌ها شبیه Rage Arts هستند، حرکت فوق‌العاده یک بار مصرفی که فقط در سلامتی بحرانی در دسترس است، اما دیگر نیازی به انتظار تا زمانی که نزدیک مرگ هستید ندارند، بنابراین می‌توانند در هر زمانی به صورت استراتژیک استفاده شوند، تا اینکه به عنوان یک بازگشت در لحظه های ناامید و ناگوار مورد استفاده قرار گیرند. آنها همچنین شخصیت بیشتری از Tekken را به هر مسابقه تزریق می کنند. یکی از Heat Smashes مورد علاقه ما متعلق به Kuma، خرس قهوه‌ای بزرگ، است که حریف خود را با یک ماهی بزرگ و مضحک می‌کوبد، فقط برای اینکه آن ماهی برای بقیه دور به طور ناامیدانه در رینگ دور می‌زند. این یک حرکت قدرتمند با اجرایی خنده دار در پایان است و من همیشه آن را قدردانی خواهم کرد.

نقد و بررسی بازی تکن Tekken 8

نقد و بررسی بازی تکن Tekken 8

کوما و پاندا بلافاصله توجه را به خود جلب می کنند – آنها هر دو خرس های دوپا هستند که به راحتی دیده می شوند – اما آلیسا اندروید و سرش قابل جدا شدن، Safina با حرکات و حرکات شبیه عنکبوت، و Yoshimitsu با چشمان قرمز خیره کننده و زره آبی شگفت انگیز برخی از طراحی های جدید مورد علاقه ما برای شخصیت های بازگشتی هستند.

به لیست سه چهره جدید اضافه می شوند و هر سه به روش های مختلف سرگرم کننده هستند. Azucena همیشه در حال حرکت است، که شایسته شخصیت “Coffee Queen” او است. او می تواند به راحتی از حملات دور شود و در حالی که حریف در معرض دید است، ضربات بازدارنده ای وارد کند. ویکتور یک مامور ویژه آرام و جمع و جور است که تسلیحات پیشرفته ای را در اختیار دارد و در اطراف رینگ تلپورت می شود.

در حالی که شخصیت های جدید راه های جدیدی برای مبارزه ارائه می دهند، لیست بازگشتی نیز دارای تعداد زیادی حرکت جدید برای یادگیری است. بازیکنان Tekken باتجربه توانایی ها و ترکیبات جالب و جدیدی را پیدا خواهند کرد که قبلاً وجود نداشتند، که به این معنی است که هر کسی در لیست یادگیری جدیدی برای کاوش دارد.

هر مبارز همچنین مجموعه ای از گزینه های سفارشی سازی را برای انتخاب دارد که به شما امکان می دهد جنگنده مورد علاقه خود را مطابق میل خود تنظیم کنید. تی شرت، کت، کلاه و موارد دیگر را می توان روی شخصیت قرار داد یا با پول درون بازی خریداری کرد – که خوشبختانه در دسترس است.

Tekken 8 ترکیبی چشمگیر از حالت ها را ارائه می دهد که از مسابقات استاندارد تا برخی از تغییرات جالب متفاوت هستند. بازی آنلاین هسته اصلی بازی خواهد بود و Tekken Fight Lounge مرکز همه چیز خواهد بود. در اینجا، آواتارهای ساخته شده توسط بازیکن در یک فضای آرکید مجلل ملاقات می کنند، در ماشین های آرکید می نشینند و در مسابقات Quick، Ranked، Player و Group با یکدیگر می جنگند.

کسانی که نمی خواهند به صورت آنلاین ماجراجویی کنند، راه های زیادی برای ادامه مبارزه در حالت آفلاین خواهند داشت. برای مثال، مسابقات استانداردی در برابر هوش مصنوعی یا بازیکنان محلی وجود دارد. Tekken Ball – یک بازی جانبی احمقانه که Tekken را با والیبال ترکیب می کند – یک استراحت سرگرم کننده از عمل عادی است، اگرچه فیزیک توپ گاهی اوقات تجربه را بیش از آنچه باید آزاردهنده می کند. حالت تمرین نیز جالب است، به لطف مجموعه ای جامع از ابزارها که داده های فریم، جزئیات حرکت و سایر عناصر را در اختیار بازیکن قرار می دهد که درک بازی را عمیق تر می کند.

حالت ضعیف ترین تک نفره حالت داستان است. در اینجا، شما یک شخصیت را انتخاب می کنید، یک معرفی کوتاه برای آن شخصیت را تماشا می کنید و سپس از طریق پنج حریف از پیش تعیین شده، یکی پس از دیگری، در همان مرحله می جنگید. هنگامی که همه پنج حریف شکست خوردند، یک کات سین با حضور شخصیت وجود دارد و سپس به انتخاب شخصیت باز می گردید. صحنه های پایانی جالب هستند، اما کل حالت احساس می شود که گویا که یک ایده جایگزین بوده است. این نزدیکترین Tekken 8 به یک حالت “آرکید” سنتی از بازی های قبلی است.

 پیش درآمد به Tekken 8 به شدت بر تنش بین Kazuya Mishima و پسرش، Jin Kazama، متمرکز شده است. این تنش پایه و اساس بزرگترین حالت تک نفره بازی، The Dark Awakens، را تشکیل می دهد. این حالت داستانی سه ساعته در طول ۱۵ فصل پخش می شود و در حالی که درخت خانواده Mishima و ژن شیطانی که در روایت جریان دارد نقطه کانونی آن است، بازیکنان محدود به بازی به عنوان Jin نیستند. چند ماموریت به شما اجازه می دهد تا کنترل شخصیت های دیگر را به دست بگیرید تا کمی چیزها را تغییر دهید؛ یک فصل حتی شامل بازی تمام دور اول یک جدول مسابقات با انتخاب یک شخصیت در هر مسابقه می شود.

نقد و بررسی بازی تکن Tekken 8

نقد و بررسی بازی تکن Tekken 8

Arcade Quest نیز به عنوان یک پیشنهاد مکمل به حالت تک نفره دیگر در دسترس است و برخلاف داستان متمرکز بر Jin، به بازیکنان اجازه می دهد هر کسی را که می خواهند انتخاب کنند. نه تنها این، بلکه برخی از ترکیبات و ترفندهای خاص شخصیت انتخابی را آموزش می دهد و در عین حال در طول هر مسابقه حرکات را برای آزمایش ارائه می دهد، که یک فرآیند یادگیری را ایجاد می کند.

هنگام شروع Arcade Quest، به یک آواتار اختصاص داده می شود. هر آواتار را از سر تا پا نیز می توان با گزینه هایی برای پوست، مو، لباس، لوازم جانبی و موارد دیگر سفارشی کرد.

Arcade Quest به عنوان نوعی آموزش گسترش یافته عمل می کند، هم در Tekken 8 و هم در صحنه بازی مبارزه ای که آن را احاطه کرده است. البته، بیشتر دیالوگ بین آواتارها از آنچه در سالن آرکید محلی خود خواهید شنید، پرشورتر است. علاوه بر این، هنگامی که تکمیل می شود، بازیکن را مستقیماً به Tekken Fight Lounge می برد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *