۰

چرا Elden Ring و Breath of the Wild استاندارد جدیدی برای بازی‌های جهان باز هستند؟

بازی‌های جهان باز

چرا Elden Ring و Breath of the Wild استاندارد جدیدی برای بازی‌های جهان باز هستند؟

بازار بازی های جهان باز در دهه گذشته کمی بیش از حد اشباع شده است زیرا این ژانر به اندازه ای محبوب شده است که به خودی خود یک نقطه فروش عمده باشد. اخیراً، به نظر می‌رسد که بازی‌های بیشتری به عنوان راهی برای بازاریابی خود برای مخاطبان گسترده‌تر یا به تصویر کشیدن خود به‌عنوان گام بعدی نوآورانه یک فرنچایز، به جهان باز تبدیل می‌شوند.

این اغلب منجر به بازی هایی با جهان های وسیع اما بی روح پر از رویدادهای گیم پلی جهان باز کپی و پیست شده می شود. برای داشتن یک تجربه خوب در دنیای باز، تمام سیستم های بازی باید به طور هدفمند بر پایه تسهیل دنیای باز ساخته شوند، نه اینکه آن را به عنوان یک فکر بعدی تلقی کنند. به همین دلیل، Elden Ring و Breath of the Wild استانداردهای مدرن بازی‌های جهان باز هستند، زیرا کاملاً به نقاط قوت این سبک متعهد هستند.

بازی‌های جهان باز

اگرچه Elden Ring و BOTW بسیار متفاوت هستند، بازی‌ها بیشتر نقاط قوت خود را به اشتراک می‌گذارند و به خوبی نشان می‌دهند که چه چیزی یک بازی جهان باز عالی را برای بازیکنان جذاب می‌کند. یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های طراحی بازی‌های جهان باز، تأکید و تشویق به کشف بازیکن است.

هر دو حلقه Elden و BOTW لذت کشف را کامل می کنند. بازیکنان به طور مداوم برای کاوش پاداش می گیرند و این یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می کند. بازیکنان جهان را کشف می کنند، که در حال حاضر یکی از ذاتا سرگرم کننده ترین بخش های این ژانر است، و تلاش های آنها با آیتم های مفید یا افسانه های جالب پاداش داده می شود. پس از آن احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده به کاوش ادامه دهند.

بازی‌های جهان باز

سیستم Korok Seed BOTW اساساً بهانه‌ای برای سوق دادن بازیکنان به مقابله با دنیای باز با شگفتی و کنجکاوی است و به زیبایی کار می‌کند. پس از اینکه بازیکنی اولین Korok Seed خود را پیدا می کند، نگاه او به جهان از یک منظره معمولی به گنجینه ای از پازل های مینیاتوری و فرصت هایی برای سرگرم کردن خود تغییر می کند. ذکر این نکته ضروری است که Korok Seeds به بازیکنان این امکان را می دهد که موجودی سلاح های خود را گسترش دهند که یکی از مفیدترین ارتقاء در بازی است. بازیکنان برای اکتشافات خود پاداش ملموسی دریافت می کنند، که مهم است زیرا همه بازیکنان نمی توانند صرفاً با لذت کشف انگیزه بگیرند.

توسعه دهندگان BOTW به طور فعال بازیکنان را وادار می کنند تا با سرگرم کننده ترین بخش دنیای باز خود تعامل داشته باشند، چیزی که توسعه دهندگان Elden Ring نیز به آن دست یافتند. دلیلی وجود دارد که بازیکنان شمشیر خود را روی تک تک دیوارهای یک سیاه چال تاب می‌دهند — عجله برای یافتن یک دیوار توهم‌آمیز بی‌رقیب است. Elden Ring در مخفی کردن طلسم های قدرتمند، آهنگر کردن سنگ ها و حتی کوئست لاین ها یا لور ها در مکان های مبهم عالی است. این باعث می‌شود بازیکنان همیشه در جستجوی اسرار باشند، زیرا می‌دانند که پاداش‌ها فراوان است و دنیای باز غنی و پر از زندگی است.

بازی‌های جهان باز

بسیاری از آزادی بیان Elden Ring به شکل ساخت‌های مختلف و سبک‌های بازی بی‌شماری است که بازیکنان می‌توانند اتخاذ کنند، اما بازیکنان همچنین سطح بالایی از عاملیت در داستان دارند که کاملاً خود را به ژانر جهان باز می‌دهد. با توجه به این آزادی، جای تعجب نیست که علیرغم اینکه بازی‌های جهان باز عظیم هستند، اسپیدرانرها می‌توانند هر کدام Elden Ring و BOTW را در کمتر از ۳۰ دقیقه کامل کنند. بازی‌ها خود را به سبک‌های بازی و استراتژی‌های جایگزین می‌دهند.

بازی‌های جهان باز آینده باید به Elden Ring و BOTW به عنوان استاندارد طلا نگاه کنند، زیرا بازی‌ها کاملاً بر اساس فلسفه‌های جهان باز ساخته شده‌اند. هر دو بازی به زیبایی پتانسیل این سبک را نشان می دهند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *