۰

داستان بازی Gears 5

داستان بازی Gears 5

داستان بازی Gears 5

داستان بازی Gears 5

پس از اتفاقات نسخه قبل، Marcus Fenix به همراه JD Fenix و Delmont Walker به ارتش COG بازگشته‌اند و Kait Diaz نیز به عنوان سرجوخه مشغول خدمت می‌باشد. آن‌ها با تشکیل جوخه‌ی جدید دلتا و با درخواست Damon Baird به سمت ویرانه‌های Azura می‌روند تا ماهواره Hammer of Dawn را راه‌اندازی کنند. آن‌ها پس از انجام این مأموریت، به پایتخت COG یعنی New Ephyra بازمی‌گردند که Baird به آن‌ها می‌گوید بقیه کارکنان، هنوز قادر به موقعیت‌یابی ماهواره‌ها نیستند. در همین زمان Mina Jinn که از راه‌اندازی ماهواره آگاه شده، به آن‌ها هشدار می‌دهد تا از بازیابی ماهواره اجتناب کنند، زیرا Anya Stroud قبل از مرگش خواسته که شبکه Hammer of Dawn برای همیشه منحل گردد.

در ادامه Jinn پیغامی دریافت می‌کند که «پایگاه دوم» توسط Swarm مورد حمله قرار گرفته، بنابراین جوخه JD را برای کمک به تخلیه‌ی این مکان اعزام می‌کند. در طول نبرد مشخص می‌شود که JD و Delmont به همراه Fahz Chutani قبلا در اینجا مستقر شده‌اند تا به سرکوب شورش شهروندان بپردازند که این موضوع، منجر به مرگ شهروندان شده و به دنبال آن JD و Delmont مجبور می‌شوند از خدمت نظامی فرار کنند. Fahz در طول یک مجادله با Delmont افشا می‌کند که JD به او دستور داده به سمت شهروندان شلیک کند و این موضوع باعث از دست رفتن اعتماد Delmont و Kait نسبت به JD شده است.

وقتی حملات Swarm شدت بیشتری پیدا می‌کند و دیگران مورد تهدید واقع می‌شوند، JD به Baird دستور می‌دهد که قبل از زمان مقرر، اقدام به راه‌اندازی Hammer of Dawn کند. در حالی که این اقدام باعث نابودی نیروهای Swarm می‌شود ولی Hammer of Dawn دچار نقص شده و شروع به ضربات شدیدی می‌کند. JD گروهی از شهروندان را نجات می‌دهد ولی خودش پس از ناکامی در نجات Lizzie به شدت مجروح می‌گردد.

اکنون بازی به چهار ماه بعد می‌رود، جایی که Kait و Delmont به یک روستا در اسکلت Riftworm رسیده‌اند تا افراد ساکن آنجا را متقاعد کنند که به COG ملحق شوند. رئیس روستا یعنی Oscar که در واقع عموی Kait نیز می‌باشد، در ابتدا علاقه‌ای به ملحق شدن به ارتش ندارد ولی لحظاتی بعد، روستا توسط نیروهای Swarm مورد حمله قرار می‌گیرد. در طول این نبرد Kait توسط یک Snatcher اسیر شده و تصاویری زنده‌ای از کنترل کردن نیروهای Swarm را مشاهده می‌کند. او موفق می‌شود از دست Snatcher فرار کند اما نمی‌تواند عمویش Oscar را نجات دهد. اکنون JD کاپیتان نیروهای COG شده و سربازان به همراه Fahz اقدام به تخلیه روستا می‌کنند. Kait در مورد تصاویری که مشاهده کرده بود با بقیه صحبت می‌کند و Marcus پیشنهاد می‌دهد تا او به یک آزمایشگاه مخفی در New Hope در شمال برود تا جواب سوال‌هایش را پیدا کند و Delmont نیز با وجود اعتراضات JD تصمیم می‌گیرد Kait را در این مسیر همراهی کند. Marcus پس از رسیدن آن‌ها به آزمایشگاه، توضیح می‌دهد که یک دانشمند ارشد به نام Niles Samson روی افرادی که دچار مسمومیت شده بودند، آزمایش انجام می‌داده و سپس سرنخی از این دانشمند در کوه Kadar یعنی جایی که قبلا پناهگاه نژاد Locust بوده، پیدا می‌کنند.

در ادامه Kait و Delmont مسیر خود را به سمت کوه Kadar ادامه داده و مدتی بعد یک آزمایشگاه مخفی دیگر را زیر یخ‌ها پیدا می‌کنند. آن‌ها Niles را زنده در قالب یک سازه هوش مصنوعی یافته و بقایای پرسنل COG و Locust را یخ‌زده می‌یابند. Niles برای آن‌ها توضح می‌دهد که نژاد Locust در واقع نتیجه آزمایش‌های ژنتیکی محرمانه‌اش بوده است. او با دستکاری DNA بچه‌های آلوده شده به نوعی سوخت با نام Imulsion و ترکیب آن‌ها با موجودات بومی Hollow این نژاد را خلق کرده است. همچنین افشا می‌کند که ملکه Myrrah در واقع یک انسان است که نسبت به Imulsion کاملا مصون بوده و به واسطه ژنتیک خودش، قادر به کنترل نژاد Locust می‌باشد ولی با این حال، وقتی دختر تازه متولد شده‌اش (که درگذشته‌، مادر Kait محسوب می‌شود) به دنیا می‌آید، توسط پدرش از آزمایشگاه فرار می‌کند و Myrrah نیز با رهبری Locust علیه دانشمندان برخواسته و استقلال نژاد Locust را به ارمغان آورده است.

داستان بازی Gears 5

داستان بازی Gears 5

وقتی Kait متوجه می‌شود که خودش ملکه بعدی می‌باشد، قصد دارد تا ارتباطات ذهنی‌اش با Swarm را قطع کند. به همین دلیل، Niles او را در یک ماشین ویژه اسکن مغزی قرار داده و با موفقیت، Kait را از این ارتباط جدا می‌کند ولی به این دلیل که هوشیاری مادر Kait یعنی Reyna در این ارتباط ساکن بوده است، این فرآیند باعث زنده شدن Reyna خواهد شد. Niles پس از این اتفاق، پا به فرار گذاشته و ادعا می‌کند از قصد Reyna را احیا کرده تا کاری که Locust شروع کرده بود، توسط Swarm به پایان برسد ولی قبل از این که بتواند از تأسیسات فرار کند، به دست Kait و Delmont کشته خواهد شد. اکنون Kait با پی بردن این موضوع که حالا Reyna ملکه جدید Swarm است، قصد دارد Hammer of Dawn را دوباره راه‌اندازی کند.

گروه در ادامه توسط Baird به Vasgar می‌روند، جایی که برنامه فضایی سری اتحاد جمهوری‌های مستقل (UIR) در آنجا واقع شده است. Baird در آنجا دوباره به عضو سابق جوخه یعنی Garron Paduk ملحق می‌شود، کسی که اکنون رهبر گروهی از عشایر بازمانده در صحرا می‌باشد. Paduk می‌گوید موضوعی که COG و UIR قصد داشتند از دیگران مخفی نگه دارند، این بوده که برنامه فضایی UIR یک موشک را با ماهواره Hammer of Dawn بارگذاری کرده و آماده شلیک می‌باشد. همچنین می‌گوید که افزایش هوشمندی اخیر Swarm به خاطر احیای Reyna بوده است. اکنون Jinn و Delmont و Baird مسئول فعال‌سازی دوباره Hammer of Dawn می‌شوند و JD و Fahz نیز برای کمک به Kait سر رسیده و JD به خاطر فریبکاری قبلی‌اش از Kait و Delmont عذرخواهی می‌کند.

افراد گروه موفق به سوار کردن و پرتاب موشک شده و کنترل Hammer of Dawn را نیز به دست می‌گیرند ولی لحظاتی بعد توسط یک Swarm غول‌پیکر به نام Kraken روبرو می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با موفقیت از دست Kraken فرار کرده و Paduk نیز آن‌ها را با هلکوپتر به خانه بازمی‌گرداند.

گروه در بازگشت به New Ephyra نقشه راه‌اندازی Hammer of Dawn را مطرح می‌کنند. در همین مقطع Jinn اقدام به دستگیر کردن Kait می‌کند تا او را دوباره به ارتباط ذهنی Swarm متصل کرده و آن‌ها را تحت کنترل خود درآورد ولی قبل از این که بتواند این کار را انجام دهد، نیروهای Swarm به New Ephyra حمله می‌کنند. Reyna که حالا ملکه Swarm است، به Kait هجوم آورده و او را مجبور می‌کند تا یکی از دوستانش یعنی JD یا Delmont را بکشد. اکنون بازیکن حق انتخاب دارد که کدام یک را کشته و کدام یک را نجات دهد.

پس از انجام این کار، Kait و شخص بازمانده مسیر را به سمت دوستان خود مبارزه کرده و در آخر، دوباره توسط Kraken مورد حمله قرار می‌گیرند. سربازان بازمانده مغلوب کراکن شده و در نهایت، ربات شناور جوخه یعنی Jack با قربانی کردن خود به عنوان هدفی برای Hammer of Dawn می‌تواند Kraken را نابود کند.

در پایان داستان بازی، Marcus به Kait هشدار می‌دهد که Reyna دوباره باز خواهد گشت و Kait نیز با دور انداختن گردنبند Locust مربوط به مادرش، می‌گوید ما زودتر او را پیدا خواهیم کرد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *