۰

معرفی ۱۸ تا از بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان کدامند؟ طرفداران غربی ابرقهرمانان داستان‌هایی از مارول و دی‌سی را دوست دارند که کمیک‌ها را در این ژانر پادشاه کرده است، اما در ژاپن، مانگا حاکم است. مانگاکای ژاپنی برداشت‌های خارق‌العاده‌ای از این ژانر خلق کرده‌اند که بهترین‌های آن‌ها در انیمه ها اقتباس شده‌اند.

این داستان ها تحت تأثیر چیزهای زیادی از داستان های ابرقهرمانی غربی گرفته تا نمایش های کلاسیک قدیمی هستند. یک چیز مطمئن است، نبردها و مبارزات حماسی در دنیای انیمه کاملا به اندازه و ماسب هستند.

محبوبیت ژانر ابرقهرمانی همچنان در حال افزایش است، حتی زمانی که به نظر می رسد همتایان لایو اکشن آن به اوج خود رسیده اند. برخی از این افزوده‌های جدید ورودی‌های جدیدتری هستند که روندهای فعلی را منعکس می‌کنند، در حالی که برخی دیگر سریال های قدیمی‌تری هستند که توسط هواداران کنجکاو دوباره کشف شده‌اند. فرهنگ عامه در حال تغییر است، اما تا زمان موفقیت فرنچایز مارول و محبوبیت دنیای DC، این انیمه های نبرد شونن به ندرت حاوی ابرقهرمانان سنتی بودند. اکنون که این دو ژانر با هم ترکیب شده اند، دوره جدیدی از انیمه های ابرقهرمانی آغاز شده است.

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

۱۸- One-Punch Man

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۱۵
استودیو: Madhouse و J.C.Staff
تعداد قسمت ها: ۲۴

Saitama، شخصیت اصلی One-Punch Man، قدرتمندترین ابرقهرمان تاریخ است. این پیش فرض این سریال است که بر طنز تکیه دارد تا داستان یک ابرقهرمان مهربان اما بی حوصله را در دنیایی که قبلاً با قهرمانان پر شده است، روایت کند.

تمام چیزی که سایتاما درخواست می کند دشمنی است که شایسته او باشد، که وقتی بتوانید به معنای واقعی کلمه هر کسی را تنها با یک مشت از بین ببرید، جای سوال دارد. طنز هوشمندانه یکی از دلایلی است که این اثر یکی از بهترین انیمه های ابرقهرمانی در تاریخ این ژانر است.

۱۷- R.O.D The TV

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱ اکتبر ۲۰۰۳
استودیو: J.C.Staff و Studio Deen
تعداد قسمت ها: ۲۶

کتاب دوست ها و طرفداران ابرقهرمانان به طور یکسان از این سریال عجیب و غریب که سه خواهر و قدرت دستکاری کاغذ آنها را به نمایش می گذارد، قدردانی خواهند کرد. اگر این یک زیر کلاس D&D بود، چیزی شبیه به Papermage یا Writing Warlock بود، و جالب و سرگرم کننده است که ببینید میشل، مگی و آنیتا با دستکاری چیزی که به نظر می رسد یک آیتم معمولی است چقدر می توانند قدرتمند باشند.

خلاصه داستان این سریال ۲۶ قسمتی ماجراجویی آنها را به عنوان محافظ یک نویسنده برجسته ژاپنی دنبال می کند. نام سریال مخفف است که مربوط به عناوین مانگا و لایت نوول هایی است که سریال از آنها اقتباس شده است. «Read or Die» و «Read or Dream». این غیر متعارف است اما یک انتخاب عالی برای یک نوع منحصر به فرد از انیمه های ابرقهرمانی است.

۱۶- Samurai Pizza Cats

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱ فوریه ۱۹۹۰
استودیو: Tatsunoko Productions
تعداد قسمت ها: ۵۲

این انیمه ابرقهرمانی بسیار جلوتر از زمان خود بود. این انیمه در مورد قهرمانانی با شخصیت‌های نه چندان قهرمان بود و الهام‌بخش اصلی آن تقلید سریال لاک‌پشت‌های نینجا بود، اما طنز، جوک‌ها و عناصر تقلید مسخره‌آمیز عمدتاً در بین مخاطبان گم شد.

کل ایده یک سریال ابرقهرمانی همراه با کمدی نیز در آن زمان جدید بود. برای کسانی که از نمایش‌ها و فیلم‌های مدرن مارول که شامل شوخی و خنده نیز می‌شوند، لذت می‌برند، گربه‌های پیتزا سامورایی انیمه ابرقهرمانی ایده‌آلی است، به خصوص اگر بیننده چیزهای کلاسیک را دوست داشته باشد.

۱۵- Sailor Moon

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۹۲
استودیو: Toei Animation
تعداد قسمت ها: ۲۰۰

این سربازان زیبا به‌خاطر کفش‌های شگفت‌انگیزشان شناخته می‌شوند و رهبر آنها، Sailor Moon، با چکمه‌های قرمز به عنوان نمادی از سوپرمن است. Sailor Moon نه تنها ژانر دختر زیبا را برای یک نسل تعریف کرد، بلکه یک تیم کامل از ابرقهرمانان زن و یک انیمه سریالی درام را به ما داد، مفهومی که هنوز در کارتون های آمریکای شمالی نادر بود.

Sailor Moon به قدری محبوب است که یک امپراتوری تجاری و رسانه ای عظیم را اداره می کند که هنوز چندین دهه پس از اولین پخش نمایش اصلی پول در می آورد و یکی از ابرقهرمانان انیمه مورد علاقه جهان است. طرفداران جدید می توانند از بازسازی های Sailor Moon Crystal که دنباله مانگا را دنبال می کنند همراه با سری اصلی که دارای خط داستانی منحصر به فردی بود، لذت ببرند.

۱۴- Powerpuff Girls Z

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱ جولای ۲۰۰۶
استودیو: Toei Animation
تعداد قسمت ها: ۵۲

Powerpuff Girls Z بیشتر یک بازسازی است تا یک راه اندازی مجدد، زیرا بسیاری از نکات اصلی داستان در سریال اصلی وجود ندارد. Powerpuff Girls Z جزئیات خواهر بودن شخصیت های اصلی را از دست می دهد و به آنها شخصیت ها و قدرت های متفاوتی نسبت به همتایان خود در Cartoon Network می دهد.

چیزی که ثابت می ماند موضوع ابرقهرمانان است، و در حالی که سریال قدیمی تر بیشتر طنز بود، این نمایش مبارزه با جرم و جنایت و نجات جهان را جدی تر می گیرد. این با استفاده از زیبایی شناسی دختر جادویی، با هر قهرمان دارای قدرت ویژه و سلاح مربوطه، ویژگی های معمول انیمه های قهرمانی است که گویی در وهله اول از ژاپن آمده است.

۱۳- Astro Boy

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱ اکتبر ۱۹۸۰
استودیو: Tezuka Productions
تعداد قسمت ها: ۵۲

یک انیمه کلاسیک قدیمی که بسیاری از طرفداران گزارش می دهند اولین انیمه ای بود که در تلویزیون دیدند، AstroBoy نه تنها ژانر ابرقهرمانی را احیا کرد بلکه زیبایی شناسی را نیز تعریف کرد که به عنوان “انیمه” شناخته می شود. این یکی از اولین کارتون هایی بود که در دهه ۱۹۶۰ از تلویزیون ژاپن پخش شد و نسخه ای که اکثر بینندگان آمریکای شمالی با آن آشنا هستند سری دوم آن بود که بازسازی تمام رنگی نسخه اصلی است.

۱۲- Samurai Flamenco

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳
استودیو: Manglobe
تعداد قسمت ها: ۲۲

۲۲ قسمتی که سامورایی فلامنکو را در بر می گیرد شامل یک پیچ و تاب جالب است. پیش فرض زمانی که داستان شروع می‌شود این است که ابرقهرمان‌ها و قدرت‌های آن‌ها وجود ندارند، و مخاطب تصور می‌کند که همان‌قدر که ماسایوشی هازاما آرزوی ابرقهرمان شدن را دارد، خیالی بیش نیست.

با این حال، زمانی که مدل مرد لباسی به تن می کند و زمانی که جلوی دوربین ژست نمی گیرد، شروع به مبارزه با جرم و جنایت می کند، انتظارات کاملاً برانداز می شود. وقتی داستان فوق العاده می شود و موجودات بدخواه ظاهر می شوند که قرار نیست وجود داشته باشند، آیا یک ابرقهرمان واقعی می تواند با آنها مبارزه کند؟

۱۱- Microsuperman

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۷ آوریل ۱۹۷۳
استودیو: Toei Animation
تعداد قسمت ها: ۲۶

مانگای کلاسیک از اوایل دهه ۱۹۷۰، عنوان اصلی مانگای Microid S را داشت و از مارس تا سپتامبر ۱۹۷۳ پخش می‌شد. اقتباس انیمه شامل ۲۶ قسمت بود و از آوریل تا اکتبر همان سال، پیرو سنت اولیه سریال تلویزیونی با کمیک بوک ها همزمان بود.

عنوان انیمه به سوپرمن برمی گردد، اما این بیشتر شبیه مرد مورچه ای است، زیرا شخصیت های اصلی اندازه و قدرت حشرات هستند. قهرمان، یانما مرد سنجاقک، رهبر Microids است و از متحدانش می توان به دختر پروانه و پسر سوسک اشاره کرد.

۱۰- Marvel Future Avengers

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ جولای ۲۰۱۷
استودیو: Madhouse
تعداد قسمت ها: ۲۶

این انیمه با همکاری Madhouse و Disney Japan، یک انیمه ابرقهرمانی سرگرم‌کننده است که صرفاً برای جلوه‌های بصری تماشا می‌شود، و مانند همتایان معمولی‌شان، قبل از اینکه در فیلم ظاهر شوند، یک کتاب کمیک نیز داشتند.

Marvel Future Avengers داستان سه نوجوان را روایت می کند که توسط Hydra بزرگ شده و آموزش دیده اند تا از قدرت خود علیه انتقام جویان استفاده کنند. با این حال، پس از اولین ماموریت خود، آنها شروع به شک و تردید در روایتی که به آنها گفته شده است می کنند و یکی از آنها موفق می شود به تونی استارک برسد و درخواست کمک کند. داستان فصل اول درباره این است که چگونه قهرمانان داستان با کمک انتقام جویان خود را از شر هیدرا رها می کنند و به شکست نقشه شیطانی آنها کمک می کنند.

۹- Heroman

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱ آوریل ۲۰۱۰
استودیو: Bones
تعداد قسمت ها: ۲۶

انگار نیاز به تایید بیشتری برای ورود ژانر انیمه ابرقهرمانی به عصر طنز بود، در اینجا گزیده ای وجود دارد که ژانر را در حالی که بر بدنام ترین اشعار آن تکیه می دهد، مسخره می کند. تهیه کنندگان و سازندگان در استودیو Bones، شرکت ژاپنی سازنده Heroman، با وارد کردن Stan Lee به عنوان نویسنده، آن را کامل می کنند و او فرضیه اصلی سریال را ایجاد می کند.

این یک ماده ساده و کلاسیک ابرقهرمانی است که بر روی یک بچه معمولی تمرکز دارد که در نهایت با اسباب‌بازی‌ای با قدرت‌های خارق‌العاده مواجه می‌شود که عمدتاً به یک ربات غول پیکر تبدیل می‌شود. این دو نفر باید با گروهی از بیگانگان روبرو شوند که یک معلم علوم به طور تصادفی آنها را به زمین احضار کرده است.

۸- Tentai Senshi Sunred

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۳ اکتبر ۲۰۰۹
استودیو: AIC A.S.T.A.
تعداد قسمت ها: ۲۶

آیا یک ابرقهرمان می تواند بازنشسته شود؟ آیا این امکان پذیر است، یا آنها فقط بی حوصله و بی فایده می شوند؟ Tentai Senshi Sunred داستانی در این مورد است، انیمه ای در مورد شخصیتی که دیگر نمیخوا ابرقهرمان باشد. این بخشی از ژانری است که به عنوان light parody از آن یاد می شود و در محیطی مدرن اتفاق می افتد که می تواند هر شهر ژاپنی باشد. قهرمان، سانرد، مدت هاست که “سوپر بایک” خود را فروخته است و اکنون باید با دشمنان قسم خورده خود، ارتش شیطان فلورشیم، در موقعیت های روزمره دست و پنجه نرم کند.

۷- My Hero Academia

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۳ آوریل ۲۰۱۶
استودیو: Bones
تعداد قسمت ها: ۱۳۸

این انیمه یک پیش چو تاب در ژانر ابرقهرمانی است. داستان فقط با کل ایده داستان های عادی جلو نمی رود، بلکه ایده های خلاقانه ای در مورد ماهیت ابرقدرت ها نیز دارد. در دنیای My Hero Academia، ابرقدرت‌ها “Quirks” نامیده می‌شوند و هر کسی قدرت متفاوتی دارد.

My Hero Academia داستان ابرقهرمانی نیست که سعی می کند در دنیایی از مردم عادی زندگی کند. ایزوکو میدوریا، قهرمان داستان ما، در دنیای ابرقهرمانان متولد شده است، اما هیچ قدرتی ندارد. ایزوکو هنوز رویای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان را در سر می پروراند و در نهایت توسط All Might الهام بخش استخدام می شود و به دبیرستانی معتبر برای آموزش ابرقهرمانان فرستاده می شود.

۶- Cyborg 009: Call of Justice

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
استودیو: Production I.G, Sanzigen
تعداد قسمت ها: ۱۲

این یک سریال نیست، بلکه یک مجموعه فیلم است که از سه فیلم تشکیل شده است، که داستانی را که بیش از نیم قرن در جریان است، گردآوری، به روز رسانی و ادامه می دهد. اولین کمیک های Cyborg 009 در سال ۱۹۶۴ منتشر شد و محبوبیت آنها به مجموعه ای دامن زد که چندین دهه ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۸۱ به پایان رسید.

Cyborg 009: Call of Justice تاریخ و افسانه این جهان را به یاد می‌آورد و در عین حال داستان منحصربه‌فرد دیگری را روایت می‌کند، به این معنی که طرفداران درام و ابرقهرمانان آن را دوست خواهند داشت. ابرقهرمانان چگونه با عواقب اعمال خود زندگی می کنند و آیا واقعاً ماموریت های آنها به پایان می رسد؟

۵- دGuyver: The Bioboosted Armor

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۶ آگوست ۲۰۰۵
استودیو: OLM
تعداد قسمت ها: ۲۶

مانگای اصلی Bio Booster Armor Guyver ستاره واقعی این داستان است که برای طرفداران انیمه های مکانیکی یا ربات های غول پیکر ضروری است. مانگا شامل ۶۰ جلد است و Guyver: The Bioboosted Armor تنها تا ده جلد می رسد. این طرح حاوی مقادیر سالمی از هر دو مکانیک و وحشت است و همچنین حماسه ای وجود دارد که شامل سربازان مهندسی ژنتیک شده است.

هنگامی که شرکت کرونوس چندین لباس آزمایشی Guyver خود را گم می کند، شو فوکاماچی نوجوان آنها را پیدا می کند و با زره ادغام می شود و اساساً به او توانایی های فوق بشری می دهد. در یک طرح داستانی انیمه ابرقهرمانی کلاسیک، شو باید سازمان شرور را شکست دهد و زنی را که دوست دارد نجات دهد.

۴- Gachaman CROWDS

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ جولای ۲۰۱۳
استودیو: Tatsunoko Production
تعداد قسمت ها: ۱۲

Gachaman Crowds بخشی از یک روند جدید در انیمه است که در آن سریال ها برخلاف مانگا ها به عنوان بخشی از یک فرنچایز یا نام تجاری تولید می شوند. این عنوان از نام سیستم CROWDS گرفته شده است که انسان ها را به لباس های رزمی تقویت شده ویژه ای تبدیل می کند که توسط قدرت های معنوی یا توانایی های NOTE آنها نیرو می گیرد.

شخصیت اصلی مایا اوچیدا، دانش‌آموز ۱۶ ساله دبیرستانی است که بخشی از خدمه Gachaman است که در سریال به G-Crew خلاصه شده است. G-Crew باید از قدرت خود برای دفاع از زمین در برابر بیگانگان، معروف به NESS، همراه با دفع حملات VAPE از ماشین های رقیب مشابه CROWDS استفاده کند.

۳- Zetman

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۳ آوریل ۲۰۱۲
استودیو: TMS Entertainment
تعداد قسمت ها: ۱۳

کمدی های ابرقهرمانی زیادی وجود دارد، شاید بیش از حد، بنابراین کسانی که به دنبال درام جدی هستند، از Zetaman قدردانی می کنند. مانگای اصلی به خاطر مضامین بالغ و سبک روایت خشنش شناخته شده بود و انیمه با این لحن تیره ادامه می یابد.

داستان حول درگیری بین دو ابرقهرمان رقیب به نام‌های آلفا و ZET می‌چرخد و با باز شدن داستان به داستان‌های پس‌زمینه آن‌ها می‌رود. هدف بالاتر آنها محافظت از جهان در برابر افزاد بدخواه است، گروهی از هیولاها که نتیجه آزمایش های علمی جنجالی بودند.

۲- Inuyashiki

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷
استودیو: MAPPA
تعداد قسمت ها: ۱۱

Inuyashiki به عنوان یک مانگا شروع به کار کرد که به مدت سه سال بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ پخش شد، که سپس به یک سریال انیمه تبدیل شد و در نهایت در سال ۲۰۱۸ به یک فیلم لایو اکشن تبدیل شد. این فیلم در چندین دسته مختلف از جمله انیمه‌های مکانیکی، علمی تخیلی و ابرقهرمانی قرار می‌گیرد. این به همان اندازه که در مورد تکنولوژی است، یک تفسیر اجتماعی در مورد سن گرایی و از خود بیگانگی انسان است.

شخصیت اصلی اینویاشیکی ایچیرو است و او اصلا خوشبخت نیست. بین یک خانواده بی‌اهمیت و یک زندگی بی‌معنا، او کار زیادی برای انجام دادن یا امیدواری ندارد تا اینکه یک تصادف عجیب با یک شهاب سنگ به او بدنه مکانیکی آینده‌نگر و قدرتمندی می‌دهد. همانطور که داستان پیش می رود، مشخص می شود که دشمن اصلی اینویاشیکی در همان تصادف ایجاد شده است و این دو قرار است با هم ملاقات کنند و نبرد نهایی را داشته باشند.

۱- Tiger & Bunny

بهترین انیمه های ابرقهرمانی جهان

تاریخ انتشار: ۳ آوریل ۲۰۱۱
استودیو: Sunrise
تعداد قسمت ها: ۲۵

این انیمه مکانیکی، ابرقهرمانی و علمی تخیلی است، اما Tiger & Bunny نیز برداشتی منحصر به فرد از ژانر buddy-cop است. این سریال یک نسخه آینده نگر از شهر نیویورک است که در آن ابرقهرمانان یک پدیده رایج هستند و توسط نهادهای شرکتی حمایت می شوند تا تبلیغات خود را حمل کنند و کارهای قهرمانانه انجام دهند.

داستان حول محور Tiger کهنه‌کار و Bunny تازه‌کار می‌چرخد، که بعید به نظر می‌رسند به جز یک چیز، آن‌ها قدرت ابرقهرمانی یکسانی دارند. بانی، که نام اصلی‌اش بارنابی است، شخصیتی جدی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به او اجازه می‌دهد، و وقتی نوبت به حل معمای والدین کشته شده اش می‌رسد، این سریال مسیر جدی‌تری به خود می‌گیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *