۰

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

اگر از طرفداران فرنچایز طولانی مدت ترسناک The Conjuring هستید، احتمالاً با عبارت “بر اساس داستان واقعی” که بر روی سه قسمت اصلی این مجموعه نمایش داده شده است، بسیار آشنا هستید. بله، اسپین‌آف‌ها به سمت‌های خارق‌العاده‌تری پیش می‌روند، اما فیلم‌های مطرح The Conjuring همیشه بر اساس داستان های واقعی هستند که وارن‌ها در فهرست خود دارند. اولی به داستان خانواده پرون پرداخت و The Conjuring 2 داستان خانواده هاجسون در انگلستان را اقتباس کرد. این تسخیر یکی از بدنام ترین ها در انگلستان است که با نام «آنفیلد پولترگیست» شناخته می شود و اغلب با آمیتیویل در آمریکا مقایسه می شود. اما خانواده هاجسون دقیقاً در مقایسه با فیلم در طول این تسخیر خانه خود چه چیزی را تجربه کردند؟

داستان واقعی فیلم احضار 2 - Conjuring 2

رمز و راز Enfield Poltergeist چیست؟

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

مانند پرون ها قبل از آنها، خانواده هاجسون در سال ۱۹۷۷ که فعالیت های ماوراء الطبیعه در خانه آنها شروع شد نمی دانستند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است . پگی هاجسون، مادر مجرد چهار فرزند خردسال، با صداهای بلند اتاق دخترش از خواب بیدار شد. او که فکر می کرد که بچه ها دارند با هم دعوا می کنند، انتظار داشت که فقط برود و به آنها بگوید که بس کنند و بخوابند. اما زمانی که در را باز کرد، متوجه شد که جانت و مارگارت وحشت زده به گوشه ای از اتاق چسبیده و شدیدا ترسیده اند، زیرا به مادرشان می گفتند که صندوق در اتاق خود به خود به سمت در حرکت کرده است. البته او ابتدا حرف آنها را باور نکرد، اما سپس پگی شاهد حرکت آن بود! او متوجه شد که حتی خودش هم نمی تواند آن را حرکت دهد. قابل درک است که کل خانواده همان شب از خانه خود به همسایگان خود، ویک و پگی ناتینگهام گریختند.

پس از اینکه ویک ناتینگهام خودش خانه را بررسی کرد، با شنیدن صداهای عجیب و غریب در خانه، پگی تصمیم گرفت برای کمک با پلیس تماس بگیرد. پلیس تصور کرد که نمی تواند در این مورد کمک کند، حتی پس از اینکه یک افسر ادعا کرد که شاهد حرکت صندلی به تنهایی در اتاق بوده است. به نظر می‌رسید که هاجسون‌ها به حال خود رها شده اندد و این تنها آغاز عذابی بود که طبق گزارش‌ها ۱۸ ماه به طول انجامید.

داستان واقعی فیلم احضار 2 - Conjuring 2

هاجسون ها از روزنامه ها و محققان ماوراء الطبیعه کمک خواستند

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

این فعالیت در خانه ادامه یافت و تمام خانواده را تا حدی عذاب داد که نمی خواستند در خانه تنها بمانند. در نهایت پگی برای اولین بار از طریق نشریه معروف The Daily Mirror برای بررسی خانه آنها درخواست کمک کرد. البته با ورود خبرنگار فعالیت متوقف شد و زمانی که یک اسباب بازی لگو با شدت زیادی به صورت یک عکاس برخورد کرد که برای چند روز جایش باقی مانده بود، دوباره شروع شد. با این حال، دیلی میرور تنها کسی نبود که به بررسی این موضوع پرداخت. انجمن تحقیقات روانی که با دیلی میرر تماس گرفت، موریس گروس را برای بررسی این پرونده فرستاد. در حالی که خبرنگاران دیلی میرور شاهد چیز زیادی نبودند، گروس در حین اقامت در خانه هاجسون شاهد فعالیت بسیار بیشتری بود.

اثاثیه بیشتری به خودی خود حرکت می‌کردند، آتش‌سوزی و حتی صداها در زمان او در آنجا گزارش شد. جانت که به ظاهر هدف قرار گرفته بود، وحشتناک ترین لحظه را به یاد می آورد که “کنار تختش پرده ای دور گردن او پیچید.” گروس در نهایت به سایر محققان ماوراء الطبیعه، از جمله محققان مشهور اد و لورین وارن که ما آنها را از فیلم‌های The Conjuring می‌شناسیم، ملحق شدند. اگرچه دخالت آنها در پرونده هاجسون برای فیلم بسیار زیاد بود، اما آنها قاطعانه معتقد بودند که این یک موضوع واقعی بسیار آزاردهنده و ماوراء الطبیعی برای خانواده است.

داستان واقعی فیلم احضار 2 - Conjuring 2

جانت توسط روح در خانه تسخیر شد

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

جانت هاجسون که در زمان وقوع این رویدادها تنها ۱۱ سال داشت، پس از آن بنا به گزارش ها شروع به صحبت کردن با صدای poltergeist کرد که آنها را عذاب می داد. جانت به حالت خلسه می رفت، سپس با صدایی عمیق و خش دار شروع به صحبت می کرد، صدایی که ادعا می کرد صاحب قبلی خانه است: بیل ویلکینز. شبح از طریق او صحبت می کرد و اغلب مکالمات کاملی داشت که برخی از آنها توسط بازرسان مانند گروس ضبط شده بود. تایید می شود که یک بیل ویلکینز قبلاً در آن آدرس در هاجسون زندگی می کرد و در اتاق نشیمن آنها بر اثر خونریزی درگذشته است. صداهای ضبط شده هنوز هم برای گوش دادن با یک جستجوی سریع در دسترس هستند و تعداد کمی از آنها حتی در تیتراژ پایانی The Conjuring 2 وجود دارند.

اما شاید قابل تشخیص‌ترین اتفاقی که برای جانت افتاد، شناور شدن گزارش شده او بود که در عکس‌های معروف او با لباس خواب قرمز شناور در اتاق خوابی که با خواهرش به اشتراک گذاشته بود، ثبت شده بود. این عکس به خودی خود مرکز بحث های زیادی بوده است، با این حال یکی از معروف ترین عکس ها باقی مانده است.

داستان واقعی فیلم احضار 2 - Conjuring 2

آیا حادثه Enfield Poltergeist یک حقه بود؟

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

با تجربه‌ای ماوراء الطبیعه به این اندازه، افرادی پیدا می‌شوند که آنچه را که خانواده در طول آن ۱۸ ماه از سر گذرانده بودند، باور نمی‌کنند. با این حال، خانواده قاطعانه معتقدند که آزار و اذیتی که متحمل شده اند بسیار واقعی بوده است. جانت، همراه با دیگر خواهر و برادرهایش، حتی اعتراف کرد که برخی از وقایع را جعل کرده است تا ببیند آیا بازرسان واقعاً این کار را انجام داده‌اند یا خیر، اگرچه همیشه متوجه می‌شدند: «اوه بله، یک یا دو بار ما پدیده‌ها را جعل کردیم فقط برای اینکه ببینیم آیا آقای گروس و آقای پلیفر مچ ما را می گرفتند یا خیر و آنها همیشه این کار را می کردند.”

یکی از این موارد خم کردن قاشق ها بود که بچه ها خودشان در حال انجام آن دستگیر شدند. بسیاری بر این باورند که کل ماجرای یک فریب بزرگ بود، از فعالیت بدنی گرفته تا تسخیر احتمالی جانت. در طول سال‌ها این اتهامات، هاجسون‌ها به داستان خود پایبند بودند که درواقع می توان گفت اکثریت رویدادها در واقع واقعی بودند.

داستان واقعی فیلم احضار 2 - Conjuring 2

چگونه The Conjuring 2 از داستان واقعی استفاده می کند؟

داستان واقعی فیلم احضار ۲ – Conjuring 2

هر فیلم ترسناکی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده باشد، اتفاقات واقعی را بزرگ‌تر و اغلب شدیدتر می‌کند تا تماشاگر هیجان‌انگیزتر شود. اما در کمال تعجب، بسیاری از گزارش‌های واقعی این خانواده در فیلم استفاده شده اند. تنها چیزی که برای فیلم ساخته شد، نقش عمیق‌تر اد و لورین وارن بود که شامل پایان ماجراجویی و البته راهبه اهریمنی مورد علاقه همه یعنی: والاک – Valak بود. این شخصیت یک مورد اضافه شده لحظات آخری به فیلم بود، در ابتدا فقط یک شیطان بود اما به شکل بسیار قابل تشخیص به والاک تغییر کرد. البته نقش Crooked Man نیز یکی دیگر از موارد اضافه شده به فیلم بود. اگر می‌خواهید درباره این ماجراجویی معروف بیشتر بدانید، Apple Tv+ مستند جدیدی با عنوان Enfield Poltergeist دارد که عمیق‌تر به تجربه‌های هاجسون می‌پردازد و شامل اطلاعات ضبط‌ شده توسط موریس گروس می‌شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *