۰

نقد و بررسی Lords of the Fallen | یک سولز لایک دیگر

نقد و بررسی Lords of the Fallen

تقلید از فرمول سولز لایک کار کوچکی نیست و Lords of the Fallen آن را می داند. دیگر نمی‌توانید Dark Souls را کپی و پیست کنید و آن را یک روز بنامید، که توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند راه‌های جدیدی برای نوآوری در این سبک پیدا کنند. در حال حاضر در سال جاری ما یک بازی سولز لایک دیگر به صورت مکانیکی رنگی در قالب Lies of P داشتیم، اما Lords of the Fallen با ارائه یک مکانیک متمایز که به طور کامل نحوه بازی شما را تغییر می‌دهد، آن را یک قدم جلوتر می‌برد.

عنوان Lords of the Fallen شما را به عمق هزار سال وارد جدول زمانی می کند که توسط بازی با همین نام در سال ۲۰۱۴ ایجاد شده است. خدای اهریمنی آدیر، که هزاران سال در زندان است، در پی انتقام بازگشته و شرارت خود را در سرتاسر سرزمین های مورنستد منتشر می کند. این به شما، یک صلیبی تاریک و چراغ‌دار، بستگی دارد که آدیر را شکست دهید و به حکومت بدخواهانه ظلم آنها پایان دهید. وفادار به این ژانر، Lords of the Fallen رویکردی آرام به داستان سرایی خود دارد و در بیشتر موارد به دنیا اجازه می دهد صحبت کند. از قله‌های یخ‌زده تا باتلاق‌ها تمام جزئیات دنیای آن را در خود جذب می‌کنید، و وقتی همه آن‌ها را کنار هم می‌گذارید، حس فوق‌العاده‌ای است.

نقد و بررسی Lords of the Fallen

اگر قبلاً یک بازی سولز لایک بازی کرده اید، بیشتر می دانید که چه انتظاری دارید. مبارزات ترد، دشمنان دشوار، میانبرهایی برای باز کردن قفل، و بقایای آتش‌سوزی برای فعال‌سازی. با به دست آوردن Vigor، واحد پول بازی، به طور پیوسته آمار و اسلحه های شخصیت خود را ارتقا می دهید، که وقتی با یکی از باس های بازی روبرو می شوید، از آن ها استفاده خواهید کرد. این بخش از بازی، اگر به صورت مجزا به آن نگاه شود، خوب است، اما باور نکردنی نیست. مبارزات هرگز به خوبی شبیه الدن رینگ به نظر نمی‌رسند، تنوع دشمن چیزهای زیادی را برای دلخواه باقی می‌گذارد و فضای بین بقایای می‌تواند به طرز ناعادلانه‌ای دور از هم به نظر برسد. حتی برخوردهای باس فایت ها اگرچه سرگرم کننده است، اما واقعاً آن حس هیبتی را که می توانید در جاهای دیگر این ژانر پیدا کنید، … برانگیخته نمی کند. خوشبختانه، اینجا جایی است که مکانیک دنیای دوگانه وارد می شود و کل تجربه را بالاتر از یک کپی برداری دیگر از Souls ارتقا می دهد.

در Lords of the Fallen، دو جهان به طور همزمان وجود دارد: Axiom، جهان زندگان، و Umbral، جهان مردگان. با کمک لامپ آمبرال خود، می توانید به این دنیای دیگر نگاه کنید یا حتی خود را به طور کامل به آنجا منتقل کنید. در برداشت اولیه، این مکانیک ممکن است کمی حیله گر به نظر برسد، اما کمی وقت خود را با آن صرف کنید و متوجه خواهید شد که Axiom و Umbral در DNA بازی بافته شده اند.

نقد و بررسی Lords of the Fallen

در ابتدایی ترین سطح خود، Umbral مسیرهای جدیدی را برای پیشرفت شما در جهان باز می کند، با نردبان ها، پل ها و درهای باز که در Axiom وجود ندارند. با این حال، این مکانیک به طور موثر به شما زندگی دوم می‌دهد، زیرا هر زمان که در Axiom بمیرید، با یک فرصت بیشتر به Umbral فرستاده می‌شوید. مسئله این است که آمبرال می تواند بیشتر یک نفرین باشد تا یک نعمت. شما یک ضریب Vigor دریافت خواهید کرد، اما موجودات مرده اکنون در بالای دشمنان معمولی که در Axiom پرسه می زنند، در دم شما خواهند بود. هرچه بیشتر در آنجا باشید، دشمنان خصمانه و قاطع‌کننده‌تر می‌شوند، قبل از اینکه در نهایت وسایل شفابخش شما قفل شوند و توسط موجودی تقریباً غیرقابل توقف تعقیب شوید.

بازی Lords of the Fallen یک نوع هیجان انگیز سولز لایک است. در حالی که بسیاری دیگر قصد دارند فرمول را کامل کنند، هدف Lords of the Fallen نوآوری است. مطمئناً مجموعه ای از مشکلات خاص خود را دارد، مانند کمبود صدا، انواع تکراری دشمن، و نبردی که می توان کمی سخت تر شد. با این حال، وقتی بازی با مکانیک دنیای دوگانه هیجان‌انگیز خود، پنجه‌های خود را در شما فرو می‌برد، دیگر نمی‌توانید از آن سیر شوید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *