۰

مشهورترین جادوگران تاریخ | از طلسم تا خرافات

مشهورترین جادوگران تاریخ

مشهورترین جادوگران تاریخ | از طلسم تا خرافات

بیشتر آنها در آتش سوزانده شدند چرا که ادعا می شد آنها قدرت هایی ماورایی دارند. آنها با شگردهای خاص خود کاری کرده بودند که مردم این ادعا را باور کرده بودند، اینکه آنها می توانند دست به هر کاری بزنند و به مردم، با جادوی سیاه خود آسیب برسانند.

روح یک جادوگر


در قرن هفدهم، زنی به نام «مال دایر» در «سنت مری کانتی» مریلند زندگی می کرد. درباره زندگی او داستان های اسرارآمیز بسیاری می گویند. او زن مرموزی بود که در زمینه گیاهان طبی مهارت داشت اما بیشتر به عنوان یک جادوگر شناخته می شد و برای همین در یک شب برفی وی را در خانه اش به آتش کشیدند.

مشهورترین جادوگران مال دایر

در آن شب زمستانی دایر هر طور که بود به جنگل فرار کرد. چند روزی از وی خبری نبود تا اینکه یک پسربچه، جسد او را پیدا کرد. وی روی تخته سنگ بزرگی در حالی که زانوهایش تا شده بود یخ زده بود. یک دست دایر به سمت بالا دراز بود و مردم محلی می گفتند که او در حال نفرین کردن مردی که خانه اش را آتش زده بود، جان داده است.

نفرین دایر تا سال ها بر مردم روستا چیره شده و آنهاس ال های زیادی را در سرمای طاقت فرسا و بیماری سپری کردند. به ادعای مردم روستا حتی گاهی اوقات روح دایر در جلد حیوانات مختلف می رفت و روستاییان را اذیت می کرد. گفته می شود روح این جادوگر هنوز هم در منطقه پرسه می زند.

آرتمیس جادوگر

«النور ری بون» متولد سال ۱۹۱۱ بود. همه او را به نام «آرتمیس» می شناختند. با شروع جنگ جهانی دوم، النور به شمال انگلیس و کامبریا رفت تا در آنجا کاری پیدا کند و زندگی اش را بگذراند، در همانجا بود که با زوجی آشنا شد و برای زندگی کردن نزد آنها رفت. این زوج جادوگر بودند و به این ترتیب، النور چهار سال تحت تعالیم آنها قرار گرفت.

در پایان جنگ، وقتی النور به لندن بازگشت، یک جادوگر شده بود. او پس از جنگ ازدواج کرد و در خانه اش مراسم جادوگری را برگزار می کرد. النور در زمان خودش جزو مشهورترین جادوگران بود. وی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از دنیا رفت.


جادوگر شهر سئلم

«بریجیت بیشاب» سال ۱۹۶۲ به جرم جادوگری گردن زده شد. بیشاب در سخنوری بسیار ماهر بود و همیشه لباس های قرمز رنگ به تن می کرد. بیشاب جزو دسته جادوگران سئلم ماساچوست بود که در فوریه ۱۶۹۲ مورد محاکمه قرار گرفتند و اولین نفری بود که حکم مرگش صادر شد.

مردم سئلم ادعاهای عجیب و غریبی درباره بیشاب می کردند و همین ادعاها، حکم مرگ او را بیشتر تایید کرد. گفته می شد که بیشاب تا زمان دستگیری اش، پنج دختر را جادوکرده، یک خوک را مسموم کرده و به چند مرد هنگامی که در خواب بودند حمله کرده تا آنها را بکشد.

عروسک ها در مراسم جادوگری بیشاب نقش اساسی داشتند. به شهادت «ساموئل شاتاک» یکی از اهالی شهر، بیشاب از او خواسته بود تا پارچه های رنگی برای ساخت عروسک های جادو تهیه کند.

بیشاب ادعا می کرد با استفاده از عروسک های وودو نفرین را بر روی افراد مورد نظرش اعمال می کرده است. پس از مرگ بیشاب، عروسک های بسیاری در خانه اش پیدا کردند.

جادوگر «وودو»

«ماری کاترین لاوو» زن سیاهپوستی بود که در سال ۱۸۰۱ در لوییزیانا متولد شد. در آن زمان لوییزیانا به خاطر عروسک های جادوی وودو بسیار مشهور بود. لاوو نیز به گروه جادوگران وودو پیوست و آنقدر به شهرت رسید که همه او را در نیواورلئان به عنوان ملکه وودو می شناختند.

به گفته افرادی که لاوو را دیده بودند، او زنی با فهم و شعور بود که حرف هایش روی همه تاثیر می گذاشت و حتی پلیس ها نیز مسخ وی می شدند.

لاوو پزشکی هم بلد بود و بسیاری از افراد سرشناس برای مشورت و تصمیم گیری در کارهای مهم نزد وی می رفتند تا لاوو با جادوی وودو آنها را راهنمایی کند.

ادعا می شد که لاوو قادر است ذهن را کنترل کند و با سوزن زدن به عروسک وودو، یک نفر دیگر را از راه دور مورد آزار و اذیت قرار دهد. سال ۱۸۸۱ لاوو در خانه اش از دنیا رفت. دختر لاوو نیز یک جادوگر وودو بود و در هاییتی بسیار مشهور بود.

جادوگر مشهور انگلیسی

مشهورترین جادوگر انگلیس «اگنس واترهاوس» نام داشت. می گویند او مردم را نفرین می کرد و با جادوی سیاه، دشمنان خود را می کشت

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *