۰

 با مزایای جمع آوری اطلاعات مشتریان برای کسب و کارها آشنا شوید

مزایای جمع آوری اطلاعات مشتریان با دستگاه دایرکت

امروزه داده‌ها به خون موجود در رگ‌های کسب‌و‌کارهای مدرن تبدیل شده‌اند. از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا ابرکمپانی‌ها، همگی داده‌ها و اطلاعات مشتریان را به‌عنوان نوعی از دارایی‌های استراتژیک تلقی می‌کنند؛ دارایی‌هایی که می‌تواند باعث رشد و افزایش موفقیت بلند مدت و با دوام شود. جمع‌آوری اطلاعات مشتریان توسط دستگاه ذخیره شماره موبایل یکی از بهترین راه‌های گرد‌آوری این داده‌های ارزشمند است که می‌تواند سرنوشت هر فروشگاهی را عوض کند. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چرا این اطلاعات ارزشمندند و مزایای جمع‌آوری آن‌ها چیست.

وفادار سازی مشتریان

وفادار کردن مشریان با راه اندازی باشگاه مشتریان

اولین فکری که در مورد استفاده از این اطلاعات به ذهن هر کسب‌وکار هوشمندی می‌رسد، راه‌اندازی یکی از انواع باشگاه مشتریان است. تنها چیزی که برای ایجاد یک باشگاه ساده اما پرسود لازم است، همین اطلاعات تماس مشتری است که با دستگاه ثبت شماره به دست می‌آید. ایجاد این باشگاه نرخ تعامل مشتریان با فروشگاه را بسیار افزایش می‌دهد و به تکرار در خرید و وفاداری آن‌ها منجر می‌شود.

دسته بندی دقیق مشتریان

نحوه دسته بندی دقیق مشتریان

یکی از مهم‌ترین مزایای در اختیار داشتن اطلاعات مشتری، امکان ایجاد دسته‌بندی‌های گوناگون برای مشتریان است. این دسته‌بندی‌ها می‌توانند به هدفمندتر شدن بازاریابی کمک کنند و هزینه‌های آن را به شکل چشم‌گیری کاهش دهند. در واقع وقتی شما به ازای هر محصول خود یک دسته‌بندی داشته باشید که اطلاعات افراد علاقه‌مند به آن را درونش قرار داده باشید، می‌توانید تبلیغات خود را هدفمند کنید. برای این کار فقط کافی‌ست به ازای هر محصول یک متن تبلیغاتی منحصر‌به‌فرد آماده کنید که نیازهای خاصی از کاربر را هدف گرفته است و این متن را فقط برای همان دسته‌بندی مخصوص ارسال کنید.

به جز دسته‌بندی بر اساس محصولات، می‌توانید افراد را بر اساس ویژگی‌های مشترک دیگری همچون جنسیت، رده سنی، وضعیت تاهل و غیره نیز دسته‌بندی کنید. بسته به این که چه فروشگاهی دارید و محصول شما چه چیزی است، این مدل دسته‌بندی نیز می‌تواند هزینه‌های تبلیغات شما را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد. به طور مثال اگر یک فروشگاه باشید که محصولات خاصی را برای خانم‌ها و محصولات مخصوصی را برای آقایان دارد، می‌توانید تبلیغ مربوط به هر کدام را فقط برای دسته‌بندی همان جنسیت ارسال کنید. به این ترتیب افراد فقط تبلیغی را دریافت می‌کنند که به آن علاقه دارند و بودجه شما هدر نمی‌شود.

افزایش تعامل موثر و هدفمند مشتریان

افزایش تعامل موثر مشتریان با استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل

کسب‌وکارها می‌توانند از داده‌های مشتری برای ارائه پیام‌های شخصی و مرتبط با مخاطبان خود استفاده کنند و در نتیجه سطوح بالاتری از تعامل و مشارکت مشتریان را رقم بزنند. هدف از این کار ایجاد ارتباطات معنادار با مشتریان است که در طی آن، می‌شود افراد را به سوی انجام اقدامات خاصی هدایت کرد.

وقتی اطلاعات یک مشتری را در هنگام خرید ثبت کرده باشید، می‌دانید که به چه محصولی علاقه دارد، تاریخ تولدش چیست یا هر اطلاعات دیگری که دریافت کرده باشید. با این اطلاعات می‌توانید او را حسابی تحت تاثیر قرار دهید و به خرید ترغیبش کنید. به طور مثال می‌توانید یک تخفیف ویژه را در روز تولد او برایش ارسال کنید و یا هدیه‌ای کوچک به او بدهید. این مدل از ارتباط شخصی و تک‌به‌تک با افراد، آن‌ها را به تعامل بیشتر با شما ترغیب می‌کند.

تصمیم گیری بر اساس داده های دقیق!

تصمیم گیری بر اساس داده های دقیق

تصمیم‌گیری مبتنی بر داده برای بهینه‌سازی اقدامات، به معنی استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها برای استفاده از آن‌ها در اقدامات اساسی فروشگاه است. این کار به طور معجزه‌آسایی باعث افزایش سودآوری و بهبود عملکرد کلی کسب‌وکار می‌شود. به طور مثال تصور کنید که شما با ثبت اطلاعات افراد، باشگاه مشتریان خود را ایجاد کرده‌اید و در این باشگاه تمام اطلاعات خرید افراد را در پروفایل‌شان ثبت می‌کند. پس از یک سال (یا بازه‌های زمانی دیگر بر اساس مدل کسب‌وکار شما) می‌توانید دقیقا محصولات خود را بر اساس اولویت فروش و محبوبیت در میان اعضاء باشگاه رتبه‌بندی کنید. برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنیم شما صاحب یک فروشگاه بزرگ لباس فروشی هستید و با خریداری دستگاه ذخیره شماره همراه از فروشگاه دایرکت ( https://direct.ir/shop/ ) باشگاه مشتری خود را ایجاد کرده‌اید. شما مشتریان خود را بر اساس جنسیت دسته‌بندی کرده‌اید و اطلاعات فروش تمام محصولات را بر اساس دسته‌بندی مشتریان ثبت کرده‌اید. در آخر سال می‌بینید که نوع خاصی از پیراهن مردانه برخلاف انتظار شما، بیشتر توسط خانم‌هایی خریداری شده است که در یک بازه سنی خاص دسته‌بندی شده‌اند. به این ترتیب می‌توانید برای کمپین بعدی خود هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید و تبلیغاتی را اجرا کنید که بر اساس این داده بدست آمده است. البته این فقط یک مثال ساده و پیش‌پا افتاده در مورد تصمیمات مبتنی بر داده بود؛ قطعا وقتی اطلاعات افراد را داشته باشید، می‌توانید اقدامات هوشمندانه‌تری را برنامه‌ریزی کنید.

بهبود سطح پشتیبانی

ثبت سوابق تعامل با مشتریان و جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفی سطح پشتیبانی شما کمک کند. در واقع وقتی شما بدانید که مشتری‌تان در گذشته چه تجربه‌ای را از ارتباط با شما کسب کرده و نیازهایش چه چیزهایی بوده‌اند، راحت‌تر می‌توانید به او کمک کنید و پاسخ سوالاتش را بدهید.

بهبود محصولات

داده‌های مشتری و اطلاعات او می‌تواند دید درستی از نیازهایش را به شما نشان دهد. اینکه او به چه محصولاتی علاقه داشته و چه ویژگی‌هایی برایش مهم هستند می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای توسعه محصول یا ارائه محصولات جدید کمک کند. قطعا وقتی متوجه یک الگو پرتکرار در بین نیاز مشتریان شوید، ارزش دارد که ارائه محصولات خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

فروش موازی

با در اختیار داشتن اطلاعات مشتری و ثبت آن‌ها می‌توانید جریان درآمدی خود را از طریق «فروش موازی» تا حد خیره‌کننده‌ای افزایش دهید. در واقع وقتی شما رفتار مشتریان را بررسی می‌کنید و می‌بینید که به چه محصولاتی علاقه دارند، می‌توانید با ارسال تبلیغات شامل کالاهای جانبی که ممکن است دوست داشته باشند، فروش خود را افزایش دهید. به طور مثال اگر شما مالک یک سالن زیبایی باشید، می‌توانید برای آن دسته از مشتریان خود که از خدمات پوستی شما استفاده کرده‌اند، تبلیغ کرم‌های زیبایی و محصولات مرتبط دیگر را ارسال کنید. دنیای بازاریابی امروز، بدون اقدامات هوشمندانه و هدفمندی چون فروش موازی بر اساس اطلاعات و رفتار مشتریان، کاری سخت است.

مزیت رقابتی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که تفاوت شما با یک فروشگاه یا کسب‌وکار رقیب در چیست؟ امروزه مردم هر محصول یا خدمتی را می‌توانند هر جایی پیدا کنند. بازار اکثر محصولات اشباع شده است و راز پیروزی کسب‌وکارها ارائه یک مزیت رقابتی است. با این اوصاف اگر شما با جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، الگوهای رفتاری آن‌ها را تشخیص دهید و نیازهایشان را بشناسید، می‌توانید یک سروگردن بهتر از رقبایتان عمل کنید. مردم عاشق تعامل با فروشگاه‌هایی هستند که به جای ارسال تبلیغات آزار دهنده و بی‌فایده، به نیاز مشتری توجه می‌کنند و پیشنهادهای مرتبط به آن‌ها می‌دهند.

کاهش ریسک

اقدامات اشتباه در دنیای بازاریابی می‌تواند هزینه سنگینی روی دست شما بگذارد. جمع‌آوری اطلاعات مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف کار خود را شناسایی کنید و برای رفع کردن آن‌ها بهترین تصمیم را بگیرید. به طور مثال با بررسی دسته‌های مشتری می‌توانید محصولات محبوب هر دسته را شناسایی کنید و در آینده سرمایه‌گذاری خود را بر اساس آن‌ها انجام دهید.

شناسایی مشتریان ویژه

با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، می‌توانید افرادی را که سبدهای خرید گران‌تری نسبت به دیگران دارند شناسایی کنید. با شناسایی این مشتریان ارزشمند می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خاصی را برای جلب نظر آن‌ها پیاده‌سازی کنید و به طور مستقیم فروش خود را افزایش دهید. این افراد به محصولات شما علاقه دارند و گزینه‌های بسیار خوبی برای مورد هدف قرار دادن در تبلیغات هستند. یک تبلیغ ساده و کم هزینه می‌تواند نظرشان را جلب کند و آن‌ها را دوباره به فروشگاه شما بکشاند.

افزایش تبلیغات دهان به دهان

مشتریان راضی و وفادار، می‌توانند بهترین مبلغان فروشگاه شما باشند. با گردآوری اطلاعات افراد و شناسایی آن‌هایی که تعداد سبدهای خرید بیشتری نسبت به سایرین دارند، می‌توانید مشتریان وفادار خود را شناسایی کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که با ارائه خدماتی ویژه به آن‌ها، سطح رضایت‌شان را افزایش دهید؛ مثلا با هدیه دادن به آن‌ها یا تخفیف‌هایی که فقط مخصوص آن‌هاست. شک نکنید که این افراد حامی برند و فروشگاه شما می‌شوند و دیگران را نیز به خرید از شما تشویق می‌کنند.

حرف آخر

همانطور که دیدیم با جمع‌آوری اطلاعات مشتریان می‌توانید از طرق مختلف باعث رشد کسب‌وکارتان شوید. با توجه به این همه مزیت فوق‌العاده دیگر شکی نیست که باید به فکر گرد‌آوری اطلاعات مشتریان خود باشید. برای این کار دردسر چندانی ندارید، فقط کافی‌ست وارد وبسایت دایرکت شوید و دستگاه ذخیره شماره مشتریان را خریداری کنید. علاوه‌براین در این وب‌سایت می‌توانید محصولات مرتبط دیگری مانند انواع پایه نگهدارنده این دستگاه را ببینید که به محافظت دستگاه شما کمک می‌کند. نکته حیرت انگیز ماجرا اینجاست که دستگاه دایرکت به یک پنل پیامکی متصل است و با ۲۱ ویژگی باورنکردنی، در مسیر رشد فروشگاه‌تان در کنار شماست.

برای مشاهده سایت دایرکت اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *