۰

ترسناک ترین زندان دنیا | زندان اندرسون ویل

ترسناک ترین زندان دنیا

ترسناک ترین زندان دنیا | زندان اندرسون ویل

یکی از بدنام‌ترین و مخوف‌ترین زندان‌های ایالتی در آمریکا، زندان اندرسون ویل است که در ایالات جورجیا قرار دارد. این زندان توسط ایالات مؤتلفه آمریکا به منظور نگهداری از زندانیان و اسرای جنگ داخلی ایالات متحده بنا نهاده شد. اگرچه گنجایش این زندان برای کمتر از ۱۰ هزار نفر پیش بینی شده بود، تعداد زندانیان نظامی در آن به بیش از ۲۶ هزار تن رسید.در اواخر سال ۱۸۶۳، مقامات ایالتی تصمیم گرفتند محل زندان را از منطقه ریچموند واقع در ایالت ویرجینیا به سومتر در جورجیا منتقل کنند. بدین ترتیب زندان به محلی بنام کمپ سومتر در نزدیکی ریل راه آهن با دیوارهایی به بلندی ۴.۵ متر و ضخامت ۸ تا ۱۲ اینچ و سیم خاردارهای سه متری انتقال یافت.سرتاسر حیاط زندان با فنس های عبور ممنوع محصور شده بود. عبور از این فنس ها به معنای صدور مجوز اعدام برای شخص خاطی بود. از فوریه سال ۱۸۶۴ تا ژوئن این سال، بیش از ۲۶ هزار سرباز زندانی به اندروسن ویل تبعید شدند. تدریجاً تعداد زندانیان تا ۳۲ هزار اسیر نیز افزایش یافت.شرایط درون زندان اندرسون ویل وحشتناک بود. کمبود غذا، بیماری‌های فراوان و نبود آب و سرپناه مناسب تنها بخشی از مشکلات زندانیان بود.رابرت کلاگ، یکی از زندایان کمپ، می‌گوید: وقتی وارد زندان شدیم، با دیدن فضای آن از ترس خشکمان زد، گویا خون درون رگ هایمان از جریان باز ایستاد. مردان جنگی قدرتمند و شجاع، درون زندان به اسکلت‌های متحرکی مالمال از چرک و حشرات موذی تبدیل شده بودند. این مکان همان جهنم دنیایی بود و تنها خدا می‌توانست ما را زنده از آن خارج کند.

ترسناک ترین زندان دنیا | زندان اندرسون ویل

نبود امکانات پزشکی سبب می‌شد کوچک ترین بیماری به مرگ زندانی منتهی شود، به نحوی که در هفت ماه اول، ۳۰ درصد از زندانیان در اثر ابتلاء به اسکوربوت و اسهال خونی جان باختند. کشته شدگان در داخل گورهای دسته جمعی دفن می‌شدند. منبع آب شرب زندانیان، همان آبی بود که برای استحمام و دستشویی استفاده می‌شد. عده‌ای از زندانیان که خود را “مهاجمان اندروسن ویل” می‌نامیدند، با حمله به سایر زندانیان لباس، غذا و پول‌های آنان را می‌دزدیدند. اگر هم با مقاومت آنان مواجه می‌شدند، ضربات مرگبار گرز عاقبتی ناخوشایند را برایشان رقم می‌زد. تنها سقف موجود، چادرهای دست ساز زندانیان بود که با افزایش جمعیت زندان، به تعداد کافی نیز وجود نداشت. تابستان های گرم و زمستان های سرد همراه با بارش باران های موسمی شرایط زندگی را بسیار دشوار کرده بود. در فصل های سرد زندانیان در دسته های صدتایی دور هم حلقه می زدند تا با گرم نگهداشتن خود، تعداد تلفات را کاهش دهند.
در مدت ۱۴ ماه، زندان اندرسون ویل ۴۵ هزار سرباز زندانی را در خود جای داد. از این تعداد، بیش از ۱۳ هزار نفر بر اثر کمبود غذا و ابتلاء به بیماری‌های ویروسی جان خود را از دست دادند. زمین‌های اطراف زندان، محل دفن جنازه‌ها و گورهای دسته جمعی بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *