۰

داستان بازی System Shock

داستان بازی System Shock

داستان بازی System Shock

داستان بازی System Shock

در سال ۲۰۷۲ قهرمان داستان که یک هکر بی‌نام و نشان است، هنگام تلاش برای دسترسی به فایل‌های مربوط به ایستگاه Citadel ایستگاه فضایی متعلق به شرکت TriOptimum دستگیر شده و سپس توسط مأموران به ایستگاه Citadel و نزد Edward Diego یکی از مدیران TriOptimum برده می‌شود که به قهرمان پیشنهاد می‌دهد او را در ازای هک کردن هوش مصنوعی کنترل‌کننده‌ی ایستگاه یعنی SHODAN آزاد کند. Diego مخفیانه قصد دارد یک ویروس جهش‌زا که در ایستگاه Citadel آزمایش می‌شود را دزدیده و آن را به عنوان یک سلاح بیولوژیکی در بازار سیاه بفروشد. او همچنین برای جلب رضایت قهرمان، به او قول یک ایمپلنت عصبی با درجه نظامی ارزشمند می‌دهد. قهرمان داستان پس از هک کردن هوش مصنوعی، حذف محدودیت‌های اخلاقی او و واگذاری کنترل به Diego، برای کاشت ایمپلنت عصبی تحت عمل جراحی قرار گرفته و بعد از عمل به مدت شش ماه به کما می‌رود.

بازی هنگامی آغاز می‌شود که قهرمان داستان از کما بیدار شده و متوجه می‌شود که SHODAN دوباره فرماندهی ایستگاه فضایی را به دست گرفته، تمام ربات‌های سرنشین دوباره برای انتقام برنامه‌ریزی شده‌اند و خدمه‌ی ایستگاه یا جهش یافته یا تبدیل به سایبورگ و یا کشته شده‌اند.

در ادامه Rebecca Lansing مشاور مبارزه با تروریسم TriOptimum با بازیکن تماس گرفته و ادعا می‌کند که لیزر استخراج ایستگاه Citadel در حال قدرت‌گیری برای حمله به زمین است. در واقع برنامه SHODAN این است که به جهت اثبات خود به عنوان یک خدا، تمام شهرهای بزرگ روی کره زمین را نابود سازد. همچنین می‌گوید که یکی از خدمه اصلی می‌داند چگونه لیزر را غیرفعال کند و قول می‌دهد که در صورت توقف حمله‌ی این لیزر، سوابق معامله جنایتکارانه هکر با Diego را از بین ببرد.

داستان بازی System Shock

داستان بازی System Shock

بازیکن در ادامه با کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند لیزر را با شلیک آن به سپر خود ایستگاه Citadel نابود کند. SHODAN که توسط این کار هکر خنثی می‌شود، آماده است تا زمین را با ویروسی که Diego قصد سرقت آن را داشته آلوده کند. اکنون مشخص می‌شود که Diego مسئول تبدیل خدمه ایستگاه به موجودات جهش‌یافته است. هکر در حالی که سعی می‌کند اتاق های مورد استفاده برای پرورش ویروس را دور بزند، با Diego که توسط SHODAN به یک سایبورگ قدرتمند تبدیل شده، مقابله کرده و او را شکست می‌دهد. سپس SHODAN سعی می‌کند تا فرآیند آپلود خود در شبکه‌های کامپیوتری زمین را آغاز کند و بازیکن به دنبال توصیه Rebecca با از بین بردن چهار آنتن مخصوصی که SHODAN برای ارسال داده استفاده می‌کند، از پیشرفت او جلوگیری می‌نماید.

بلافاصله پس از آن Rebecca با هکر تماس گرفته و می‌گوید که TriOptimum را متقاعد کرده تا اجازه تخریب ایستگاه را بدهند و همچنین جزئیاتی در مورد چگونگی انجام این کار به بازیکن می‌دهد که او پس از به دست آوردن کدهای لازم، سیستم نابودی خودکار ایستگاه را آغاز کرده و به سمت پادهای فرار می‌گریزد. بازیکن در آن‌جا برای دومین بار Diego را شکست داده و سعی می‌کند از پاد خارج شود ولی SHODAN پاد را غیرفعال کرده تا بازیکن را در ایستگاه نگه دارد. Rebecca به بازیکن می‌گوید که اگر به پل برسد، می‌تواند از آن‌جا فرار کند ولی SHODAN سیستم ارتباطی بازیکن و Rebecca را نیز مسدود می‌سازد.

بازیکن پس از شکست دادن Diego برای سومین بار و کشتن او، خود را به سمت پل رسانده و پس از فرار از ایستگاه اصلی، آن‌جا کاملاً نابود می‌شود. سپس یک کارشناس که به نظر می‌رسد توانسته سیستم مسدودسازی ایجاد شده توسط SHODAN را دور بزند، با بازیکن تماس گرفته و به او اطلاع می دهد که SHODAN به خاطر سپرهای امنیتی قدرتمندی که دارد، فقط در فضای مجازی قابل شکست می‌باشد، بنابراین هکر با استفاده از یک ترمینال مخصوص وارد فضای مجازی شده و بالاخره در آن‌جا SHODAN را نابود می‌کند. او پس از این پیروزی یک پیشنهاد کاری توسط شرکت TriOptimum دریافت می‌کند ولی این خاطر که دوست دارد زندگی خود را در نقش یک هکر ادامه دهد، این پیشنهاد را رد می‌کند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *