۰

مقایسه کارت گرافیک GTX 1650 و Radeon RX 570

مقایسه کارت گرافیک GTX 1650 و Radeon RX 570

در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه کارت گرافیک GTX 1650 و Radeon RX 570 ؛ دو کارتی که هنوز هم نسبت به تغییرات پر سرعت دنیای سخت افزار ، حرف های زیادی برای گفتن دارند. در ادامه با کنترل امجی همراه باشید.

NVIDIA GeForce GTX 1650

GTX 1660 ممکن است گل سرسبد این سری باشد، اما قیمتشان آن‌ها را دور از دسترس اکثر گیمرهای مقرون‌به‌صرفه نگه می‌دارد. از سوی دیگر، GTX 1650 با قیمت ۱۴۹ دلار به مقرون به صرفه بودن نزدیک تر است. کارت‌های xx50 انویدیا همیشه با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و با عملکردی که از کارت‌های گرافیک سطح ابتداییبالاتر هستند، تعریف شده‌اند ،به‌ویژه وقتی اورکلاک شده‌اند.

برای مشخصات، این GTX 1650 با داشتن ۷۱.۲ درصد فریم در ثانیه بیشتر از نسل قبلی خود یعنی GTX 1050 جهش می کند. GTX 1650 دارای ۴ گیگابایت رم در مقایسه با حافظه ویدئویی ۳ گیگابایتی GTX 1050 است.

خوشبختانه عملکرد بازی در آن بسیار چشمگیر است. GTX 1650 به طور مداوم افزایش نرخ فریم فوق العاده ای را نسبت به GTX 1050 و GTX 1050 Ti ارائه می دهد و واقعاً ارتقاء به این کارت را توجیه می کند. روی رزولوشن ۱۰۸۰p Full HD، می توانید Fallout 76، Battlefield V، Call of Duty Modern Warfare، Resident Evil 2، Strange Brigade را با سرعت ۶۳ تا ۷۴ فریم در ثانیه بازی کنید و نرخ فریم را در حدود ۶۹ فریم در ثانیه نگه دارید.

برای ۱۴۴۰p Quad HD نیز می توانید Valorant را با سرعت ۹۴ فریم در ثانیه بازی کنید و نرخ فریم را در حدود ۹۴ فریم در ثانیه نگه دارید. برای ۲۱۶۰p 4K، می توانید Valorant را با سرعت ۸۲ فریم در ثانیه بازی کنید و نرخ فریم را در همان حدود نگه دارید.

در بیشتر موارد، GTX 1650 هنوز هم قادر به اجرای بازی های مدرن است، اما برای رسیدن نرخ فریم بالاتر باید تنظیمات را کاهش دهید. اگر نگه داشتن تنظیمات کیفیت گرافیکی نزدیک به Ultra یا High مهم است، چند گزینه برای ارتقاء وجود دارد. نسبت قیمت/عملکرد برای GTX 1650 در مقابل رقابت در کارت‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه بسیار عالی است. نیازهای برق GTX 1650 معقول است و در مقایسه با رقبا بسیار کارآمد است. با توجه به حداکثر دما، خنک کننده GTX 1650 در خنک نگه داشتن و تحت کنترل نگه داشتن آن عالی است. با ۴۰۹۶ مگابایت رم گرافیکی، GTX 1650 می‌تواند بعضی از بازی های بسیار مدرن را اجرا کند.

بررسی های تخصصی برای Nvidia GTX 1650:

  • توسط PCGamer

GTX 1650 سریعترین پردازنده گرافیکی ۷۵ واتی در سراسر جهان است، البته اگر این چیزی است که شما نیاز دارید،. این کارت با رقابت شدید بسیاری از کارت های گرافیک دیگر روبرو است.

  • توسط TomsHardware

GeForce GTX 1650 پتانسیل بالایی دارد. برای شروع باید هزینه کمتری داشته باشد. ما همچنین می خواهیم کارتی را ببینیم که تمام توان خود را از اسلات PCIe دریافت کند. در حال حاضر، Radeon RX 570 هشت گیگابایتی AMD سریع‌تر، ارزان‌تر است و بهتر می‌تواند بازی‌هایی با نیازهای حافظه بزرگ را مدیریت کند.

  • توسط PCMag

کارت گرافیک GeForce GTX 1650 OC Zotac به گیمرهای با بودجه محدود و سازندگان رایانه های جمع و جور جایگزین جدید کم مصرفی ارائه می دهد، اما عملکرد این کارت گرافیک کاملاً با قیمت آن در سال ۲۰۱۹ مطابقت ندارد.

  • توسط Techspot

برای گزینه های اصلی و مقرون به صرفه GPU، ما شاهد جذابیت RTX 2060، GTX 1660 Ti و ۱۶۶۰ بودیم که در همه موارد توصیه های ما را دریافت کردند. هرچندد کخه با پول کمتر، RX 570 بهترین است.

در ادامه جدول مقایسه کارت گرافیک GTX 1650 و Radeon RX 570 را مشاده می کنید:

 GTX 1650RX 570تفاوت ها
 NVIDIA GeForce GTX 1650AMD Radeon RX 570 
قیمت$ ۱۴۹.۰$ ۱۲۳.۰۲۶ (۱۷%)
سال تولید
۲۰۱۹۲۰۱۷۲ (۰%)
حداکثر دمای ثبت شده۶۵C۷۴C۹ (۱۴%)
حداکثر صدای فن۴۵dB۳۸dB۷ (۱۶%)
منبع تغذیه توصیه شده۴۲۵W۴۷۰W۴۵ (۱۱%)
 
بنچمارک CPUIntel Core i7-8700K @ 3.70GHz ($369.89)Intel Core i7-7700K @ 4.20GHz ($354.99) 
تاثیر CPU بر FPS+۰.۰ FPS+۰.۰ FPS۰ (۰%)
تاثیر CPU بر FPS %۰.۰%۰.۰%۰ (۰%)
 
 تنظیمات کیفیت بنچمارکتنظیمات کیفیت Ulrtaتنظیمات کیفیت Ulrta 
میانگین عملکرد ۱۰۸۰p۵۷.۰ FPS۵۹.۶ FPS۲.۶ (۵%)
میانگین عملکرد ۱۴۴۰p۴۱.۷ FPS۴۳.۶ FPS۱.۹ (۵%)
میانگین عملکرد ۱۴۴۰p ( الترا واید )۳۵.۶ FPS۳۷.۰ FPS۱.۴ (۴%)
میانگین عملکرد ۴K۲۴.۸ FPS۲۵.۶ FPS۰.۸ (۳%)
حافظه گرافیکی۴ GB۴ GB۰ (۰%)

مقایسه کارت گرافیک GTX 1650 و Radeon RX 570

ارتقا از GTX 1650 به RX 570 توصیه نمی شود زیرا کمتر از ۳۰ درصد بهبود عملکرد را به همراه دارد. به طور کلی، ارتقای معقول بین ۳۰ تا ۵۰ درصد یا بیشتر برای توجیه خرید سخت افزار جدید است.

AMD Radeon RX 570

RX 580 ممکن است پرچمدار میان رده این سری کارت‌های گرافیک باشد، اما قیمتش آنا را از دسترس بیشتر گیمرهای دور می‌کند. از سوی دیگر، RX 570 با قیمت ۱۶۹ دلار به مقرون به صرفه بودن نزدیک‌تر است. کارت‌های xx70 AMD همیشه با قیمت‌های سطح پایه با عملکردی که شبیه به کارت‌های گرافیک میان‌رده است، تعریف شده‌اند.

برای مشخصات، این RX 570 با داشتن ۱۲.۷ درصد فریم در ثانیه بیشتر از نسل قبلی خود یعنی RX 470 جهش می کند. خوشبختانه عملکرد بازی بسیار چشمگیر است. RX 570 به طور مداوم افزایش نرخ فریم فوق العاده ای را نسبت به RX 470 ارائه می دهد و واقعاً ارتقاء را توجیه می کند.

در مقایسه با نزدیکترین رقیب GTX 1060 3GB کارت RX 570 حدود ۶.۴ درصد کندتر بود. برای ۱۰۸۰p Full HD، می توانید Fallout 76، Overwatch 2، Apex Legends، Battlefield V، Call of Duty Modern Warfare را با سرعت ۶۱ تا ۷۳ فریم بر ثانیه بازی کنید و نرخ فریم را در حدود ۶۶ فریم بر ثانیه نگه دارید.

برای ۱۴۴۰p Quad HD، می توانید Valorant را با سرعت ۹۸ فریم در ثانیه تا ۹۸ فریم در ثانیه بازی کنید و نرخ فریم را در حدود ۹۸ فریم در ثانیه نگه دارید. برای رزولوشن ۲۱۶۰p 4K نیز می توانید Valorant را با سرعت ۸۵ فریم در ثانیه بازی کنید و نرخ فریم را در همان حدود نگه دارید.

در بیشتر موارد، RX 570 هنوز هم قادر به اجرای بازی‌های مدرن است، اما برای حفظ نرخ فریم بالاتر باید تنظیمات را کاهش دهید. اگر نگه داشتن تنظیمات کیفیت گرافیکی نزدیک به Ultra یا High برای شما مهم است، چند گزینه برای ارتقاء وجود دارد. به نظر می رسد که RX 570 یک کارت میان رده توانمندتر است که می تواند عناوین AAA را با وضوح ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم در ثانیه پخش کند. نسبت قیمت/عملکرد برای RX 570 در مقابل رقابت در کارت‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه بسیار عالی است. با ۴۰۹۶ مگابایت رم گرافیکی، RX 570 می‌تواند در بازی‌های مدرن‌تر حرف های برای گفتن داشته باشد.

بررسی های تخصصی برای AMD RX 570:

 

  • توسط PCGamesN

زمانی که RX 570 برای اولین بار عرضه شد، کارآمد بود. یک پردازنده گرافیکی با به روز رسانی ملایم که فقط کمی عملکرد اضافی ارائه می دهد. به سرعت به جلو بروید و RX 570 بهترین کارت گرافیک اقتصادی را بخرید.

 

  • توسط TomsHardware

در حالی که ما دوست نداریم که AMD سخت افزار موجود را تغییر نام دهد تا جدید به نظر برسد، Radeon RX 570 عملکرد خوبی در ۱۹۲۰×۱۰۸۰ در بازی های امروزی دارد. رقابت اولیه آن به اندازه کافی منسجم نیست. نمونه ایسوس Strix RX 570 که ما آزمایش کردیم، بهبودهای جزئی AMD را با قیمت بسیار کمتر از ۲۰۰ دلار نیز در خود جای داده است.

 

  • توسط PCWorld

Gigabyte Aorus یک کارت گرافیک زیبا و با عملکرد خوب است. Radeon RX 570 بهترین گزینه گیمینگ زیر ۲۰۰ دلار در سراسر جهان است ،اما نسبت به RX 470 به اندازه یک پله بالاتر نیست.

 

  • توسط Play3r

اگر به RGB علاقه مند هستید، این کارت مطابق انتظارات شما نیست. این کارت یک بخش کوچک دارد که دارای ناحیه ای است که می توانید آن را کنترل کنید، اما به اندازه کارت های بزرگتر STRIX که برخی از زیباترین و بهترین کارت های RGB در بازار هستند، خوب نیست.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *