۰

آیا جان ویک در قسمت ۴ می میرد؟

معرفی فیلم جان ویک 4 آیا جان ویک در قسمت 4 می میردJohn Wick

آیا جان ویک در قسمت ۴ می میرد؟

پس از چهار سال غیبت، John Wick: Chapter 4 هیتمن مورد علاقه ما را به پرده بزرگ بازگرداند – البته اسلحه‌ها کاملاً درخشان – و همچنین پایان شوکه‌ای را برای چهارمین قسمت از سری فیلم‌های موفق به ارمغان می‌آورد.

برگرفته از وقایع سال ۲۰۱۹ John Wick: Chapter 3 – Parabellum، فیلم موفق باکس آفیس به دنبال قاتل سابق جان (کیانو ریوز) است که با قرارداد زندگی خود که در پایان فصل ۲ با او بسته شده بود سر و کار دارد. ، به نظر می رسد تمام دنیا و همسرش به دنبال جان هستند، از جمله قاتل نابینا، بازنشسته، اما بسیار مصمم کین (دانی ین).

او به دستور مارکی وینسنت د گرامونت (بیل اسکارسگارد)، که دختر ویولونیست کین را تهدید می کند که در صورت رعایت نکردن او به قتل می رسد، مجبور می شود جان را شکار کند.

تلاش کین برای سرنگونی ویک در اوزاکا، تا حدی به لطف یک متحد قدیمی، شیمازو کوجی (هیرویوکی سانادا) و دخترش آکیرا (رینا ساوایاما) شکست خورد. در همین حال، یک ردیاب به نام آقای هیچ‌کس (شمیر اندرسون) در کنارش ایستاده است و منتظر می‌ماند تا ارزش پولی قرارداد در ویک افزایش یابد تا او حرکت کند.

آیا جان ویک در قسمت 4 می میرد

آیا جان ویک در قسمت ۴ می میرد؟

در بازگشت به نیویورک، ویک با وینستون (ایان مک‌شین) ملاقات می‌کند، کسی که هتل گرانبهای کانتیننتال خود را دیده است که در میان انباشته‌ها منفجر شده است و نگهبانش شارون (لنس ردیک، که متأسفانه قبل از اکران فیلم درگذشت) توسط گرامونت به‌عنوان تنبیه اعمال خلاف گذشته کشته شده است.

وینستون به ویک فاش می‌کند که اگر مارکیز را به یک دوئل به چالش بکشد و برنده شود، برای همیشه از میز بالا رها خواهد شد. سرانجام!
البته یک نکته هم وجود دارد: ویک تنها می‌تواند از طرف یکی از خانواده‌های جنایتکار تثبیت شده دوئل کند، که او را مجبور می‌کند تا با قبیله قدیمی‌اش، Ruska Roma متحد شود و کیلا (اسکات ادکینز)، عضو میز بالا را که به قتل رسانده است، بیرون بکشد. پدر خواهر خوانده اش کتیا (ناتالیا تنا).

پس از تکمیل آن فرعی کوچک، ویک، وینستون و مارکیز در پاریس ملاقات می کنند تا شرایط خود را بیان کنند. اگر ویک برنده شود، آزادی خود را به دست می آورد – در حالی که هتل کانتیننتال نیویورک بازسازی می شود و وینستون به عنوان مدیر آن بازگردانده می شود. اگر ویک ببازد، می میرد. وینستون هم همینطور. و اگر ویک در سپیده دم به مکان مورد توافقشان، خارج از کلیسای Sacré-Cœur نرسد، او و وینستون نیز یک گلوله به مغزشان می‌رسند.

آیا جان ویک در قسمت 4 می میرد

آیا جان ویک در قسمت ۴ می میرد؟

وینستون و پادشاه بووری (لارنس فیشبرن) از قبر ویک بازدید می کنند. می‌توانیم ببینیم که خواسته‌های نهایی او مورد احترام قرار گرفت – “جان ویک، قاتل دوست داشتنی”. Bowery King در تعجب است که آیا ویک در حال حاضر در “بهشت یا جهنم” است. پاسخ وینستون؟ “چه کسی می داند.”

رد یک پوزخند روی صورت او تمام چیزی است که برای دامن زدن به صدها نظریه طرفداران درباره سرنوشت نهایی ویک لازم است. و سپس یک برش به موقع از پیتبول ویک – که در پایان فیلم اول اتخاذ شد – است که ناگهان سرش را تکان می دهد تا به چیزی یا شخصی در دوردست نگاه کند. او در بقیه صحنه به طرز محسوسی بی قرار است.

آیا ویک می توانست مرگ خود را جعل کند؟ برای کارگردان چاد استاهلسکی و کیانو ریوز، آنها در حال حاضر احساس می کنند که پایان بسیار قطعی است. چه بخواهید چه نخواهید، ویک مرده است – فعلا.
ریوز توضیح داد: «ما این فرصت را داشتیم [برای ساختن فیلم دیگری] به دلیل [پاسخ] تماشاگران [به] قسمت سوم، و اینگونه بودیم که «چرا چی بود؟»». «و وقتی چاد و من صحبت می‌کردیم، چرا؟ مرگ بود – و مرگ جان ویک.

“برای اینکه او به نوعی آرامش یا آزادی خود را به دست آورد… این دلیل ساخت فیلم بود. این نمی تواند فقط “بیا یک کار دیگر انجام دهیم” باشد. واقعاً درباره مرگ بود یا راهی برای ساختن فیلم. ما واقعاً از هاگاکوره الهام گرفتیم.”

هاگاکوره، اگر نمی‌دانستید، کد جنگجوی سامورایی را تشریح می‌کند و در مورد چگونگی خوب زندگی کردن برای خوب مردن صحبت می‌کند، چیزی که ویک و کوجی قبل از نبرد بزرگ در قاره اوزاکا در مورد آن صحبت می‌کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *