۰

۱۴ تا از بهترین بازی های رباتی تاریخ

بهترین بازی های رباتی تاریخ

بهترین بازی های رباتی تاریخ

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۴ تا از بهترین بازی های رباتی تاریخ بپردازیم و هر کدام را کوتاه بررسی کنیم ؛ در ادامه با کنترل امجی همراه باشید.

Atomic Heart

بهترین بازی های رباتی تاریخ

پلتفرم: PC PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5
انتشار: ۲۱ فوریه ۲۰۲۳
اگر به دنبال ربات هایی برای تیراندازی به سمت آنهها هستید، Atomic Heart تعداد زیادی از آنها را دارد. بازی در آینده ای متناوب می گذرد که در آن اتحاد جماهیر شوروی توانست زنده بماند و آنقدر قدرتمند شود که برای خود یک یوتوپیا بسازد.

اما هنگامی که دستاورد بعدی آنها دچار اختلال می شود، شما در میان این هرج و مرج بیدار می شوید و باید به ایجاد صلح در این جامعه آشوب زده کمک کنید. این بدان معناست که شما با ربات‌ها، جهش‌یافته‌ها و دیگر وحشت‌هایی که این دولت ساخته است، مواجه خواهید شد.

Five Nights at Freddy’s: Security Breach

بهترین بازی های رباتی تاریخ

بیایید با یک فرنچایز در مورد ربات‌های وحشتناک و اینکه چرا نباید از مکان‌های دارای انیماترونیک در شب بازدید کنید شروع کنیم.

Five Nights at Freddy’s: Security Breach شما را در نقش Gregory قرار می دهد، پسری که شب ها خود را در Mega Pizzaplex بدنام فردی Fazbear می یابد.

وقتی چراغ‌ها خاموش می‌شوند، خطر بسیار بالا می‌رود. انیماترونیک ها می دانند که شخصی در ساختمان آنها حضور دارد و حاضرند برای رسیدن به شما دست به هر کاری بزنند. شما باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا انیماترونیک را از خود دور کنید تا بتوانید بر آن غلبه کنید و زنده از آنجا خارج شوید.

Scrap Mechanic

بهترین بازی های رباتی تاریخ

در Scrap Mechanic، شما نقش مکانیکی را بازی می کنید که به دنیایی دور فرستاده می شود تا به ربات هایی که در آنجا زندگی می کنند کمک کند. حالا مشکل کجاست؟ وقتی وارد می شوید، تمام ربات های روی کره زمین دیوانه شده اند! آنها به هر چیزی که در دیدشان است حمله می کنند، و این اکنون شامل شما می شود.

شما باید سخت کار کنید و سریع فکر کنید تا ربات ها را شکست دهید و سپس چیزهایی بسازید تا به مبارزه با باقی مانده آنها کمک کنید.

در بازی حالت های مختلفی برای سرگرمی وجود دارد. یکی از حالات به شما این امکان را می دهد که به برخی از هم بازی کوآپ خود بپیوندید تا ببینید چقدر در جهان زنده خواهید ماند. حالت دیگر یک حالت چالشی است که در آن مهارت های بیلد شما مورد آزمایش قرار می گیرد. در نهایت، حالتی نیز وجود دارد که در آن می‌توانید آیتم‌های دلخواه خود را بسازید.

Generation Zero

بهترین بازی های رباتی تاریخ

به سوئد خوش آمدید و باید بدانید که اینجا آن مکان آرامش‌بخشی نیست که فکر می‌کنید. زیرا در این بازی، ارتشی از روبات ها شهر اوسترتورن را تصرف کرده اند.

چرا آنها آنجا هستند؟ چطور به این سرعت تصرف کردند؟ اینها برخی از پاسخ هایی است که باید در تلاش برای بازپس گیری وطن خود جستجو کنید. اما مبارزه با این روبات ها آسان نخواهد بود. شما باید مانند یک مبارز فکر کنید تا آنها را در اختیار بگیرید، سپس آنها را شکست دهید.

ربات های افتاده را از بین ببرید تا تجهیزات بسازید تا بتوانید به مبارزه ادامه دهید. ماموریت را به خاطر بسپارید و خودسری نکنید یا با خشم روبات ها روبرو نشوید.

The Talos Principle

بهترین بازی های رباتی تاریخ

در The Talos Principle، شما روباتی هستید که پس از مدت ها بیدار شده و توسط رئیستان وظیفه ای به شما داده شده است. این کار این است که در جزیره ای که در آن هستید پرسه بزنید و معماها را در آنجا حل کنید. با بیش از ۱۲۰ پازل، این چزیره پر از چالش های گوناگون است.

برای حل آنها باید هم محیط و هم فناوری اطراف پازل ها را دستکاری کنید. با این حال، معنای عمیق تری برای همه این اتفاقات وجود دارد.
شما باید تصمیم بگیرید که آیا به صحبت های رئیس خود گوش خواهید داد یا خیر. رباتی که شما به جای آن بازی می کنید هیچ اطلاعی از این که چه کسی است ، کجا است یا چرا به این «فرد» خدمت می کنند، ندارد. آیا تلاش خواهید کرد تا آزادی خود را بدست آورید؟ یا همانطور که به شما گفته شده است انجام خواهید داد؟

Vanquish

بهترین بازی های رباتی تاریخ

بهترین بازی های رباتی تاریخ

PlatinumGames دو بار در این لیست قرار خواهد گرفت و جای تعجب نیست که آنها حرف های زیادی درباره روبات ها دارند.

به عنوان مثال، در عنوان آنها Vanquish، شما نقش Sam Gideon را بازی می کنید، سربازی که لباس مخصوصی را به تن دارد که او را به بهترین سلاح تبدیل می کند. سلاح نهایی در برابر چه چیزی؟ ارتشی از ربات ها که در تلاش هستند بر جهان حکومت کنند!

سم از طریق تجهیزات جدید خود، تهدید ربات را در نبردی چشمگیر که سرعت و قدرت را برای یک تجربه سرگرم کننده ترکیب می کند، از بین خواهد برد.

به علاوه، مانند بسیاری از عناوین توسعه‌دهنده، یک تابلوی امتیازات وجود دارد که با کسب امتیازات بالاتر می‌توانید در آن بالا بروید!

Horizon Zero Dawn

بهترین بازی های رباتی تاریخ

تفاوتی ندارد که این بازی را روی کنسول پلی استیشن یا  روی رایانه شخصی بازی کنید، Horizon Zero Dawn به راحتی یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر است. IP اصلی Guerrilla Games شما را در دنیایی قرار می دهد که توسط طبیعت بازپس گرفته شده است اما هنوز فناوری آینده را در خود جای داده است.

شما نقش آلوی را بازی می کنید، زن جوانی که از قبیله خود طرد شده است. برای اثبات خود، او باید در سرزمین های سفر کند، با هیولاهای مکانیکی غول پیکر مبارزه کند و به آرامی حقیقت جهان را کشف کند.

Detroit: Become Human

بهترین بازی های رباتی تاریخ

ساخته شده توسط Quantic Dream، بازی Detroit: Become Human یکی از عناوین متعددی است که توسط این تیم ایجاد شده است تا تجربه ای قابل تامل باشد.

این عنوان در دیترویت در سال ۲۰۳۸ روایت می شود. در این نسخه از آینده، ربات ها فقط در همه جا نیستند. آنها بخشی قابل قبول از زندگی روزمره هستند. آنها تقریباً از هر نظر به انسان شباهت دارند، اما بشریت به آنها اجازه می دهد بدانند که آنها جزئی بیش نیستند.

در طول داستان، شما سه ربات مختلف خواهید بود. از طریق چشمان آنها، شما داستان را هدایت خواهید کرد و خواهید دید که این دنیای آینده چگونه است. تقریباً راه های بی شماری برای پایان بازی وجود دارد. بنابراین یک مسیر را امتحان کنید، و سپس شروع کنید تا مسیر دیگری را امتحان کنید.

Stray

بهترین بازی های رباتی تاریخ

ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید. آیا بازی Stray در مورد کنترل یک گربه نیست؟” جواب البته که مثبته. اما باید به خاطر داشته باشید که بیشتر بازی درباره آن گربه است که در شهری پر از روبات است.

اتفاقی باعث شده که انسان ها از بین بروند و روبات ها جای آنها را بگیرند. اما این روبات ها سعی می کنند مانند انسان ها عمل کنند. بنابراین، به عنوان گربه، در شهر پرسه می‌زنید و تا جایی که می‌توانید به آنها کمک می‌کنید. شما حتی ربات همراه خود را برای تعامل دارید!

داستان گربه با این ربات ها عمیق تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید.

Titanfall 2

بهترین بازی های رباتی تاریخ

در اینجا عنوانی وجود دارد که آنقدر خوب است که مردم هنوز برای ساختن قسمت سوم التماس می کنند. متأسفانه، از آنجایی که هنوز برنامه ای برای ساخت قسمت سوم وجود ندارد، باید از Titanfall 2 لذت ببرید.

بازی تمام کارهایی که عنوان اصلی انجام می‌داد را گرفت و آن را گسترش داد و آن را برای گیمرها افسانه‌ای کرد. حالت داستانی ممکن است کوتاه باشد، اما ارتباطی که شخصیت شما و ربات تایتان در طول مسیر با آن روبرو می شوند عالی است.

سپس وقتی وارد بازی چند نفره می‌شوید، متوجه می‌شوید که بازی کردن بدون در نظر گرفتن اینکه انسان هستید یا تایتان، سرگرم‌کننده است.

Fallout 4

بهترین بازی های رباتی تاریخ

بهترین بازی های رباتی تاریخ

اگر منصف باشیم، در Fallout 4 به عنوان یک ربات بازی نمی‌کنید، اما روبات‌هایی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها مبارزه کنید، و همچنین یک ربات همراه هم خواهید داشت! بنابراین آن را شایسته لیست ما می کند.

بازی شما را به عنوان بازمانده Vault 111 قرار می دهد. شما از پناهگاه خارج می شوید تا پسرتان را که از شما گرفته شده است پیدا کنید. در کنار سگ وفادار خود و ربات نیز، در سراسر Wasteland به دنبال پاسخ خواهید بود.
Bethesda مطمئن شد که کارهای زیادی برای انجام دادن، کارهای متعدد برای ساخت و ساز و مکان‌های منحصربه‌فرد برای کاوش وجود داشته باشد. علاوه بر این، DLC هایی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض روبات ها را بیشتر می کند.

Nier: Automata

بهترین بازی های رباتی تاریخ

Nier: Automata شایستگی حضور در این لیست را دارد زیرا ربات ها در همه جای بازی حضور دارند! محیط بازی کره زمینی است که روبات‌ها در آن تقریباً بشریت را از بین برده‌اند. برای مقابله با آن، آن‌ها اندرویدهایی را ساخته‌اند که اساساً روبات‌ها هستند تا گروه‌های مکانیزه را شکست دهند.

به عنوان ۲B، ۹S و موارد دیگر، در سراسر سیاره می جنگید تا آن را برای بشریت بهتر کنید. اما در طول مسیر، باید سوالات عمیقی در مورد اقدامات خود بپرسید. پاسخ هایی که می گیرید می تواند به بیش از ۲۰ پایان مختلف در بازی منجر شود!

به علاوه، این عنوان توسط PlatinumGames ساخته شده است، به این معنی که شما یک تجربه مبارزه عمیق خواهید داشت.

Horizon Forbidden West

بهترین بازی های رباتی تاریخ

دنباله عنوانی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، Horizon Forbidden West، آلوی را در ماجراجویی کاملاً جدیدی به بخش جدیدی از دنیای در حال فروپاشی می برد.

آلوی می داند که سیاره در حال مرگ است و تنها راه نجات آن را می توان در غرب ممنوعه یافت. اما با سرزمین‌های جدید، خطرات جدیدی به وجود می‌آید، از جمله جانوران مکانیکی جدیدی که او باید بر آنها غلبه کند.

اما آیا او می تواند؟ شما رشد آلوی را از طریق درخت مهارت های متعدد هدایت می کنید و به او توانایی هایی می دهید تا به مبارزه با خطرات پیش و عبور از دنیای گسترده اطراف خود کمک کند.

Portal 2

بهترین بازی های رباتی تاریخ

اعتراف می کنیم که تعداد زیادی از عناوین موجود در این لیست می توانستند شماره ۱ باشند. اما وقتی صحبت از Portal 2 می شود، به راحتی یکی از سرگرم کننده ترین و هوشمندانه ترین بازی هایی است که تا کنون ساخته شده است. به علاوه، شما به عنوان ربات بازی می کنید.

دلیل برجسته شدن این بازی در ذهن گیمرها کیفیت پازل ها و حالت های آن است. به عنوان مثال، حالت های کمپین تک نفره و co-op کاملاً متفاوت است! به علاوه، معماهایی که باید با تفنگ پورتال حل کنید، همیشه آسان نیستند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *